Podadama Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Jeg ble sydd noen sting etter fødselen. Arrvevet etter spesielt ett av disse stingene strammer under sex. Bruker god tid på oppvarming og masse glidemiddel men gjør fortsatt vondt, nå 5 måneder etter fødsel. Er dette noe som kommer til å gå mer og mer over? Føler det har vært ganske likt siden vi tok opp igjen sexlivet seks uker etter fødsel... Legen min sa ikke noe annet enn at stingene hadde grodd fint på seksukers kontrollen, så har ikke noen grunn til å tro at noe er "galt" Men så lenge det gjør vondt så er det ikke så mye glede i å være "friskmeldt" akkurat...
Makko med to små gutter Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Både fastlege og gynekolog "friskmeldte" meg etter fødsel (6mnd). "det ser ikke ut som du har født og ingen arrvev her nei" -var kommentaren fra gynekologen. - hvorfor sex gjorde inni hel*** vondt kunne ingen skjønne. Etter sex kjentes det ut som det gjorde rett etter fødselen, og jeg slet både med å gå og sitte. Men når mensen kom tilbake var alt som før :-)
tromsøjenta Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Jeg ble også sydd noen sting. Har siden det kjent en slags stram streng like innenfor skjedeåpningen. I tillegg er området like bak skjedeåpningen hardere enn tidligere. Utfloden har hatt en annen konsistens enn jeg er vant til. Sex har rett og slett vært ubehagelig... Har kjent den stramme strengen og følt meg veldig "tørr" uansett oppvarming. Har derfor ikke akkurat vært kaniner siden mini ble født;-P MEN! De siste gangene har alt vært myyyye bedre:-) Og, som hun over her skriver, kan det være at det blir bedre når man får mensen tilbake. Det hadde jeg ikke tenkt på før nå, men det stemmer her. Fikk mensen da mini var 6 mnd. Jeg var på 6-ukers kontroll og en ekstra kontroll en mnd senere. Legen sa da at det kan gå inntil ett år før underlivet er "normalisert". Håper det går seg til for deg:-)
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 det kan ta sin tid ja...sydde både inni og utenpå sist, og følte det var en "fartsdump" der i lang tid... men; det går over! nå har vi fått nr to, slapp sting, men er trang som ei jomfru...men det går vel over det og... ta tiden til hjelp! lykke til!
Podadama Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2011 Takk for svar, da håper jeg det hele går seg til etter hvert slik det har gjort med dere :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 Tok flere månder før ubehaget gikk bort her ja. Men spør etter en ny kontroll og se om de fortsatt sier at det ser normal ut
Rødhette <309+<312 Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 jeg hadde mye arrvev etter fødselen, og sex var veldig vondt de første månedene. Bestilte time hos legen når mini var 6mnd, fordi sex ikke var særlig godt. Hadde mye arrvev og tårene trillte under undersøkelsen, var kjempe vondt. legen sa det var bare og ta tiden til hjelp, bruke god tid og mye gliddmiddel. Vi merket at det var bedre og ha sex i en spesiel stilling. Misjonærstillingen med pute under rumpen. Merket også at det ble mer ubehagelig hvis det gikk lenge mellom hver gang vi hadde sex. Sexlivet her ble normalt etter 1år, og nå er det helt fantastisk, mye bedre enn før eg fødte, så det er lys i andre enden av tunnelen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå