Gå til innhold

Hjelp! Dåp om bare 5 uker- tips!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

VI har da i helgen funnet ut av at vi skal døpe jenta vår i slutten av februar, da jeg får besøk av en bror som bor langt borte og som skal være fadder. Fikk "time" siste søndagen i februar- og det er jo plutselig! Har alddri arrangert dåp og trenger noen tips. Vi er ikke så mange, 9 voksne og 6 barn, pga plassmangel. Vi skal være hos foreldrene til min samboer og det er kun nærmeste fam. Men vil jo ha alt som i en vanlig dåp for det om. Og så må det helst ikke koste "skjorta" da vi snart er på vei til å flytte. Er lapskaus noe en kunne servert? Koldtbord er jo en ide, men tror det vil koste en del. Vil også gjerne ha en dåpskake med bilde,- er det noen som vet noe om pris på dette og evt. hvilket konditori som lager dette (bor i Bergen).Skal lage iskake selv og så blir det fuktkake og oreokake, må vi da ha flere kaker?? Og så er det pynten da...Vakler mellom babyrosa, knallrosa og lime eller noe helt sprøtt. Hva tenker dere? Vil jo ha det enkelt, samtidig som jeg vil ha lys, blomster og bordkort.Bordkort ja...TIPS??

om dere ser, jeg er helt grønn... Dåpskjole er bankers, nå mangler bare en kjole til mamman med fremdeles gravid-slaske-hengemage. Så om noen vet om noen fancy telt til salgs, er det bare å si i fra;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

dåpen jeg var i sist var veldig enkel og grei. selskap hjemme hos folka etter seremonien med kaker og kaffe :) de hadde ikke middag. var heller ikke bordkort el noe slik, bare helt enkel servering på kjøkkenet med kakebord :) kaker med bilde tror jeg de lager på de fleste bakerier :) trur dette med dåp ikke er så store greiene i forhold til det jeg trodde det var :)

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Vi har nettopp hatt dåp. Dåpskaker laget mannen og moren hans. Kransekake, bløtekake, langpanne, cubakake, kjeks.

Snittene bestilte vi av et catering-selskap.

Av pynt så kjøpte jeg velourstoff på Jysk og gjennomsiktige panelgardiner på Ikea.

Velourstoffet ble duk og panelgardinene tvinnet jeg sammen og hadde som dekor på bordet (vanlig løper ble for kjedelig for denne jenta;).

Vi var mange i dåpen, 30 stykker, så bordene var satt i en hestesko. Som pynt brukte jeg arvegods fra begge sider av familiene, diverse sølvfat og sølvkopper. Oppå og oppi disse hadde jeg "diamanter" og blomster og lys.

Jeg synes blått eller rosa blir for kjedelig (hver sin smak) og hadde guttedåpen i fargene limegrønn og aubergine. Svigermor fikk jo nesten apoplektisk anfall! ;) Men det ble meget pent og den yngre garde i dåpen likte det veldig godt.

På gavebordet stilte jeg opp et bilde av veslegutten vår :)

Bordkort droppet jeg, synes folk kan få sitte med hvem de vil og hvor de vil.

Hmmm... har sikkert glemt noe nå. Bare si i fra hvis du lurer på noe :)

Skrevet

Vi hadde dåp på søndag, var 22 stk. Hadde koldtbord (bestillte) til færre, og lagde gryterett i tillegg. MYE left overs der ja..

Hørte nettopp en venninne si at de serverte betasuppe, satt brød og smør på bordet, enkelt og greit. Gryterett med salat og brød til er også enkelt og ikke så dyrt.

Vi hadde bestillt marsipanblokk til 15 pers., kostet 430,-, bestillte fra Rognaldsen bakeri. De har utsalg rundt omkring, google så finner du stedene de selger. Kaken så nydelig ut, med hvit marsipan og navnet til dåpsbarnet, og smakte like godt :)

Hadde i tillegg kransekake med is, iskake, ostekake og to kaker til. Mye kake igjen også, sendte med litt hjem til omtrent alle som var der.

Min erfaring med mat/kaker: Har du mat som metter trenger du færre kaker, og omvendt.

Jeg har gutt, men hadde nok valgt en dyp rosafarge til pynt til jentedåp. Eller evt. lilla.

Hadde hvite duker, kjøpte så pynteløper på sparkjøp (69,- 5 m), og hadde et par dekketallerkener i plast med noen kubbelys oppå, lik farge som løperen. I tillegg hadde jeg noen plaine glassvaser med hvite roser i. Billig, enkelt og greit :)

Bordkortene lagde jeg selv, kjøpte blanke bordkort på nille, skreiv på navn og kjøpte en stempelpute og tok avtrykk av foten til lillemann på baksiden. En hit, og et fint minne :)

dette fikser du! Lykke til :)

Skrevet

Heihei!

Vi skal ha barnedåp på søndag. Vi blir en haug med gjester pga stor familie.

Vi kjører kjøttsuppe med godt brød til :) Enkelt og greit. Så hjelper mange til med ei kake her og der..

Festen skal vi ha der jeg jobber. Jobber i barnehage og får låne den.

Ellers har jeg ikke stort til opplegg. bruker noen hvite papirduker på rull og stæsjer opp med sånn rosa stoff på midten og lys og litt blomster.

Midt i festen skal vi ha en bildefremvisning med musikk slik at folk får grått fra seg litt :P

Lykke til! Går nok så bra så :)

Skrevet

Tuuusen takk for mange tips! Dere er jammen en flott gjeng! Ser at det jeg hadde i tankene ikke var så verst alikevel. Vi har nå gått for koldtbord og det blir nok fargene lime og rosa på bordet. Bordkort med bilde av dåpsbarnet og litt dill. Er ikke så veldig jentete av meg, så må ha noen spreke farger i mellom alt det rosa og sukkersøte:)

Trenger fremdeles tips til kjole, da den kjolen som var linket over her, er litt i minste laget og passer ikke en "ny"- bakt mor;)

Skrevet

Nille selger små biler og sykler i rosa til å ha kort i . 20 kr pr stk. Ellers har de noen som ikke har den klypen til å festet kortet i til 10. Jeg har bestilt noen sånne, også lager jeg et hjerte i papp til å skrive navn på, og legger den oppå det ene hjørne.

Skrevet

Hei!

Vi skal ha dåp på søndag og tar det enkelt! Vi skal ha 18 gjester, og skal ha det hjemme.

Maten blir viltgryte med ris, salat, hvitløksbagetter og bagetter ved siden av

Familie baker: kransekake, tørrvaffler, lefser, brownies, gulerotkake og marsipankake

Vi skal stille opp 3 bord, med vanlig hvit duk over. Pynt blir små rosa orkideer og hvite kubbelys, pyntet med rosa bånd og små plastsmokker. I tillegg har vi kjøpt små rosa diamanter til å strø på bordet. Det blir så bra så :)

I tillegg legger jeg sammen en bildefremvisning som skal surre og gå på tv'n... Masse bilder, fra hun var heeeelt ny, og til nå straks 4 mnd!

Ebay <3 Hadde aldri handlet der før disse dåpstingene hehe men funket flott!

Skrevet

Hei

Vi hadde dåp i høst 12 voksne og 7 barn.

Jeg serverte lapskaus (barna elsker det og de voksne var også fornøyd med det) med svigermors nydelige tyttebærsyltetøy og hjemmelaget karamellpudding til dessert. I tillegg hadde vi et enormt kakebord:)

Gjør unna så mye du kan i forkant av dåpsdagen så går det så greit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...