*LillaMeg* Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Jeg hater tran, kan ikke fordra det.. Så jeg har ikke gitt tran til min lille. Nå angrer jeg litt, og har begynt å gi han tran. Utrolig nok så tar han det helt fint, gulper ikke av det engang. Men hvor mye skal jeg gi han? Han er 8mnd, og man skal jo liksom øke fra 2,5ml til 5ml i løpet av de første 6mnd. Jeg har jo ikke gjort dette, skal jeg begynne i det små å gi han 2ml og øke? eller gi han 5ml som er anbefalt til barn over 6mnd? Nå gir jeg han ca. 2ml på en teskje. Han får jo nan med omega 3.
Steget Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Vår helsesøster sa at siden Vesla får mme trengte vi ikke å øke til 5 ml ved 6 mnd. Det holdt å gi 2-3 ml. Om man gir mer gjorde det ikke noe, men det var ikke nødvendig. Vi gir for øvrig med sprøyte, det har fungert kjempefint (men nå begynner hun å ville holde sprøyta selv.. det er like greit!)
Puppen og lillemor Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 men det er vel like mye pga d-vitamin som omega 3 at man skal gi tran? For hvis man ikke gir tran anbefales jo d-vitamin dråper i stedet for..
Puppemamma Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 jeg bruker D-vitamin ser ut til at mini syns det er nesten morsomt å få, kanskje pga at flaska står i kjøleskapet så det er kaldt det som kommer i munnen hans
*LillaMeg* Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2011 Ja, vil jo at han skal få i seg dvitamin og. Har tenkt på dråper og, men nå har vi begynt med tran, og han gjør ikke noe av å ta det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå