Gå til innhold

Når er det vanlig at dem snur seg fra mage til rygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 4 mnd og har siden han var 2 mnd snudd seg fra rygg til mage. Mer bevisst nå den siste mnd da. Han kommer lett over på magen, gjør det bevisst, og liker å ligge sånn.. en stund.. men så vil han over på ryggen igjen, men han gidder ikke prøve engang.. bare begynner å grine, så må jeg bort å snu han.

Når begynte din baby å snu seg fra mage til rygg ?

Videoannonse
Annonse
Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

I dag snudde han seg over. Litt over 5 måneder gammel. Snudde seg til magen da han var akkurat 5 måneder, og ti dager etterpå snur han seg tilbake igjen.

Skrevet

Gutten min er 6,5 mnd nå, å han snur seg ikke fra mage til rygg enda! (med untak av uhell da). Han snudde seg rygg til mage da han var litt over 4 mnd.

Kan ha noe med at han trives best på magen å gjøre, at han ikke gidder å prøve å snu seg til ryggen når han har det helt supert på magen!

Skrevet

Veldig forskjellig dette her; noen gjør det faktisk aldri, mens andre lærer seg det nesten med en gang! Her var eldstejenta 4,5 mnd gammel da hun snudde seg fra rygg til mage for første gang, og ca 5,5 mnd gammel da hun lærte seg å rulle motsatt vei også. Og fra ca 6 mnd rullet hun bortover gulvet som ei lita kule hehe, trengte ikke lære seg å åle hun, for hun rulla seg så fort bortover gulvet istedet :P

Lilleloppis lærte seg å rulle fra rygg til mage nå nettopp, akkurat 4 mnd gammel, men har fortsatt ikke lært seg å rulle tilbake igjen (fra hun var nyfødt og fram til for ca 1 mnd siden tippet hun fra mage til rygg nesten daglig, men det var bare pga dårlig balanse, og ikke bevisst rulling..Nå har hun bedre balanse, og tipper derfor sjeldent.. Dessverre hehe..)

Skrevet

åj har han snudd seg fra rygg til mage så tidlig ?

Det var bra syns jeg.

Min snudde seg fra mage til rygg når han var 2 mnd. men fra rygg til mage er det nok en lang vei igjen .. Han ligger jo bare der ,raringen heheh...

Det du kan prøve på når han begynner å gråte på magen er å hjelpe han litt med å snu seg.

Gyng han litt sånn at han får "fart" på kroppen og så ruler du han forsiktig rundt. Etterhvert vil han prøve å gjøre dette selv og ruller over etter et lite "dytt" . Hvis han gidder da ;)

Skrevet

Stor forskjell ;) Datteren min på straks 4 mnd snudde seg fra rygg til mage da hun var 2 mnd og 1 uke, men hun har enda ikke lært seg å snu seg andre vei. Det skjer bare på uhell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...