Gå til innhold

Jævla dritt nav og dritt saksbehandler :-@

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev i posten forrige uke om at jeg var innkalt på et møte med nav i dag kl 11:00 pga oppfølging av 12 ukers sykemelding.

Jeg måtte utsette timen til 11:30 pga kontroll på sykehuset.

Hun ville vite hvorfor jeg hadde vært på sykehuset og ville se helsekortet mitt. Jeg sa at det var personlig og jeg hadde ikke lyst til å fortelle noe om det.

Troppa opp på nav og dama står i døra og tripper, da var kl akkurat 11:30. jeg går inn og setter meg.

Det første hun sier er at jeg ikke har rett på sykepenger pga jeg ikke er syk! Dette kunne hun se pga det står svangerskapsplager på sykemeldingen. Graviditet var ikke noen sykdom.

Sa til henne at jeg hadde noen medisinske grunner som gjorde at jeg ikke kunne være på jobb. Da ville hun vite hva slags. Svarte som var at jeg sliter med høytblodtrykk, blod i urinen, bekkenløsning (fått henvisning til fysio) og hadde et risikosvangerskap, mye pga prematurfødsel fra før meg alvorlig svangerskapsforgiftning.

Dette mente hun ikke var noen grunn for å være sykemeldt for det fantes ikke noe som heter risikosvangerskap. Det var så mange som var gravide og de fleste kunne være i jobb. Sa til henne at jeg var klar over det men de fleste var friske i svangerskapet.

Hun var veldig frekk og arrogant mot meg fra 1 minuttt.

Så sier hun at jeg må enten Begynne å jobbe igjen og jobbe i 6 uker til permisjon eller si opp jobben min og gå på dagpenger frem til permisjon.

Hun "informerte" meg inderekte om at jeg også kunne bli krevd for tilbakebetaling av sykepenger for hun mente jeg ikke fortjente de!

Så sier hun at hun skal sende et brev til legen min i dag der hun krever å få alle medisinske opplysninger i detaljer om meg. Det har hun ikke lov til, noe jeg nevnte og fikk beskjed om at NAV viste alt om alle og hadde full rett til å se alle medisinske opplysniger om hver enkelt.

Sa at jeg skulle kontakte legen min, noe hun mente at ikke var nødvendig for det skulle hun gjøre.Føler at hun beskylte meg for trygdesvindel.

Arbeidsgiver har også skrevet til NAV at det ikke er mulig med tilrettelegging på arbeidsplassen, noe dama mente bare var tull.

I tillegg sier hun at jordmor ikke har kompetanse for å sjekke blodtrykk (er hos jordmor 2 ganger i uka), for det er det bare legen som kan sjekke. At jordmor heller ikke kan uttale seg om helsen.

Kjente at jeg ble kjempe sinna, fikk vondt i hodet (panna og tinninga), ble svimmel og ble kjempe varm. Gjekk ut derifra, kom rundt hjørnet og begynte å gråte. Når jeg kom hjem så måtte jeg ta meg en dusj for jeg hadde svettet igjennom klærne mine.

Hva skal jeg gjøre? Noen som kan hjelpe meg eller opplevd lignende?

Skrevet

ut i fra hva du skriver så TOLKER jeg det også som at du ikke har krav på sykepenger, men på svangerskapspenger. Dersom tilrettelegging ikke er mulig er det det du skal ha. Legene er ikke flinke til å bruke dette.

Skrevet

Nei var ikke snakk om svangerskapspenger i det hele tatt. Samme for meg om de vil kalle det sykepenger eller svangerskapspenger, men jeg kan ikke dra på jobb.

Har fått beskjed om å ta det helt med ro, ikke stresse eller overanstrenge meg osv osv

Men det handler like mye om måten hun snakket og behandlet meg på som informasjonen hun kom med.

HI

Skrevet

Hi her

Glemte også å si at jeg har slitt med hypermessis fra uke 13 til uke 28.

Dama på nav mente at det ikke gjekk ann og man kun kunne være kvalm og ha oppkast de første 3 mnd. Mens jeg ikke ble kvalm og slet med oppkast før enn uke 13.

Skrevet

Hvorfor kunne du ikke bare vise henne helsekortet ditt?

NAV har full mulighet til å bestride sykemeldingen og kan be om å få utlevert dine medisinske opplysninger fra lege. De kan også be om at du stiller til time hos en annen lege.

Ring legen din du og be legen kontakte NAV for å rydde opp i dette rotet. De vil nok høre mer på legen din enn på deg.

Skrevet

1. svangerskapsplager er en diagnose som i seg selv ikke gir rett syk sykepenger utover 8 uker.

2. NAV HAR rett til å se alle medisinske opplysninger.

3. Når du har vært sykmeldt over 8 uker, skal legen sende medisinske opplysninger til NAV. Loven er ganske så tydelig på at det skal være alvorlige helseplager dersom du skal få 100% sykepenger utover 8 uker.

4. Jordmor kan uttale seg om graviditet, men har ikke rett til å skrive sykmelding og NAV godtar heller ikke medisinske opplysninger fra jordmor - kun fra lege

5. At arbeidsgiver skriver at de ikke kan tilrettelegge er faktisk ikke godt nok. de må forklare hvorfor. Hvilke av dine helseplager kan de ikke tilrettelegge for og hvorfor kan de ikke det? DET er hva AG skal opplyser om i oppfølgingsplanen.

I ditt case har nok NAV rett.....

Skrevet

Å herregud, for en behandling du har fått! Kjenner jeg blir skikkelig opprørt på dine vegne! Hvis du må i møte med dette utysket igjen, må du for all del ikke dra alene, ha med deg noen som kan støtte deg.

Jeg fikk da sykepenger pga bekkenløsning da jeg var gravid, fra uke 20. Aldri noen som hadde noe å utsette på det? Enkelte kvinner mener at svangerskap er en lek pga de selv hadde lette svangerskap.

Ikke la denne drittkjerringa knekke deg! Stå på krava!

Skrevet

kontakt legen din, og hør hva han har tausehetsplikt om.

den dama på nav er jo ikke helt riktig...jøss, for en jævla kjærring.

jeg hadde også sendt en klage til nav, men da litt høyere oppe i fylket.den dama burde ikke få lov til å jobbe med mennesker, etter mitt syn.

god bedring videre HI, ikke gi deg....du utsetter ikke deg selv og ditt barn i fare, pga en NAV dame vel???

Skrevet

nav på sitt beste! høres ut som ei skikkelig megge! ville tatt kontakt med legen og evt en advokat så du veit ka dine rettigheta er i dinna saken.. sørg for at du har alt på ditt rette og at hun i nav ikke kan ta deg på noe. du kan jo og evt prøve å ringe et annet nav kontor og være anonym og høre hva som er rett og ikke..

lykke til!!! :)

Skrevet

Hi her

Som jeg skrev tidligere, har mye med måten ting ble sagt på, holdning og oppførsel av nav dama som informasjonen hun kom med.

Kjenner at jeg blir så forbanna at jeg koker og er skikkelig proppa full av hormoner nå.

Skrevet

Hm, har du og jeg samme nav kontor og saksbehandler? Jeg har selv vært den som har sittet her å fnyst av alle disse "jævla NAV" innleggene. Sytete nordmenn med dårlig arbeidsmoral har jeg tenkt var de som sto bak slike innlegg.

Men så ble jeg selv syk, og måtte forholde meg til NAV. Jeg ble så sjokket over måten de behandlet meg på. Fra første sekund følte jeg meg nesten som en forbryter som hadde svindlet til meg penger jeg ikke hadde krav på. Jeg syns du var mer en god som klarte å holde deg for å gråte til du var kommt ut. Jeg begynte å stortute etter 2 min. Jeg følte meg så overkjørt, latterliggjort (tror du virkelig at du har krav på sykepenger?) og mistenkeligjort, at jeg gav opp hele greia til slutt. Jeg var syk, og hadde rett og slett ikke kapasitet til å ta opp kampen. Legen som sykemeldte meg forsto ingenting av hva NAV holdt på med, arbeidsgiveren min forsto ingenting av hva NAV holdt på med. Men for meg kostet det faktisk mer på det tidspunktet å kjempe for de pengene enn det smakte å få de.

Heldigvis klarte vi oss fint på mannen sin inntekt de 6 månedene frem til jeg ble friskmeldt, men fader for et opplegg altså. Det som provoserer meg mest, er at jeg har en veninne som jober på dette NAV kontoret, og jeg får høre en del om godene de har/tar seg. Bla at de tar fri med lønn julaften, nyttårsaften og onsdag før skjærtorsdag, og mange andre ting som jeg ikke gidder å legge ut om her. De er faktisk kommunalt ansatte slik som meg, bachelor grad har de fleste slik som meg. Dette hadde ikke vært på tale på min arbeidsplass. Så jeg signerer deg jeg HI, JÆAVLA DRITT NAV!

Skrevet

Har vel ikke fri med lønn julaften etc. Hvorfor skulle de det? Det er løgn, de kan få fri ved å avspasere. Jobber selv i nav så dette vet jeg. Vi har ikke mer goder enn andre statsansatte.

Når dette er sagt, synes jeg dere har blitt møtt med lite respekt, rettigheter eller ei. Jeg vil anbefale dere at dere får snakke med leder og fortelle om hvordan dere er blitt behandlet, slik at vedkommende saksbehandler kan få seg en smekk på fingrene.

Man skal bli møtt med respekt uansett. Kjenner jeg blir provosert på deres vegne jeg også.

Skrevet

Skjønner det, men kanskje handler det litt om din holdning her også??

"Så sier hun at hun skal sende et brev til legen min i dag der hun krever å få alle medisinske opplysninger i detaljer om meg. Det har hun ikke lov til, noe jeg nevnte "......

Skrevet

Men 14:31, nå var vel heller ikke "svangerskapsplager" diagnosen, men snarere høyt blodtrykk, blod i urinen, bekkenløsning og risikosvangerskap?

Er det sånn at uansett hvor syk en kvinne er, så har det ikke noe å si så lenge hun er gravid?

Hun kan spy ti ganger i døgnet, ha så sterk bekkenløsning at hun ikke klarer å gå, så lavt blodtrykk at hun går i bakken hvert tiende minutt - likevel forventes det likevel at hun skal jobbe, for "graviditet er jo ingen sykdom"?

Skrevet

Jeg jobber også i NAV. Rimelig sikker på at denne saken har 2 sider, og her blir vi presentert for den ene.

Men at vi har fri 2 dager mellom jul og nyttår med lønn stemmer. Men det r lokalt forhandlet frem, så ikke alle fylker tilbyr dette såvidt jeg vet.

Skrevet

Håper det. Min situasjon ligner HI´s og nå er jeg skikkelig redd for å blir beskyldt for trygdesvindel. Jeg er ikke i form til å jobbe, jeg er engstelig for meg og barnet fordi det er store farer for komplikasjoner og nå engster jeg meg for dette også. Jeg hadde klart å legge fr ameg dårlig samvittighet for å være sykemeldt på et diffust grunnlag og begynte å ha noen bedre dager og et håp om å ikke gå slik hele svangerskapet. Nå engster jeg meg for dette også:-(

Skrevet

Trodde NAV var statelig og ikke kommuneansatte jeg...

Skrevet

Selvagt har alle saker to sider,jeg kan jo selvsagt ikke snakke for nav dama om hvordan hun føler eller slikt. Jeg kan KUN snakke for meg selv, hvordan JEG opplevde det.

Om dere får betalt jul, nyttår og påske er jeg likegyldig om. Men å beskylde meg for ting som ikke stemmer, gjør meg irritert og lei meg.

HI

Skrevet

hehe... om denne tråden her påvirker deg anonym 17:51 så mye som det fremstår av innlegget ditt så har du ryggrad som en gummibjørn og burde ikke lese ting som er skrevet på et nettforum

Skrevet

nav er både statlig og kommunat

Skrevet

Takk 15:05. Som skrevet tidligere så handler det ikke kun om informasjonen men måten hun behandlet meg, holdningen hennes og det at jeg opplever henne som arrogant og frekk.

Jeg har kontaktet NAV og fått navn på hennes leder så jeg kommer til å klage henne inn. KUN pga holdning og oppførsel.

Takk 15:05

HI

Skrevet

Takk 14:50

Jeg har heldigvis snakket med lege og jordmor i dag og de står på min side.. Legen sa hun måtte vente på brevet fra NAV men ting skulle ordne seg.

Handler om at jeg kan miste retten på permisjonspengene nå hvis nav dama får det som hun vil......

HI

Skrevet

folk som sier at graviditet ikke er en sykdom er dødsiriterende.

ikke fordi det er en sykdom, men fordi de undergraver at man faktisk kan få plager og sykdommer av og være gravid.

nå er det et godt innarbeidet rettsprinsipp at sykepenger ikke påvirkes av om man har påført seg selv sykdommen eller ikke. så at graviditet ikke er sykdom er ikke noe argument så lenge graviditeten gir deg helseplager som gjør at du ikke kan jobbe.

men de kan nekte deg sykepenger om du ikke sammarbeider, noe som også står i loven.

Skrevet

16:38

Både legen og jordmor sa at NAV har IKKE krav på alle medisinske detaljer, men de kan få mer utfyllende opplysninger.

Så jeg hadde rett.

Kan ikke se hva som var galt med min holdning? jeg kom inn der med åpent sinn og forventninger, hilste pent og ga et smil men fikk bare ei arrogant og frekk person som svarte meg.

Legen og jordmor har begge sagt at hun ikke har kompetanse for å ha en mening om min helse. De har egne personer på nav der

Skrevet

Spørs om du bor i Elvebyen......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...