Gå til innhold

trenger litt oppmuntring nå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har skrevet innlegg her før om problemene jeg ha med amming av veslesnuppa mi..

De siste ukene har hun begynt å protestere en del når jeg ammer.. hun kaster seg bakover, hyler og stritter imot. Var hos ammeveileder i dag og etter å ha forklart problemet og snakket litt sammen ble vi enige om at dette sikkert skyldes at jeg har mindre melk på ettermiddagen og kvelden og at vesla derfor blir utålmodig og sinna.. Hun legger nemlig godt på seg, så alt tyder på at hun får i seg nok mat.. (300 gram på 2 uker)

Så jeg forlater helsestasjonen ved godt mot og tenker at dette skal gå bra.. for om et par uker kan jeg begynne såvidt med grøt. I tillegg har hun spist uten problemer hele dagen..

Men så kommer kvelden og hun stritter imot som bare søren.. etter å ha brukt over en time på å få i henne littegranne så gir jeg opp (sånn har det vært hver kveld..) og legger henne. Hun sovner uten problemer, og det har hun gjort hver kveld. Sover godt om natta også - våkner som regel ved 3-4 tiden, dette har ikke endret seg noe til tross for at jeg føler hun ikke får i seg noe særlig med mat på kvelden..

Men i kveld var hun verre enn noen gang - og jeg mistenker at det ikke ble noe stort måltid på henne til kvelds (masse melk igjen..)

Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre..

- begynne å gi smaksprøver på grøt slik at jeg kan begynne å gi grøt til kvelds så snart som mulig? (hun er 3,5 måned)

- pumpe slik at hun kan få kveldsmåltiden på flaske (vet ikke om dette vil funke, men er kanskje verdt et forsøk..)

- fortsette å amme på kvelden og bare holde ut (i hvert fall så lenge huns over godt om natten)

Blir bare så lei meg av tanken på å ikke skulle amme henne på kvelden, for jeg synes det er så koselig. Samtidig ser jeg jo at å venne henne til flaske på kvelden kan være ganske praktisk fordi da blir alt enklere de kveldene jeg ikke er hjemme og sambo skal legge.. men likevel - har liksom sett for meg at kveldsammingen er det vi skal "holde på" selv etter hun begynner å spise mat, litt sånn for kosens skyld liksom (skikkelig mor og datter kosestund..)

Huff, dette ble langt, men jeg føler meg skikkelig nedfor pga denne situasjonen..

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Uff skjønner deg så godt! Men uansett hva du velger videre, så kommer det til å gå bra, dere kommer fremdeles til å kose og ha masse nærhet. Kanskje du skal prøve å pumpe deg litt på dagen slik at du har litt ekstra å gi henne på kvelden? Så lenge hun sover godt om natta virker det jo faktisk som hun er fornøyd. Og det er bare 2 uker til du "lovlig" kan gi henne litt grøt, blir hun mer urolig fremover hadde jeg kanskje fremskyndet grøten litt, det er snakk om så få dager uansett...men dette er bare råd fra en mamma, ikke fra produsent eller ernæringseksperter...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Glemte å si at du kan prøve å amme når snuppa er nyvåkna, altså at du ammer med en gang hun begynner å våkne fra lurene sine, eller til og med tar henne opp forsiktig og bare så vidt vekker henne, ikke snakker med henne eller noe. Det hjalp her når lillemann ikke ville ha verken det ene eller det andre. De siste dagene har han vært litt sånn igjen, men det går seg til nå når jeg tar pauser og vi gjør litt andre ting når han begynner sånn..så er det bare å prøve på nytt, pause på nytt osv til det går greit. For det gjør som regel det ;-)

Skrevet

Vi har samme problemet men ser ut til å være hele dagen, hun kommer med sinte hyyyyl og snur seg bort. Vi har måttet begynne med flaske om kvelden, sender henne i koma med mme, du kan jo prøve det?

Det er trist at hun ikke koser seg like mye med puppen, er jo bare 3 måneder, men det er koselig med flaske og, hun roer seg med en gang og ser så mye lykkeligere ut..

Usikker på hvordan jeg skal få opp produksjonen og hennes interesse igjen, har prøvd alt men er ikke helt klar for å gi opp ammingen.

Lykke til til deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...