369?gutt10? Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Vasker dere babyklærne med Blenda sensitive eller bruker dere andre vaskemiddler? Her i huset har vi vasket klærne til lillemann med Blenda Sensitve, men lurer på om vi nå kan ta i bruk samme vaskemiddel som vi bruker til oss selv. lillemann er nå 3 mnd gammel...
*LillaMeg* Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Jeg liker ikke omo og mannen tåler den ikke, så her blir alt vasket med blenda sensitiv. Du kan fint bruke hvilket som helst vaskemiddel, smak og behag. Jeg bruker til og med tøymykner.. Hehe.
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Så lenge barna ikke reagerer på vaskemiddelet kan du nok bruke hva du vil Her bruker vi Neutral, både vaskemiddel og tøymykner. Brukes både til barn og voksne
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 her bruker vi blenda sensitive og softlan sensitive tøymykner til alle tre Og sensitive Milo til ulla..
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Vi bruker Neutral vaskepulver og Comfort sensitiv tøymykner til alle sammen fordi jeg er atopiker. Til ull bruker vi Nøstebarn sin ullsåpe og ullskyllemiddel.
romsa Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 Vi bruker Neutral til både voksne og barn - de har vaskemidler både for farget tøy, for hvitt tøy og for ull/silke. Fungerer veldig bra dersom du ikke er opptatt av at det må lukte "nyvasket" av tøyet (for det lukter fint lite av Neutral...).
Gjest Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 Her brukes blenda til alles klær... å tøymykner Ingen som har reagert... ;) Syns det er best at det lukter litt nyvaska av tøyet jeg da
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 1. februar 2011 #8 Skrevet 1. februar 2011 Her bruker vi blenda sensitiv til alt av klær siden storebror reagerer på endel andre vaskemidler. Gidder ikke å ha dobbelt opp med vaskemidler og vaske hans klær separat. (Milo uten parfyme til ulla.)
Ruttetutt ヅ Skrevet 2. februar 2011 #9 Skrevet 2. februar 2011 Må bare si at selv om babyen ikke reagerer på vaskemiddel med parfyme så betyr ikke det at de kan få eksem av den grunn. De kan utvikle det når huden blir utsatt for det over tid.
Makko med to små gutter Skrevet 2. februar 2011 #10 Skrevet 2. februar 2011 Bruker litt forskjellig vaskemiddel (og vasker babyklær med våre klær). Men alle maskiner som innholder babyklær får en ekstra skylling...
cadence Skrevet 3. februar 2011 #11 Skrevet 3. februar 2011 Jeg bruker Omo, som den første i denne tråden*hm* Og som tøymykner den herlige duften av Jojoba (Comfort). Sjeldent vesla utsettes for dette, siden hun mest bruker ull (98% av klærne hennes er ull). Og det er Nøstebarns ullvask-produkter som brukes (håndvask).
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 3. februar 2011 #12 Skrevet 3. februar 2011 Jeg var vel mest nøye den første tiden, men nå (7,5 mnd) varierer jeg mellom Blenda sensitive og Omo Colour. Jeg vasker klærna våre sammen. Hvis hovedtyngden er babyklær, så blir det Blenda. Jeg bruker Comfort sensitive tøymykner til alle klær. Hvis huden hans er fin, er det jo ikke krise å bruke litt parfymeholdige vaskemidler innimellom. Da handler det mest om å forebygge allergier, men man skal ikke overdrive uansett. Jeg holder meg f.eks. konsekvent unna badesåper o.l. som inneholder parfyme.
cadence Skrevet 3. februar 2011 #13 Skrevet 3. februar 2011 Signerer denne:) Med eldstejenta "utsatte" jeg henne for alt mulig (unntatt parfymerte produkter direkte på huden, altså såper, kremer etc)- og hun har ikke hatt en eneste antydning til hudproblemer eller andre allergiske reaksjoner. Er snart 11 år gammel, og har kun hatt barnesykdommene samt vanlige forkjølelser:) Følger samme "oppskrift" denne gangen. Jeg tror, og jeg skriver TROR, at mye av oppblomstringen av allergi etc i dagens samfunn har sammenheng med at de små overbeskyttes. Jeg skjermer for de verste synderne, men holder ikke huset klinisk rent. Litt av alt, ikke mye:)
sweetbaby*11.12.08+29.10.10* Skrevet 3. februar 2011 #14 Skrevet 3. februar 2011 Her i huset har jeg brukt Blenda sensetive i alle år, gått i ar fra min mor =) Men har nå kjøpt Neutral... Har neutral sine produkter ellers i huset også.. Ikke storebror eller minien har problemer, det er heller jeg som reagerer...Til ull har jeg brukt Milo parfymefri =) men av og til Unik sin til bare våres ull da den lukter så godt =)
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 3. februar 2011 #15 Skrevet 3. februar 2011 Her vasker vi barna (og babyens) klær sammen med våre egne. Det ene barnet vårt har atpoisk eksem, og dermed brukes det kun allergi- og eksemvennlig vaskemiddel her i huset. Hvorfor brukes det eget vaskemiddel til dere voksne? Må si at jeg ikke ser hvorfor dere ikke bruker Blenda eller Neutral hele gjengen?
Gjest Skrevet 3. februar 2011 #16 Skrevet 3. februar 2011 Jeg vasker de sammen med mine med neutral vaskemiddel og skyllemiddel. Bruker neutral pga min astma og fordi jeg har problemer med en del lukter fra andre merker..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. februar 2011 #17 Skrevet 4. februar 2011 Vanlig vaskemiddel her i gården gitt, og bruker det samme på alle klærne siden det vaskes i samme maskin. Akkurat nå er det vel Landlord sitt vaskepulver vi bruker, Tøyvask Sensitiv heter det vel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå