Gå til innhold

Godt at det finnes en sånn gruppe

*Diamond*

Anbefalte innlegg

For 2 uker siden var jeg på kontroll og ultalyd til fastlegen, da var jeg 11+5. Gledet meg som en unge til ultralyden... skulle få med bilde hjem og ENDELIG skulle mine 2 barn få vite at de skulle bli storebror og storesøster... Jeg var så sikker på at dette skulle gå helt fint... men sånn gikk det alså ikke. Ultralyden viste et litt for lite foster uten hjertelyd. ble sendt til St. olavs der de kunne bekrefte dette, før dagen var omme hadde jeg fått piller, fosteret var ute og jeg kom hjem til barna leeenge etter at de hadde sovnet hjemme hos bestemora.... sliten og veldig veldig skuffet :( Synes det var veldig tungt å omstille seg til det å ikke være gravid lenger. Dagen etter gikk jeg inn i terminklubben min for å takke for meg, tenkte at hit ville jeg ikke inn igjen før jeg hadde klart å bli gravid på nytt... vondt å se på de andre, alt de skrev om graviditeter, kontroller osv... I kveld 2 uker etter sitter jeg å søker på nettet om MA og hvor er det jeg havner, jo her inne på barnimagen.com igjen :)) Jeg var ikke klar over at det var en egen gruppe her inne for sånne ulykkesfugler som oss. men godt er det at man kan prate med andre som har opplevd det samme, nemmelig å miste den lille spiren i magen... Ønsker dere alle bedre lykke neste gang, har skal det i hvertfall prøves igjen så fort kroppen tillater det ;)

Fortsetter under...

Så trist å høre! Det er et sjokk å få den beskjeden! Syntes også det var en omstilling å ikke være gravid, og det var så tomt og vondt! Så mange drømmer som falt i grus!

Vi bestemte oss kjapt for at vi ville prøve igjen så fort som mulig, og det hjelp meg å se fremover -selv om sorgen og tomheten satt i en stund. Ble raskt gravid også, og er 24 uker på vei nå! En liten del av meg føler av og til at vi mangler en liten i familien.

Du må bare ta tiden til hjelp, og gi deg tid til å sørge som du føler for det. Andre som ikke har vært gjennom vet har vondt for å skjønne hvor tøft det er, og hvor stor sorgen kan være tross at man ikke har fått møtt barnet enda.

Håper at du blir raskt gravid igjen, slik du ønsker! Stor klem.

Vi bestemte oss for å prøve igjen med en gang vi også, til tross for at denne som vi mistet nå var ikke planlagt. Men etter sjokket hadde gitt seg begynte vi virkelig å glede oss over at nr 3 var på vei :)

Og ja det har blitt felt noen tårer i disse 2 ukene over tomheten og det å ikke være gravid lenger, og alle drømmene som falt i grus. Jeg er nok inneforstått med at forde om det kommer en nr 3 etter dette kommer jeg nok alltid til å ha et barn for lite, men det er bare noe jeg må leve med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...