Pumba78 Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Er det noen som er på kumelkfri diett og har tips til frokost? Hvor får man tak i soyamelk (smaker det fælt?). Er helt grønn på dette, begynner på dietten i dag dababy på 3 måneder har blod i avføringen igjen.
kinaputten Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 hei, jeg drikker ikke melk. Soyamelk smaker litt søtlig og jeg måtte vennes til smaken. Synes den er helt ok å bruke i grøt feks. Tror den selges i helsekosten i norge. Ellers spiser jeg havregrøt med vann til frokost eller hjemmebakt fullkorns brød. Lykke til med dietten og håper jenta di blir bedre
MissVaiper Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Soyamelk finnes også i ica butikker og på coop obs. Er det melkeproteinfrikost du ser etter? Tror man må lære seg hva som innholder det og unngå de matvarene som har proteinet i seg. Varer hvor man finner melkeprotein: *Fløte *Fløteis *Creme fraiche *Curd *Rømme *Yoghurt *Yoghurtpulver *Smør *Margarin *Ost *Ostepulver *Melk *Melkepulver *Helmelkpulver *Skummetmelkpulver *Kjernemelkpulver *Melkeprotein *Melkestoffer *Melketørrstoff *Tørrmelk *Kasein *Kaseinat *Kalium kaseinat *Natrium kaseinat *Lactalbulmin *Myse *Mysepulver *Myseprotein *Valle *Valleprotein *Vasle *Wiley I tillegg kan følgende deklarasjoner også inneholde melk: *Animalsk fett *Olje *Raffinert fett *Strøkavring
Pumba78 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2011 Jøje meg, det var voldsomt, litt usikker på om det er verdt det gitt, men klarer ikke tanken på å gi opp amming enda...
ROFL Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Det finnes erstatningsvarer for det meste. F.eks melkefritt smør ol., så ikke mist motet enda. Ang. soyamelk, så selges det i de fleste butikker. Selv foretrekker jeg rismelk, den kan også brukes til frokostblandinger. Havremelk er et alternativ som er godt å bruke i selve matlagingen.
pytten Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 egg og bacon knekkebrød med pålegg brød med pålegg havregrøt kokt på vann eller rismelk musli med rismelk SMOOTHIE! bare putt masse frosne bær og en banan i hurtigmixer, vips så har du en energi- og antioksidantbombe av en frokost Så flink du er, står på for babyen din
fumi110111 Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 De fleste dagligvareforretninger har både rismel, soyamelk og havremelk. Soft flora har en blå margarinpakke som er melkefri. Jeg bruker rismelk fordi den er tynnere enn soya og smaker mye bedre. Rismelka bruker jeg istedet for lettmelk i proteinshake om morgenen. Hvis jeg er veldig sulten, lager jeg meg havregrøt og heller over soyamelk m/vaniljesmak, kanskje bittelitt sukker og/eller kanel i tillegg hvis jeg har lyst på det, det er supergodt!! Ellers hvis det er flere som har frokostforslag, så gi lyd!! Det kan være greit å variere ;-)
Helann og lillebror Skrevet 1. februar 2011 #8 Skrevet 1. februar 2011 Jeg foretrekker også rismelk, men det er jo smak og behag. Her i huset bruker vi bare soyamelk blandet med rismelk når vi skal ha risengrynsgrøt til middag. Jeg spiser ofte havregrøt laget på vann+rismelk og med kanel og litt syltetøy på til frokost. Evt brødskive med avokado/kjøttpålegg/peanøttsmør/egg/syltetøy osv. Som en litt mer avansert og "luksuriøs" frokost kan anbefales vafler - gjerne med litt havregryn i, så blir de enda sunnere:-) Bare erstatt melk med rismelk/havremelk/soyamelk og vanlig smør med det melkefrie smøret i blå pakke. Blir godt! Vesla her i huset elsker dem (men våre er uten egg også...) Det fins soyabasert yoghurt og sjokolademelk, også litt spesiell smak, men går jo an å prøve. Her har de det iallfall på Meny, Ica og Coop Obs.
Pumba78 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 2. februar 2011 Her var det mye gode tips, så braat d finnes smør uten melk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå