Alida*Englebarn Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Jeg var på Ullevoll får å ta ultralyd i dag, skulle måle nakkefolden. Jeg hadde også en ferdig DUO test med resultater liggende. Nå har jeg ikke fått papirene men legen forklarte. Blodprøven var middels bra, dvs at den ikke var kjempebra, men til min alder å være kunne det slå begge veier (jeg er 45 år). han var spent da han tok ultralyden på meg:-o Jeg også. Nakkefolden var ikke sprikende og åpningen var liten, nestneinet stakk godt fram,,,han sa det så helt perfekt ut:-) Da han forklarte og regnet sammen utifra DUO testen kom han fran til at alderen gikk mot meg, blodprøvene var middels bra men målingene på ultralyden perfekt... Jeg hadde en sammenlagt skår som hos en treedve årong tross at alderen trakk ned. Han sa jeg hadde 1% av 1300 for downs:... Jeg synes jo dette virker bra tross alt:-O, Men tenker på fostervannsprøve:-O Det å se det lille knøttet i magen var fantastisk, fikk tilog med se babyen i 3D:-) Den tok fraspark og hoppet bakover, kjempe morsomt:-)))
fagremøy med ♥♥♥♥ Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 1% av 1300 er vell kjempe bra skulle man tro ) er ikke helt inne på hva en DUO test må jeg innrømme, men bra ting såg supert ut på UL den beste følelsen å se den lille skatten turne rudt i magen )) du får ha super masse lykke til om du velger fostervannsprøve eller ikke
Alida*Englebarn Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2011 Takk:-) Ja en skulle tro det var positivt, men jeg vil det beste skal skje derfor denne usikkerheten etterpå. Legen virket så fornøyd, måtte lete etter nakkefolden,,,om barnet har Downs pleier folden å være svært synlig sa han:-))) Jeg krysser fingrene og smiler:-)
Ellois Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 "Han sa jeg hadde 1% av 1300 for downs:... " Mener du 1:1300? Det er i såfall kjempebra! Og tilsvarer 0,07% sjanse for Downs. Da ville jeg IKKE tatt fostervannsprøve, i alle fall. Jeg tok Duo-test for et par uker siden og fikk 1:548 på trisomi 21. Altså tilsvarende 0,18% sjanse for Downs - og er hoppende glad for det resultatet! :-)
Alida*Englebarn Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2011 Ja takk:-) du forsto det riktig 1:1300, og 0,7 % sjanse for Downs er jo fine tall:-) Beklager at mine tallkunnskaper er så dårlig, men altså da skal jeg være hoppende glad, fint for jeg må vite om jeg kan bryte ut og smile:-) 1:1300 var vel kanskje trisomi 21, du vet jeg har ikke papirer ennå, bare husker noe av det han sa:-)
Ellois Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 Mye tall å holde orden på, ja! Men hvis det var 1:1300 på trisomi 21 (=Downs) så har du all grunn til å juble! :-)
Alida*Englebarn Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2011 Han sa iallfall at det var 1:1300 (en av 1300) sjanse for downs og at det var microskopisk, men han forsto at jeg i min alder trengte den tryggheten det var med fostervannsprøve. Jeg skal se på tallene når de kommer:-))) Tusen takk for hjelpen. En annen ting han sa var at det er mange modne kvinner som føder friske barn og at ved oppfølging er det få sjanser for det motsatte. Fin fyr:-))
Kjærlighet <3 Skrevet 1. februar 2011 #8 Skrevet 1. februar 2011 Så herlig med så gode resultat! :-) Med så gode odds hadde jeg aldri tatt sjansen på fostervannsprøve. Det er jo større sjanse for å abortere barnet pga prøven enn sjansene for å få ett barn med downs. Syns du skal prøve å slappe av og nyte svangerskapet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå