Carizma83 Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Gutten min er 6.5 mnd ( korrigert 5 mnd, ble født for tidlig) , og vil ikke spise noe som helst annet enn MME. Han lærte seg aldri å ta puppen,så jeg pumpet i starten,men mistet melka. Siden har han fått mme. Problemet er at han spiser så å si hele tiden,men bare små posjoner hver gang, skjelden han spiser hele flaska ( 160 ml) på en gang. virker ikke som han blir skikkelig mett. På natta er han også oppe flere ganger,bare for en liten tår...vi har prøvd grøt i alle former,prøvd fruktpuret,middagsglass,brødskive,hjemmelaget middag, bladet jordbær i grøten osv..ingenting er han intressert i,enten skriker han med en gang,ellers så spytter han ut maten like fort som den kommer inn. Men med en gang han får flaska så er alt greit,så sulten er han jo tydligvis... Er det noen andre som har opplevd noe lignende, eller som har gode råd til oss? Har tatt dette opp med helsesøster,hun mener det ikke er noe i veien med å prøve å gi han mat,men at det må taes i hans tempo...men vi har prøvd nå i over 2 mnd,omtrent hver dag,ingenting vil han ha.. vi får i han grøt i melka da...så lenge han får suge,så virker han fornøyd... Jeg blir litt frustrert jeg...
Reflexia Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 hei vi er litt i samme båt, poden erlitt over 8 mnd nå(snart 6 korrigert) og her er det fullstendig motstand mot mat..klarer rett og slett ikke ha mat i munnen.spytter ut eller kniper hardt igjen..har prøvd alt mulig nå. begynte for over 3 mnd siden og øver 4 ganger daglig etter beskjed av fysioterapeut og helsesøster. Ingen resultater så lang..vil bare ha melk...For ett par uker siden ble han syk og ville ikke ha melk lenger heller..hverken pupp eller mme...ble tørre bleier, slapp gutt osv. Ble lagt inn på sykehuset og han fikk sonde. Formen kom seg etter noen dager og han er i storform nå..bortsett fra at han ikke vil ha noe mat..ligger fortsatt med sonde for å få i seg noe..men brekker seg ofte så blir bare ca 80 ml hver 3,5 time døgnet rundt..håper han spiser igjen snart!!!! Skjønner godt at du er frustrert! er slitsomt når de ikke vil ha noe. ønsker deg lykke til og kom gjerne med tips om du får noen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå