Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Scanning i går viste at cysta heldigvis har blitt mye mindre...men dessverre ikke borte. Fikk mens i dag og ringte CFC som avtalt. Som vanlig litt "surr" ...sukk, men det jeg lurer på er om noen har startet opp med pergo og deretter Gonal-f når en har cyste ( ikke endo) ?

I følge legen jeg snakket med sa han det var greit å starte siden cysta var på retur og betraktlig mindre enn i desember. Er litt skeptisk og tenker å melde Lindenberg direkte for å dobbelt sjekke. Er så redd for enda et mislykka medisinforløp!!!

Noen erfaringer med dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Diddi!

Jeg har ikke hatt cyste selv, men Pippi9 hadde en på 14mm, og hun begynte hadde det opplegget som du har. Hun er i Danmark nå. Hege72 hadde en på 33mm og hun var til innstett i går. Vet ikke hvor stor din cyste er. Ring direktenr. til Svend Lindenberg hvis du er i tvil.

Skrevet

Hehe! ble noen "skrive-leifer her!" Håper du kommer deg nedover. Lykke til!

Skrevet

Det stemmer som Håpefull38 sier, det har gått veldig greit med cysta som var 14 mm ved oppstart. Hadde flest follikler på den eggstokken hvor cysta satt, så det virket ikke som den forstyrret. Men hadde også cyste i høst og den var litt mer kranglete, ikke så mye større (ca. 18 mm husker ikke helt) men den produserte østrogen og jeg fikk ikke mensen på mange uker måtte tilslutt nedregulere med spray. Men du har jo fåttmensen så det skulle jo ikke være noe problem. Hvor stor er cysta nå? Sikkert lurt å ta en prat med en av legene på CFC. Jeg hadde forresten et par ekstra scanninger nå ifbm stimulering for å overvåke om cysta este ut, så var litt forberedt på at jeg kanskje måtte avbryte men det gikk greit.

Jeg har forresten vært i Lousianna i dag, ligger en halv time med tog nord for København. Anbefales! Sikkert enda bedre på en varmere årstid, det ligger ved havet og har en flott skulpturpark. Gikk desverre glipp av Picasso utstillingen som starter 11. Februar, men mye fint å se lell. Fin tur!

Skrevet

Cysta er nå på 26 mm....men den var på over 50 da den kom etter stimulering med Pergo i 5 dager og Gonal-F 150 i 6 dager i nov/des. Så da er den vel stor i forhold til det dere forteller om.....hm skeptisk....redd den skal vokse igjen hvis jeg starter opp. Fikk snakket litt med Claus (tror jeg det var) men følte ikke han hadde/fikk helt oversikt over historikken min og er redd ting går litt fort i svingene. Tror jeg må sende mail til Svend og håpe på svar i morgen!

Høres ålreit ut med litt utfart på nye steder når man i Køben Pippi. Liker selv å utforske litt nytt når jeg er på farten. Blir vel innsett på deg nå. Masse lykke til :-))))

Skrevet

Fikk du svar fra Svend? Han har lusket rundt i korridorene når jeg har vært de siste par dagene - så han har definitivt tid til å svare på spørsmål. :-) Jeg tror jeg hadde ventet en syklus hvis jeg var deg, den er jo fortsatt ganske stor og ergelig å måtte avbryte et forsøk selv om man ikke har lyst til å vente.

Skrevet

Fikk svar på mail i dag tidlig og da sier han kort at han er enig med Claus om at forløpet kan gå som oppsatt..... men sitter her og er så usikker. Skal starte i morgen i så fall. Det jeg er mest redd for egentlig er om det rekker å komme nye endomtriosecyster etter som tiden går. Ble jo operert i september med beskjed om at sjansene var størst rett etter...og tiden flyr ;-)

Skrevet

Huff Diddi37 - kjipt at du føler deg usikker. Det er mye som står på spill, både økonomisk og eventuelle ytterligere utsettelser. Jeg håper du setter i gang og at cysten bare forblir som den er!

(Hvis JEG fikk bestemme litt her i verden, så.... :-)

LA

Skrevet

Hei LA .

Sitter her med litt klomifen innabords da ;-) men er fortsatt ikke helt tilfreds. Det er som du sier mye som står på spill. Denne gangen klarer jeg liksom ikke bestemme meg hverken for det ene eller det andre....argh :-)

Hyggelig hvis du har litt bestemmelserett...satser på det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...