Gå til innhold

Jævla dritt nav og dritt saksbehandler :-@

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære Hi har ikke lest gjennom alle svarene du har fått her, men kjenner jeg ble veldig provosert på dine vegne - og det skjer ufattelig sjelden her inne.

For noe ufattelig pjatt den saksbehandleren kom med, går ikke an med ekstremkvalme etter 3 måneder?? at ingen fortalte det til meg da jeg var 4 mnd på vei og spydde hele jævla dagen da gitt!!

nei graviditet er ingen sykdom men det fører pokker meg mye bivirkninger med for enkelte...men slet mye med det selv at folk ikke trodde meg på at jeg var så dårlig da jeg var gravid, folk vet rett og slett ikke hvor dårlig det går an å bli av å være gravid, visste det ikke selv før jeg ble det selv. men nav nekta meg iallefall ikke sykepenger

Skrevet

Jeg jobber også på NAV i en middels stor by. Vi er inndelte i team. Et team for oppfølging av sykemeldte. Der er vi to kvinner og tre menn. Dersom dette innlegget hadde blitt skrevet om "mitt" kontor ville det vært ganske enkelt å kjenne meg igjen, og jeg ville ha opplevd det som svært ubehagelig.

Dette nettstedet skulle man av og til tro var et lukket venninneforum der man kan snakke om hva man vil, men det kan man faktisk ikke.

Skrevet

Jeg vil bare si at NAV Drammen er tragisk og noen jeg hater av alt på jord.

Jeg har en syk sønn og leger i hele verden sier at han ikke er frisk nok til bhg, men de nekter meg fremdeles pleiepenger...

Her har du litt snadder du kan sende til NAV Drammen din tyster!!!! La Hi få ha innlegget ditt ifred og anonymt!!!

Hilsen Ikke HI, men ei annen veldig missfornøyd og som har fått livet sitt ødelagt pga Nav Drammen!!!!!

Og til HI skjønner at du har det fælt nå, tenker på deg, krysser fingrene for at det skal ordne seg og gir deg en go`klem!!!

Skrevet

etter slik behandling burde HI gått til avisene og ikke bare et anonymforum, for slik behandling av folk er ikke riktig. hva slags bakgrunn i medisin har en nav ansatt når de kan påstå at man ikke kan få ekstremkvalme utover 3 mnd i et svangerskap?

man må jammen være ressurssterk for å få den hjelpa man har krav på

Skrevet

Morsom du:) Tyster fordi man gjengir noe som ligger åpent tilgjengelig på et nettforum faktisk..

Dersom du var blitt omtalt negativt på et nettforum, ville du ikke da ha likt å få vite om det? Ingen av oss her inne vet hva som egentlig skjedde da vi bare får høre èn versjon.

Skrevet

22:06

Om du behandler folk med den respekt de fortjener så slipper du nok å bli hengt ut her inne.

What goes around, comes around!

Skrevet

22:06

Tror du ikke Hi syns det var meget ubehagelig å bli behandlet slik av din NAV kollega!!!!!!??????

Skrevet

Det den advokaten sier om opplæringen hos nav og rett og slett tull. Det er helt latterlig å komme med slike påstander.

Jeg jobber selv i nav og vi har et enormt arbeidspress og gjør hva vi kan for å hjelpe hver enkelt. Jeg blir derfor kraftig provosert da du skriver at vi er opplært til å gjøre det vanskelig for andre.

Og jeg tviler sterkt på at en advokat har kommet med slike påstander. I såfall er dette en advokat som kjenner svært lite til hvordan ting fungerer i nav. Tror du virkelig vi bruker til til å rote bort papirer for utsette saker? Man trenger vel ikke være rakettforsker for å forstå at når papirer blir borte så fører det til masse ekstraarbeid for oss, og merarbeid er det siste vi trenger.

Ville kanskje vurdere å finne en annen advokat? Hvis han "hjelper" dere er det kanskje ikke så rart dere ikke får det dere mener dere har krav på.

Skrevet

Jo, og da burde hun ta det opp med leder ved kontoret, evnt med Fylkesleddet. Jeg syns også at det hun skrev i hovedinnlegget var helt greit selv om det selvsagt fremsto som hennes subjektive opplevelse av hendelsen, men jeg syns ikke det er greit at hun senere i tråden skriver hvilket kontor dette er. Men siden hun velger å gjøre det antar jeg hun syns det er greit at kontoret hun omtaler nå får se dette innlegget.

Skrevet

For dersom hun ikke hadde ønsket at NAV Drammen skulle høre kritikken hennes ville hun neppe publisert sin misnøye med kontoret på et åpent nettsted.

Skrevet

Jeg tok selv opp med NAV hordaland problemene med NAV rundt i Bergen. Alt jeg har fått er et brev tilbake der det står beklager, og at de skal sjekke det, og at det aldri skal skje igjen. HAHAHAHA!! Vel i Hordaland tar de i allefall ikke klager på alvor.

Og jo, advokaten jeg snakker om, vet hva h*n snakker om i dette tilfelle. 100% sikkert! Og det er ikke sykmelding tilfellet vi har advokat inne i, men andre ting. Men de historiene som kom frem derfra, de tror jeg fullt og helt på, fordi jeg kjente til lignende tilfeller selv. Og det har foresten og vist seg at den ene saksbehandleren som vi har gått sterkest ut mot av alt, har gjort samme opplegget med mange flere, som via andre jeg kjenner, har kommet til denne advokaten. Og de får god, korrekt og lovmessig rett hjelp.

Men holder fast på det jeg sa, at det kan jo være bare disse kontorene eller i Bergen dette er vanlig. Ikke vet jeg. Vi bor uansett ikke i Bergen lengre. :)

Skrevet

Lurer på om ikke det ser sant det en over her skriver om at de i NAV er opplært til IKKE å informere om rettigheter man har som sykemeldt, samme gjelder forsåvidt lånekassen.. Var sykemeldt fra studiene pga graviditet og endte opp med et heidundranes lån og ingen studiepoeng... Det var ikke det at jeg ikke prøvde å finne informasjon om hvilke rettigheter jeg hadde, for jeg synes da det er litt rart at man skal leve på lånte penger når man er sykemeldt her i landet?? Hadde jeg hatt muligheten til å ta meg jobb skulle jeg definitivt ha gjort det, men så ble jeg innlagt på sykehu med hyperemesis en uke etter positiv test, så det rakk jeg på en måte ikke..

Uansett.. Jeg var hos sosionom på universitetet - ingen hjelp å få, jeg hadde jo ingen psykisk diagnose og de kunne bare hjelpe folk som hadde psykiske problemer !?!?!?!?

Var på NAV og spurte om mine rettigheter, men fikk høre at jeg ikke hadde noen.. Ringte lånekassen og spurteom mine rettigheter der, men det var kun sykestipend i noen uker (ca. halve tiden jeg var syk, resten var rent lån..). Jeg sendte også skriftelig brev til lånekassen med flere spm, men fikk aldri noe svar..

Skjønner godt situasjonen til HI og gruer meg villt til å ta kontakt med NAV nå, da jeg er i mitt andre hyperemesissvangerskap og nå har fått vite noen av mine rettigheter (og ja, jeg hadde visst krav på stønader.. men det er jo så lenge siden at jeg får ikke klaget på behandlingen lengre..!! ARRGG!!!)

Dessuten er det helt utrolig at det forventes av mennesker som er så syke at de stort sett sliter med å komme seg ut av senga uten å spy hver dag at man skal sette seg inn i alle mulige lover og regler slik at man kan krangle seg til de pengene man har krav på.. Det er jo nå man trenger ekstra støtte ikke motsatt!!

Håper det ordner seg for deg HI!

Gruer meg til å starte selv.. Skal til legen i overimorgen :S

Skrevet

Jeg finner det ganske interresant at noen faktisk spurte om dette var nav Drammen.

Kanksje DET NAV Drammen bør ta til seg?

Slik jeg ser det sier det mye!

Skrevet

Jeg har hørt at NAV Drammen og NAV Røyken er 2 av de vanskeligste å få igjennom sakene sine!!!

Skrevet

Hmmmm... Datteren min spydde seg gjennom hele svangerskapet, og var mange kilo lettere som fødeklar, enn det hun veide før hun ble gravid. Var det bare innbildning at hun var kvalm?

Hun fortsatte forøvrig å spy etter fødselen, og hadde mange turer på legevakta pga sinnsyke magesmerter, det viste seg at hun måtte fjerne galleblæren, og det ble gjort 5-6 mnd etter fødsel. Så hennes tid med et spedbarn ble rimelig ødelagt... Men igjen, det var nok bare innbildning;)

Skrevet

Jeg støtter 22.18 fullt ut!

Tror du/dere virkelig at alle vi som jobber i nav er så kyniske at vi ville stå i en jobb der vi hovedsaklig skulle gjøre livet vanskeligere for folk?

Sannheten er at vi jobber det vi kan for å hjelpe alle som kommer innenfor dørene, og at det er ganske fortvilende når man kommer borti saker der man ikke kan hjelpe. Seinest i forrige uke satt en av mine kolleger og gråt i lunsjen fordi hun hadde hatt et møte med en person som falt mellom alle stoler, og som hun ikke kunne gjøre noe varig for.

Vi jobber skjorta av oss, daglig, og selv i møte med folk som skal pusse både bikkjer og advokater på oss så informerer og opplyser vi så godt det lar seg gjøre.

Fra mitt ståsted er det største problemet at folk ikke vil høre, fordi de mener at de vet best selv. F, eks, når man søker dagpenger så må man være reell arbeidssøker for å få innvilget søknaden. Da må man være villig til å ta arbeid andre steder enn i hjembyen. Om man krysser "nei" og ikke har tungtveiende grunner, så får man avslag. Jeg forteller det til folk, forklarer og begrunner, allikevel krysser de "nei", og så er de tilbake 3-4 uker etterpå og forbanner nav som ga dem avslag på søknaden...Da påstår de også gjerne at de aldri har fått veiledning, og kjefter fordi de nå mister penger de antok at skulle komme. Frustrerende!

Vi dokumenterer all kontakt, har korte frister på å ringe brukere opp igjen og strekker oss laaaangt, men vi har et regelverk å forholde oss til ( rettere sagt: mange regelverk) som ikke er tøyelig. Har du jobbet en dag for kort til å få foreldrepenger, så får du det ikke. Informasjon i mengder er tilgjengelig på nav.no, og vi har ikke noen skjult agenda.

Selvfølgelig finnes det "råtne epler". Det gjør det i alle bransjer, men at vi alle skal være "drittnav" fordi at noen har en uheldig opplevelse med en -1person, synes jeg er leit.

Nå må jeg på jobb og møte og hjelpe mennesker, med et smil, selv om jeg får kjeft for at bankene har stengt på søndager, at printeren til folk ikke virker, at skjemaene tar mer enn to minutter å fylle ut, at de ikke har fått svar enda på søknaden de sendte på mandag osv. Heldigvis er de aller, aller fleste som kommer innom søte, hyggelige, blide og glade for at vi har et sikkerhetsnett som nav når ting skjærer seg.

Skrevet

HI her.

Først vil jeg takke dere for støtten,

Til deg som skal ha sendt linken til NAV.

Som skrevet tidligere så har jeg ikke noe problem med at de evt trenger flere opplysninger / syns det mangler opplysninger på sykemeldingen.

Problemet mitt er holdningen og oppførselen til akkurat den saksbehandleren. Når hun er frekk og arrogant fra 1 minutt og kommer med påstander som er bare tull, eks at det ikke finnes noe som heter risikosvangerskap og at man ikke kan slite med oppkast og kvalme etter de første 12 ukene, viser for meg at hun ikke har kompetanse for å uttale seg om min helse.

Det at jeg ikke ønsket å fortelle hvorfor jeg var på sykehuset er personlig og har ingenting med sykemeldingen å gjøre, så ja jeg syns ikke jeg skulle si noe om det.

Om det er mange eller få som jobber på nav med sykemeldinger har jeg ingen kunnskap om. Om hun kan identifiseres pga navnet på kontoret er ikke mitt problem. Jeg har ikke beskrevet henne utseendemessig eller skrevet eller hintet til navnet hennes.

Ja jeg kommer til å legge inn en klage på henne. KUN pga holdning og oppførsel fra henne og ja jeg kommer til å be om en annen saksbehandler. For det finnes andre måter å informere om ting og fortelle om ting. Det er også noe hun skulle ha tatt opp med legen og ikke med meg, ettersom det er legen som skriver sykemelding.

Selvsagt er jeg full av hormoner. Jeg burde kanksje ikke ha skrevet jævla og dritt , men pga denne "fantastiske, hyggelige og imøtekommende" nav dama har jeg fremdeles veldig vondt i hodet, gråt masse i går og ble så varm at jeg måtte dusje flere ganger for å kjøle meg ned. Ble kjempe sliten, og fikk et enda høyere blodtrykk.

Og enda en gang, ja det finnes alltid to sider av en sak men jeg kan kun uttale meg om hva jeg opplever og hva jeg syns og mener.

Og til dere som har vært så snille og posta ut regelverk, jeg er fullstendig kapabel til å gå på nav.no eller bruke google for å finne det jeg trenger. Men tusen takk!

Og ja jeg har snakket med legen og jordmor så jeg har ingen bekymringer. Nå skal jeg bare vente på det brevet. lese det og så sende inn klagen til lederen til denne saksbehandleren og lederen over henne igjen. Og enda en gang, det er KUN pga oppførsel og holdning!!

Jeg har forholdt meg til nav tidligere og blitt behandlet bra, av hyggelige mennesker som har gode holdninger og bra oppførsel. Mange av de med humor og smil og en liten latter i stemmen. Så er ikke hele NAV som er dritt, men denne damen har klart å ødelegge en del av mitt inntrykk av de, dessverre.

Og nei, jeg ønsker ikke mediene, pga jeg ønsker ikke at hvem som helst skal vite om min helsetilstand. Det er også grunnen til at jeg ønsker å være anonym her.

tror jeg har fått svart de fleste nå, og til dere som støtter, igjen tusen takk :-)

Skrevet

Hei hi!

Jeg har hatt lignende opplevelse som deg på mitt navkontor. Jeg ble møtt av ei dame som hadde en veldig ovenfraogned.holdning til meg og var grusom å forholde seg til. Hun ville ikke sende papirene mine videre til navlegen engang. Jeg var helt ifra meg etter det møtet, det var grusomt å bli behandlet slik..

Jeg byttet saksbehandler og fikk søknaden min sendt der den skulle og innvilget etter kort tid. For et år til å begynne med. Navlegen var helt enig i det fastlegen, spesialister og andre fagfolk har anbefalt men som saksbehandleren min ikke ville godta.. Vi bor på en liten plass og "hvem som helst" kan få jobb her på nav og jeg vet med sikkerhet at denne dama ikke har kompetanse til å ta medisinske avgjørelser. Jeg vet også at hun er beryktet for å ha gjort livet til mange vanskelig og da jeg snakket med fastlegen om dette sa at at enkelte skulle aldri ha hatt jobben sin på nav og at han viste godt hvem det var..

Råder deg til å bytte saksbehandler. Jeg måtte skrive en skriftlig søknad om hvorfor men det var ikke noe problem. Jeg skrev det som det var, at jeg ble møtt uten respekt og ville ha en saksbehandler som jeg kunne samarbeide med.

De som jobber på nav jobber med mennesker i vansklige situasjoner og burde vite bedre.

Det er en grunn til at det er så mye snakk om dette! Hele navreformen er noe tull og jeg håper snart de tar til seg all kritikken og gjør noe med alle problemene. På nav er man skyldig til det motsatte er bevist..

Det jeg syns er rart er hvor lite forståelse det er her inne og hvor mange som stiller seg på nav sin side når dem har gjort noe galt.. hvorfor forsvare nav på denne måten?

Husker flere innlegg om parfymrerier der man ble møtt uten respekt og andre butikkansatte som hadde vært uhøflige osv og der var det helt uhørt at de ansatte sendte blikk eller kommenterte str på buksen. Men når en navansatt har denne holdningen til en bruker så er det liksom helt greit??

Gi meg heller en sur og utrivlig butikkansatt enn å bli møtt så respektløst i en så vanskelig og sårbar situasjon! Av noen som bestemmer mye av hverdagen og fremtiden min...

Hi: send inn en klage og bytt saksbehandler! Håper det ordner seg for deg! Lykke til!

Skrevet

Hadde dette vært meg hadde jeg gjort som følger; snakket med legen og fått kopi av sykemeldinger og en skriftlig bekreftelse fra jobb om at de ikke kan tilrettelegge. Så hadde jeg skrevet et klagebrev til Nav hvor du viser til hvordan du føler deg behandlet og hvem som behandlet deg slik og legger ved disse dokumentene.

Man skal ikke bli behandlet så respektløst som du skriver i innlegget ditt, da burde man ikke jobbe med andre mennesker.

Skrevet

Når det er medisinske årsaker hos arbeidstaker som tilsier at vedkommende ikke kan være på jobb er det sykepenger som gjelder. Bekkenløsning, høyt/lavt blodtrykk, hyperemesis o.l. er alle tilstander som gjør at arbeidstaker ikke kan utføre arbeidet grunnet smerter/sykdom.

Dersom den gravide er frisk som en fisk uten noen som helst plager, men allikevel ikke kan gjøre jobben fordi jobben i seg selv kan være skadelig skal hun ha svangerskapspenger. Eksempler på slike jobber er dem som jobber med kjemikalier, tungt fysisk arbeid, eller arbeid der arbeidstager jobber med pasienter som kan være voldelige. Dette forutsetter at arbeidsgiver ikke har andre og "ufarlige" arbeidsoppgaver den gravide kan gjøre under svangerskapet.

Skrevet

Vel - det er jo en del NAV-ansatte som skriver om sine opplevelser med sine brukere her inne... Og de nevner ikke navn, bare andre ting som kan identifisere enkeltpersoner, eller personer som tror at dette handler om dem. Men nav-damene her inne mener at dette ikke er brudd på taushetsplikten...

Så jeg tror vel ikke du kommer så langt:) Det er det samme som at man sier at babyutstyrsforretningen i storgata i Lilleby stinker i servicen sin. Lett å identifisere, men også lett å gjøre noe med!

Skrevet

"Da Gud hadde skapt jorda, så St. Peter ned på den og sa: - I Afrika har man tørke, i Sør-Amerika har man flom, i Nord-Amerika har man tornadoer i Østen har man jordskjelv, men Norge slipper jo unna alle slike katastrofer?

Da flirte Gud litt lurt og sa: - Bare vent til de får NAV!

Venninna mi hadde denne på fb-statusen sin, tenkte den passet her ;)

Skrevet

Skal sende inn klage ja. Men skal vente til jeg får det brevet i posten sånn at det er lettere for meg å skrive klagen i forhold til hennes påstander. Men klagen kommer til å gå på hennes oppførsel og holdning.

Skal også be om en annen saksbehandler.

HI

Skrevet

hahahahahahahahahahaha. Likte den vitsen der ja.:D Så sant som vitsen sier egentlig. :D hihihihihihi. :D kopierte den til min fb status og. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...