<3 lilletroll <3 Skrevet 2. februar 2011 #1 Del Skrevet 2. februar 2011 Hei damer! Jeg var i permisjon i hele 2010 og var så heldig å bli gravid igjen i oktober. Pga jobbsituasjonen min valgte jeg å ta en sluttpakke. Jeg sa opp 31.12.10 og har oppsigelsestid t.o.m 31.03.2011 pluss at jeg har 3 mnd med honorar. Så jeg har lønn/honorar t.o.m juni 2011. Jeg må ut i permisjon i midten av juli. Sååååååå, det store spm, hvordan blir det med foreldrepenger?? Regnes honorar som lønn? Det er jo 3 mnd jeg ikke jobber, kun mottar honorar. Eller blir regnestykket at de ser på 6 av 10 mnd? I det tilfellet regnes jo oktober, november, desember (i permisjon), januar, februar og mars. Ikke sant? Er det tryggest å satse på en sykemelding i mars sånn at jeg er sikret penger eller er jeg det uansett? Ahhh!!! Innvikla greier! Håper noen kan svare meg :-) PS: Har selvfølgelig snakket med Nav, men har fått forskjellige svar hver gang så aner ikke hva jeg skal tru på.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142860561-navbl%C3%A6h-h%C3%A5per-noen-kan-v%C3%A6re-s%C3%A5-snill-%C3%A5-se-litt-p%C3%A5-saken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
april2011mamma Skrevet 2. februar 2011 #2 Del Skrevet 2. februar 2011 de regner alltid 6 av siste 10 måneder...... så du må ha hatt lønn i permisjonstiden for at det skal gå opp... når det gjelder honorarer må du høre med nav , det kan regnes med dersom du betaler skatt av de osv.... står litt om hva som er godkjent på nav sine sider.... etter at jobbkontrakten går ut så får du vel fortsatt foreldrepenger, bare at det da er nav som betaler det tror jeg..... og de regner de siste 10 mnd fra den datoen du går ut i fødselspermisjon...... altså regner de fra midten av juli og de siste ti månedene tilbake.......... vet ikke hvordan din sak blir siden du er uten jobb når permisjonen inntrer.... da må du kanskje søke deg arbeidsledig først for å få støtte? ville kontaktet nav og bedt om å bli satt over til nav forvaltning. de har god greie på dette! nytter ikke å snakke med det lokale nav kontoret for de har lite peiling.... har styrt mye med nav og permisjon lenge selv, og man må bare ringe hele tiden og ikke gi opp, til slutt møter du noen som kan hjelpe deg skikkelig! lykke til.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142860561-navbl%C3%A6h-h%C3%A5per-noen-kan-v%C3%A6re-s%C3%A5-snill-%C3%A5-se-litt-p%C3%A5-saken/#findComment-142860755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå