Gå til innhold

Har så vondt i lysken..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på shopping i dag og har såååååå vondt i lysken på begge sider nå.

Klarer ikke ta av og på meg buksen selv engang :D

Flere som har det sånn? hvorfor?

30 dager til termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kalles bekkeløsning ;)

Gåing på hardt underlag er jo ofte det som lettest fremprovoserer dette. Kan hjelpe litt å ta hyppige pauser, sette seg ned, fordi om man ikke kjenner noe til det..Jeg har smertelig erfart det selv - og nei, det er ikke godt! :S Kan sitte i flere dager etterpå..

Skrevet

var hos jordmor idag og jeg har hatt litt samme smerter... stikking i lysken og hold i magen på en måte...kunne kke ta på meg sko fordi det føltes ut som skikkelig strekk i lysken.... både jordmor og lege sier at dette er vanlig og at det ikke er bekkenløsning! mange tror det, men det sitter ikke i lysken..... høres mer ut som ligamentsmerter... pluss at hvordan barnet ligger påvirker hva som blir i klem etc......

hjelper å hvile ut :) jeg er 30 uker idag foressten:=)

Skrevet

Hei. Jeg har hatt dette tidliger i svangerskapet, men hos meg utviklet det seg til senebetennelse. Måtte sykemeldes i 4 dager fra jobb pga dette. Fikk anbefalt orodis-krem/salve eller ibux-gel til og smørre på. Fikk ellers beskjed om å ta paracet mot event smerter, da man er ganske streng på og gi betennelsesdempende medisin til gravide i 3 semester.

Skrevet

Hadde dette i mitt forrige svangerskap mest på høyre side, sviende smerte som kunne vare i mange minutter!

Var også til ekstra UL pga dette, men fikk høre at det nok bare var det at livmoren hadde vært strekt noen ganger....ventet da nr.5.

Denne gangen har jeg det på samme måten på begge sider, sviende smerter som kan vare i opptil 15 min før det slipper.....

Er nå 6 gangs og skal på UL i morgen for å sjekke morkaken pga den ligger i åpningen, så jeg kommer til å spørre om dette igjen, men antar at jeg får til svar at det nok er pga at livmoren har vært strekt mange ganger før!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...