Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere? Jeg friker ut!

Anbefalte innlegg

Jeg skulle på webcam samtale med bestefar i dag og skulle stille inn kameraet før jeg startet samtalen.

Da satt jeg den på bordet nedenfor og fikk dette ikke-så-flatterende nedenfra og opp bildet. Jeg så jo ENORM ut!

Så begynte jeg å stresse og tenkte, nei nå må jeg se hvor mye jeg har lagt på meg.

67 kg viste vekta :(((( OK, den viste 68 da, men jeg velger og ta bort et kilo fra klær :P

Men jeg veide 57-58 fra før, er 163 høy og i min 21 uke. Jeg kjenner at jeg har vanvittig med vann i kroppen også da, men herregud, er ikke dette mye?? Iallefall for å være i uke 21. Jeg ville jo ikke legge på meg så masse.

(Har bare en gutt inni der)

Fortsetter under...

hei:) vet ikke om det er mye, men jeg er 27+5 og har lagt på meg 7,5 kilo foreløpig, men jeg tror ikke jeg har noe særlig vann heller altså:)Jeg hadde gått opp 800g fram til uke 21, og fra uke 21 til uke 25 så hadde jeg lagt på meg 6,6 kilo:) hehe..fikk litt sjokk da.. men de kiloene som kommer på, de skal jeg klare å få av igjen etter dette svangerskapet....ikke bekymre deg så mye for vekta du:)kos deg:)

Jeg er i uke 14 og har lagt på meg 5 kg, ikke særlig happy for det jeg heller...

Forrige svangerskap la jeg på meg 11kg totalt, men 3 mnd etter fødsel hadde jeg gått ned 20 kg, så veide altså mindre 3mnd etter fødsel, enn hva jeg veide før jeg ble gravid den gangen, så jeg håper det går "like lett" denne gangen. Jeg ammet bare, og gikk 3 turer om dagen, ingenting annet...

Ta det helt med ro, det er sikkert ikke kg i fett, det er babyen og vannet som veier :) Men, skjønner at det er en ekkel feeling... Jeg er også i uke 21, men har kun gått opp litt over en kg (var 58,5 før jeg ble gravid) , men venter bare på at bomben skal smelle her og, det skjer nok snart :P

27+6 og lagt på meg 13-14 kg......

blæææææææææææææ

føler meg som en hvalross.....

stor mage, puppene har vokst, rumpa og lårene har lagt seg ut...

meeeen d går bort når lillenurket kommer ut.

da eg fikk forrige, gikk 10 kg bort, på den tiden eg var på sykehuset.

la da på meg 22 kg

Jeg leder så langt ;)

Ja jeg hører de sier at vekten forsvinner fort med amming. Håper det er rett. Dette er min første så jeg har ikke så god peiling på det.

Åh, 10 kg på sykehuset høres jo fantastisk ut aprilprinsesse! :D

Ja har også gått opp på puppene, rumpe, mage, og lår. Jeg var 75a før jeg ble gravid og hadde såvidt plass i den. Nå er jeg 80c.. hehe...

Annonse

joda men var jo oxo på sykehuset fra natt til lørdag da fødselen begynte, og reiste hjem torsdagen.

husk nå på at deler av d du legger på deg, kommer av babyen som vokser, fostervann, morkake, vann i kroppen, økt blodvolum i kroppen, osv osv

er ikke baaaare fett som legger seg;O) hehehehe

Er 20 uker på vei i dag og har enda ikke gått opp de fire kg jeg gikk ned til å begynne med. aå jeg er lettere nå enn da jeg ble gavid.. gikk opp 20 kg sist, og bestemte meg for at så mye skulle jeg ikke gå opp denne gangen, men nå klarer jeg ikke å legge på meg :/ men det kommer vel snart, men babyen i magen vokser og legger fint på seg så det er jo det viktigste. Nå skal det sies at jeg er ikke syltynn altså, har mer enn nok å ta av :)

Vekta mi går visst veldig i rykk og napp. La på meg 3 kg rimelig fort i 1. trimester, så sto det stille en god stund (selv i jula!), før jeg brått la på meg 1,5 kg på omtrent 1 uke bare, nå januar.... Ups!

Har nå lagt på meg 4,5 kg totalt - og er 14+5 idag.

Fornøyd så langt! :-)

Jeg legger fort på meg! Har gått opp ca 7 kg, er i uke 19.

Forrige svangerskap gikk jeg opp 20 kg. To uker etter fødselen veide jeg meg på helsestasjonen, da var 10 kg borte. 6 mnd etter fødselen var jeg gått ned ytterligere 15 kg.

Så jeg var slankere nå da jeg ble gravid igjen. Men jeg fyyyyker opp i vekt denne gangen også. Har en sinnsyk appetitt.

Annonse

Er 28 uker og gått opp 15 kg. Gikk opp 24 kg sist så blir sikkert noe sånt nå også.. Er veldig godt med sjokoalde om dagen + null trening så kommer kiloene fort men tar slankingen etterpå jeg. Gikk av 10 kg etter fødsel og resten på 4 mnd men det var et slit, hehe :-P

Jeg friker ut fordi jeg har gått ned! 16 uker, mye mage, store pupper og lår, men ned 5 kg?! Får babyen det den trenger? -hva gjør jeg galt? Jeg spiser nok mat, men kanskje ikke like usunt som før, er minimalt i aktivitet, og har vært sykemeldt i et par måneder. Er tilbake nå da. 4 av de kg har jeg forresten gått ned på under en mnd..

Sist gikk jeg opp etter graviditeten.. 5-10 kg. sluttet å telle.

27+3 i dag og dessverre bare gått opp 2 kg :(

På denne tiden forrige svangerskap hadde jeg gått opp 10 kg, denne gangen gikk jeg ned 5 kg og har begynt å gå opp igjen etter uke 25!

Har vært i elendig form hele svangerskapet, begynte med blødninger i uke 5 som tilsa at jeg måtte være sengeliggende (morkaken ligger previa marginalis/totalis), deretter hyperemesis fra uke 8-20, bekkenløsning fra uke 8, begynnende svangerskapsforgiftning fra uke 20, sliter masse med blodtrykksfall... for ett slit - jeg er totalt utslitt :(

Dårlig matlyst og for det meste liggende i sofaen eller sengen... men skal ikke klage, vi har ønsket dette i over 2,5 år, har 30 pp bak meg, samt 2 MA og 2SA, så jeg vet at alt dette vil være verdt å gå gjennom for det lille mirakelet som kommer til våren :)

Uansett pga det lave vekttapet måtte jeg inn fastende på sykehuset på mandag for å ta diverse blodprøver - UL på fredag viste at babyen legger fint på seg og utvikler seg som han skal, så det er jo bra!!

Har ikke fått svar på blodprøvene ennå, men håper at alt er i orden og så håper jeg at kiloene kommer på nå de siste 3 mnd. La på meg 10 kg siste 8 uker sist svangerskap (tilsammen 21 kg), så krysser fingrene for at kiloene kommer på :)

Hadde lagt på meg 4 kg ved forrige kontroll. 3 av disse kiloene kom i løpet av desember.....

det er noen uker siden nå og jeg skal på kontroll i midten av mars igjen... spent på hva jeg veier,.

Kiloene går fort av igjen. Jeg gikk ned 10 kg på 4 mnd uten å gjøre NOE for det sist. Siste ikke sunt eller trente noe særlig, men gikk trilleturer daglig. Det går av med ammingen, ikke noe å bekymre seg for!

Jeg friket selv da jeg så hvor mye jeg veide nå i forhold til forrige svangerskap, men det er ikke noe å gjøre med:)

18+6 jeg har gått ned 6 kg.

så har jeg jo litt for mye fra før da.

gikk ned en del forrige gang også.

har egentlig bare lyst på frisk kaldt frukt.

helst appelsin.

sjokolade og andre godterier klarer jeg bare ikke å spise.

har også fått dilla på vann med kullsyre uten smak.

merkelige greier.

Høres ut som deilige ting å ha dilla på :)

Du venter jente ja :P

Hehe.. Tror ikke noen forstår hvor viktig lakris er nå. Sånn man får kjøpt på narvesen og på kinoen. <3 NAM

Hehe.. så det er ikke så rart egentig.

Men jeg har aldri lagt på meg så lett heller, er derfor jeg fikk sjokk.

Men jeg kjenner selv at det er mye vann. Føler meg "hoven" og armer og ben sovner/dovner av ingenting.

Mistenker karpel tunnel syndrom eller hva det heter.

+3 kg nå til uke 12. Men med mitt siste svangerskap hadde jeg 10 kg + fram til uke 8. Har 3 barn og heldigvis har jeg ikke gått opp mere enn 10 kg med alle. Var litt skeptisk med sønnen min da 10kg+ hadde kommet på i uke 8. Heldigvis stoppet kg, jegf gikk ned noen kg og fikk de på igjen til fødtselen. Berget med 10+ denne gangen også. Er veldig spendt nå i dette svangerskapet kan man si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...