Puppen og lillemor Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Kan de plutselig begynne å plages med vond nakke osv ved f.eks. 3-4 måneders alderen? Har en datter på 4 måneder som gråters å veldig når hun blir ammet (ikke hver gang..), og det virker som det er verst når hun får av venstre puppen. Hun ligger ofte med hodet vridd helt over til venstre når hun sover.. og liksom bøyer nakken helt bakover.. Eller er jeg helt på jordet og overhysterisk her??
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Jeg har hørt at symptomene kan komme sent ja! Verdt å sjekke hos en manuellterapeut ihvertfall, det er gratis!
mamma til to prinsesser <3 Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Ja har endel erfaringer med det. Begge mine barn på henholdsvis 19 mnd og 6 mnd har hadt det.. Begge er nå friske Synes ikke du er hysterisk og jeg ville ha fått sjekket det ut hadde jeg vært deg.. De tingene du nevner er jo typiske for kiss barn og det skader jo ikke å ta en sjekk.. Ring til en manuelterapaut der du bor og fortell om datteren din.. Du trenger ikke henvisning fra lege eller helsesøster/helsestasjon. Jeg bor i Oslo og her er det slik at små barn får dette gratis. Du kan også snakke med helsestasjonen og de kan henvise deg til fysioterapaut.. Jeg har god erfaring med manueltaerapi og med første gikk jeg annenhver uke hos fysioterapaut via helsestasjonen og manuelterapi.. Det var fysioterapauten som ba meg kontakte manuelterapi.. Om det ikke er akkurat det så er det greit å få det sjekket.. Mange barn med ubehandlet kiss/kidd kan slite med lese og skrivevansker og ligge etter i den motoriske utviklingen.. Det finnes også nettsider kiss/kidd forum som jeg nå ikke husker adr til, men hvis du googler det finner du det. Hvordan liker hun å ligge på magen? Mange barn med kiss/kidd hater det og klarer ikke å ligge på magen da dette blir for vondt for dem.. Du får ha lykke til å skriv gjerne hvordan det går fremover.. Er ganske engasjert i dette, da det viser seg å være mange med dette problemet og noen leger/helsestasjoner og div avviser dette totalt..
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Ville tatt en telefon til en manuellterapeut var jeg deg. Behøver ikke være KISS, men er symptomer som er veldig vanlig ved KISS. Og ja, KISS kan oppstå senere enn helt nyfødt også. Les mer og finn oversikt over manuellterapeuter som behandler barn her: http://www.kiss-kidd.no/ Behandling/undersøkelse hos manuellterapeut skal være gratis for barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå