Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. min lille er nå 7,5 mnd. Han spiser grøt en gang om dagen, og velling på morgenen (på flaske). Men han nekter å spise middagsmat- so far.. Når kan jeg gi ham brødmat? og når kan han spise bittesmå biter med annet snacks, eks rosiner? han digger frukt, men så langt kun i sånt "sugenett", eller most.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brødbiter kan du starte med nå.Bare pass på at de er små.

Alt smørbart pålegg er fint å begynne med.

Rosiner skal de helst ikke ha før etter 1 år pga faren for å sette de fast i halsen.

Med brød må du regne med at det kan ta litt tid før han liker. Min brukte lang tid på det og brakk seg ofte når han fikk bitene innover i munn og ned mot ganen. Men nå spiser han alt han får:-)

Han er nå 10mnd og spiser boller,polarbrød,riskaker,kjeks osv når han skal spise selv. Ellers får han vanlig brød.

Middagsmaten tar også litt tid før de liker som regel. Bare fortsett å prøv,det kommer seg etterhvert:)

Lykke til:-)

Kjeks og riskaker for barn er fint å la de spise selv:)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Vår er også 7,5 og han har fått brød i 2 uker nå. Det går sakte, men nå spiser han 1/2 skive uten skorper hvis bitene er knøttsmå (halv sugerbit str) Her går det på leverpostei. Kjør på!

Rosiner skal du være forsiktig med uansett.

http://www.dinside.no/352268/blir-syke-av-rosiner

Skrevet

Vi gir brødskive med leverpostei til gullet vårt på 6mnd, og han elsker det! Går greit å svelge også faktisk! Har også gitt han skorpene som blir til overs og latt han spise selv (med tilsyn selvfølgelig) og det er stas, hjelper sikkert på kløende gommer også! :)

Skrevet

Bare må si at boller ikke er så lurt når de er så små. Boller blir jo veldig klebrig i munnen, nesten deigete på det verste.

Aner ikke hvor mange ganger jeg har hatt følelsen av at det skikkelig har klabbet seg til rundt tennene mine. Boller og ostepop, oæk.

Hos babyer har boller en tendens til å feste seg i ganen.

Jeg tror vi startet med brødskive da han var 5-6mnd. Startet med bittesmå biter av mi skive, for så å øke. Nå er han ti mnd og vi deler ofte skiven i 4 biter som han styrer med selv. (Sysselseting når vi skal spise middag han ikke kan smake)

Når jeg triller tur til butikken skjærer jeg opp brødet i maskinen. Da får han biter av brødet å kose seg med i vognen.

Her går det forresten også mye i mais. Når vi har det til middagen vår legger vi noen på boder slik at han får plukke de opp og i munn selv. God trening, sunt å spise og underholdning i laaaange tider :)) Eneste frustrasjonsmomentet er når det er på tide med påfyll.

Mariekjeks er forresten ikke noe særlig bedre enn boller. Ser for meg at mange av babykjeksene (bortsett fra de riskakene) er like ille om ikke værre.

Skrevet

kjeksen har gått kjempe fint her. Han får spise de når han sitter i stolen sin å spiser litt selv, og det blir mer sutting på kjeksen enn spising av faktiske biter.

Han fikk noen biter av bolla mi for første gang da vi var på cafe i går. Han fikk en bit som han satt med hånda selv av denne også. Det gikk kjempe fint det også.

Har ikke hatt problem med hverken kjeksen han pleier få eller bolla i går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...