Alida*Englebarn Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Hei er det noen som venter barn med en fra en annen kultur, en svart kvinne med hvit mann, eller en hvit kvinne med svart mann? Jeg venter selv et barn med en svart mann og ønsker kontakt med flerkulturelle familier evnt enslig:-) Jeg vet ikke hvorfor behovet melder seg men det er kanskje fordi jeg trenger og ønsker litt kommunikasjon rundt dette:-)
tìme'em Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Er det sånn at du ønsker svar fra alle flerkulturelle familier, eller var det viktig at hudfargen til pappan er svart? Venter barn med en fra en annen kultur, men han er ikke svart.
april2011mamma Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 trodde man i 2011 hadde kommet litt lenger enn å kalle folk hvite og svarte? pluss at du må huske på at alle mennesker kommer fra forskjellige kulturer...det har ingenting med om man kommer fra forskjellig land etc-.... mennesker er mennesker og fedre er fedre spør du meg... men uansett lykke til
terry Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Er enig med de to over her,men jeg er en afrikansk kvinne som vente mitt andre barn med en norsk mann...
Alida*Englebarn Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2011 Kjære dere:-) Det er da fælt hvor sårbare noen er på "uttrykk" og på andres formuleringer (ler) det er ikke så lett å formulere seg alltid og jeg vil også si at det noen ganger og ganske ofte er slik at du som mottaker selv velger hvordan de vil reagere,,,det går an å la være å tolke alt i verste mening:-o Jeg synes for det første at det er hyggelig med flerkulturelle familier, jeg har en jobb hvor jeg er i kontakt med andre kulturer. Jeg trenger ikke bli kjent med alle flerkulturelle, for her er det jo snakk om kjemi som ellers:-) Jeg kan ikke si hvor langt jeg har kommet i mine bruk av riktige uttrykk ang svart/hvit, han er Afrikaner og jeg er norsk, osv, men min mann er svart og jeg er hvit sliker det bare:-) Det er ikke ment som noe annet innenfor tolkninger mot rassisme. Altså, vi venter et barn sammen i august og jeg ønsker kontakt med andre kvinner Norsk eller Afrikansk:-) = flerkulturelle, eller er det kanskje feil ordbruk, ikke vet jeg, for jeg tenker ikke rassistisk eller at bruk av ordet "mulatt" er ment som noe negativt. Alida
Alida*Englebarn Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2011 Ja jeg ønsker kontakt med ei norsk jente som venter barn med en SVART mann, eller en Afrikaner slik som meg:-)
tìme'em Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Jeg var bare rett og slett litt forvirret jeg. Ikke såret på noen måte. Var det kulturforskjeller du var interessert i å diskutere, eller hudfarge? Det kom faktisk ikke fram fra det første innlegget ditt. Men nå viser det seg altså at det kulturforskjeller mellom Norge og Afrika du ønsker å diskutere? Da kan jeg dessverre ikke bidra da min mann i ikke er fra Afrika, men høres jo ut som du har fått svar fra en med erfaring lengre opp. Lykke til!
mokkina Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 Jeg venter nr to med min mann som er fra Nigeria, har og barn fra før. og jeg er hvit
Alida*Englebarn Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. februar 2011 Hei:-) Barnets far er fra Ghana:-) Jeg synes jo det er spennende med denne blandingen, fint å snakke med andre også, tanker rundt kultur og tanker om barnet og familien:-) Etter meldingene overfor har jeg begynt å tenke på hva jeg egentlig ville med denne "søken", jeg har kommet fram til at det er denne lille "greia" med den afrikanske kulturen blandet med den norske som er spennnede, ja og så å ha kontakt med likesinnede:-)
mokkina Skrevet 4. februar 2011 #10 Skrevet 4. februar 2011 Hei! Skjønner hva du mener det finnes en nettside som denne med bare mixa par, der man kan snakke sammen om alt. lenge siden jeg har vært der nå, men skal se om jeg finner adr så kan du være der og Hva slags religion har mannen din?
Alida*Englebarn Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #11 Skrevet 14. februar 2011 Hei:-) Han er fra Ghana og er kristen:-) Hva heter den siden su snakket om "mixa par"? Venter på svar:-) Tusen takk:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå