Gå til innhold

Nutramigen -smaker jo grusomt og vesla på 7 mnd er IKKE intr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga mye gulping og dårlig vektøkning helt siden fødsel ble vi henvist til barnelege. Og ut fra helhetsbildet vurderte legen at det kunne dreie seg om kumelkallergi. Så da var det hjem og bytte ut all grøt og mme. Siden jeg ammer lite ble jeg anbefalt å kutte dette helt nå fremfor å endre også min kost.

Men denne Nutramigenen da -det smaker jo grusomt, og i løpet av dagen i dag har hun ikke drukket melk. Venner de seg til det og aksepterer den etterhvert eller? Det blir ihvertfall ikke noe bedre vektøkning om hun fortsetter matinntaket på det nivået det har vært i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett å begynne med Nutramigen når jenta er 7 mnd nei. Hos oss var han bare 10 uker så det gikk greit. Nå er han 1 år og drikker av glass. Alt annet enn Nutramigen, den smaker så vondt at den kun går ned med flaske. Kan desverre ikke gi deg mye håp, tror vi ville fått problemer her i gården og om vi ikke hadde begynt så tidlig. Men, når hun blir tørst nok og litt vant med den så går den nok ned.

Skrevet

Ja huff, det smaker pyton!

Jeg brukte Nutramigen på mini en periode da han var 2-3 mnd så da er det nok uansett lettere enn 7 mnd, men jeg blandet litt sukker i for å få en litt bedre smak. Usikker på hvor mye du bør starte med men du kan ta gradvis mindre og mindre ettersom hun venner seg til smaken. Mener det står som metode for tilvenning i bruksannvisningen jeg fikk av helsesøster. Du kan jo forsøke. Lykke til!

Skrevet

Nutramigen smaker grusomt, ja! Jeg slapp å gi det til eldstejenta, som har kumelkallergi, siden jeg ammet henne. Men vi blandet det i Holle-grøtene, og det likte hun godt. (Nektet faktisk å spise grøt hvis det ikke var Nutramigen i den). Kanskje en måte å bli vant til smaken på for din jente også?

Ellers vet jeg at mine to tantebarn begynte med Nutramigen da de var 6 mndr. De likte det heller ikke i starten, men ble vant til det etter 2-3 dager, og etter det gikk det ned på høykant! Men såvidt jeg skjønte på foreldrene krevde det en viss stahet fra deres side - de drøyde måltidene i det lengste de første dagene, slik at de var skikkelig sultne når de fikk Nutramigenen.

Hvis alt skjærer seg fins det et alternativ som heter NeoCate. Smaker visst heller ikke godt, men noen foretrekker det likevel.

Lykke til!

Skrevet

Takk for tips. Tenkte også på å prøve å lure med litt sukker i for å få dempet den bitre smaken. Er uansett første døgnet, så får gi det et par dager og se. Men frøkna er superkresen fra før av, så skal nok litt til at dette skal falle i smak...

Må ut og kjøpe grøt i morgen og har skjønt at det er sinlac og Holle som gjelder. Får man Holle på alle helsekostbutikker?

Skrevet

Tror det! Lurt å prøve noen dager og se om det går seg til! Vi brukte Holle fram til hun tolererte litt biter i maten, da gikk vi over til å lage havregrøt av Bjørns havregryn, med vann og Nutramigen. Utrolig at hun likte det, vi syntes jo Holle-grøtene smakte papp...! Sinlac er jo grei som variasjon, men kjedelig at den er tilsatt sukker.

Skrevet

Nytt spørsmål. Vi fikk med en Nutramigen 1 fra barnelegen. Hun kan jo strengt tatt ha nutramigen 2LGG, og produsenten skryter av at denne har bedre smak. Har den det? Er det verdt å kjøpe og åpne en ny boks?

Skrevet

Aner ikke! Vi brukte kun nr 2. Kanskje noen andre kan svare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...