engajente Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Jeg laget en megaenkel versjon her. To poser ostesaus (evt lage selv) og 1 pose spaghettisaus. Bland de sammen og tilsett kjøttdeig. Legg kjøtt/saus lagvis med plater og ost på toppen.
Inger¸.•°´¯♥ Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Denne oppskrifta bruker jeg ofte. Kjempegod! 16 lasagneplater 2ss smør 400g kjøttdeig 2 hakkede løk (jeg sløyfer løken) 1 grovrevet gulerot 1 boks hakkede tomater 1 buljongterning¨2 dl vann 1/2 ts salt pepper oregano revet ost¨ Ostesaus: 50g smør 1 dl hvetemel 1 liter melk 2 dl revet ost salt og pepper. Stek kjøttdeig, løk og gulerot. Tilsett tomater, buljongterning og vann. Smak til med krydder, og la retten koke i minst 30 min. Ostesaus: Smøret smeltes i en kjele, og melet røres inn. Hvis melken er kald, kan du ha i alt på en gang under omrøring. La deretter sausen småkoke i 3 min mens du rører. Pass på at sausen ikke brenner seg fast i kjelen. Ta kjelen av platen og rør inn osten. Smak til med salt og pepper. Smør en ildfast form, dekk bunnen med et tynt lag med ostesaus. Ha lasagneplater oppå¨. legg deretter kjøttsaus, ostesaus og plater lagvis. Ostesaus øverst. Strø ost over. Stekes på 200 grader i 30-40 minutter.
♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Prøv denne oppskriften. http://www.ildflue.net/mat/?p=8 Ikke lasagne, men svært likt. Oppskriften er uten kjøtt, men jeg tilsatte 400g karbonadedeig og et halvt glass ekstra pastasaus. Ble kjempegodt! Og utrolig enkelt å lage )
Skogshuldra Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Jeg fikk et tips en gang som er veldig enkelt og overaskende godt! (Og ikke minst sunt...) Bytt ut ostesausen med cottage cheese!!
#Ariadne# Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 stek kjøttdeig/ karbomadedeig med løk og hvitløk. krydre med salt og pepper og oregano. tilsett ett glass tomatpurre, en boks med knuste tomater med oregano og basilikum. lag ostesaus, tykk hvit saus med ost i. legg lagvis, har hvit saus over hver gang jeg legger på på tomatsaus, og før og etter pastaplatene. veeldig enkelt, og veldig godt!
#Ariadne# Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 også glemte jeg å skrive pittelitt sukker i tomatsausen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå