LilleFru Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Sitter og leser litt her, og det ser ut som en og annen finner på nye navn for å få navn til knerten som ingen andre har. Gjerne som ligner litt på ett eller flere andre navn. Hvis man kombinerer Helena (fint nok) med Malene (også helt ok), kan man jo finne på - VOILA!!! Melena!!! Vakkert ikke sant! Ulempen er at jeg jobber i helsevesenet (*fniser litt nå*), og vet at Melena er latin for blodig avføring... Ups - ikke så koslig likevel Bare som en liten wake-up til de som er mest interessert i skikkelig uvanlige navn, mulig man skal tenke seg at et lite menneske skal leve med navnet sitt et helt liv... (Men mye mulig at Melena hadde blitt stoppet i navnerådet altså...)
Marihøna73 Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Hehe. Sat kaffen i halsen her. Jobber også i helsevesenet :-)
LilleBitteliten Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Har tenkt på deg selv mange ganger, hehe. Når jeg hører Melina, tenker jeg bare Melena. Ikke bra!
ViTo;-) Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Jeg forbinder det også med blodig avføring, så NEI, NEI, NEI!
sommertiara Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Åh jeg hater når folk skal være originale og finner på eller søker opp navn som nesten ingen heter, men som likner veldig på et mer eller mindre vanlig "ordentlig" navn. Hvorfor ikke velge et ordentlig originalt navn? Det er mye tøffere. Personlig visste jeg ikke at Melena betydde dette, men jeg vet jo ikke om noen som heter det heller da.
namedrop85 Skrevet 2. februar 2011 #6 Skrevet 2. februar 2011 Er vel for å være original... Hvordan oppsto navnene Johan, Hans, Jens, Jon osv fra Johannes? på samme måte... Eller rett og slett pga munnslapphet
Ophiophagus Hannah Skrevet 2. februar 2011 #7 Skrevet 2. februar 2011 Det kan være at trenden med å finne på orginale og superspesielle navn er i ferd med å snu, i alle fall hvis Norge følger trenden i England. Jeg leste akkurat i AP. i dag at navnestatistikken i Storbritannia viser at britene har gått vekk fra "spesielle" navn og kjendisnavn osv, og at trenden nå er å velge mer tradisjonelle og trygge navn til barna sine. Det har blitt gjennomført en undersøkelse i Storbritannia som viste at ganske mange av de som har valgt slike motenavn angrer på navnevalg, og nå viser det seg at flere ønsker å gi tradisjonsnavn som kan holde livet ut.
snuppene 09 og 11 Skrevet 2. februar 2011 #8 Skrevet 2. februar 2011 hehe :-) måtte jo bare trykke på innlegget ditt LIllefru, måtte se om det var seriøst ment.. og det var det heldigvis ikke. jobber også i helsevesenet, og min første tanke var : Nei, stakkars unge! heldigvis at du ikke vurderte det seriøst ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå