Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Jordmor er nå beskymret for at jeg utvikler svangerskaps forgiftning, blodtrykket var på: 113/89, 112/88 og 110/84 (blodtrykket mitt var på 110/80 i starten av svangerskapet) og jeg har gått opp 5 kg på 12 dager, + spor av eggehvite i urinen. Håper selv det bare er pga lett stress og sykdom som har pågått i over en månde nå (ble syk 28 des. sliter fortsatt med ekstrem hoste og tett nese) Så krysser fingrene for at det ser lysere ut på fredagen jeg ja, går jo greit om det er svangerskaps forgiftning, hodet er festet og det er 19 dager til termin, så om de mener det beste er å få igang en fødsel, så greit nok.. Men vil så gjerne ha et normalt svangerskap denne gangen, slippe å være engsterlig for noe. Huff, nei, får slutte å tenke så mye på det, blir tullerusk av alle tankene.. Får okupere hjernen med å vaske noe babytøy tror jeg!
Gjest Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Hei. Jeg forstår deg godt, man blir jo bekymet når jordmor sier sånt. Jeg fikk påvist svangerskapsforgitning på slutten av forrige svangerskap. Var på kontroll hos jordmor 14 dager før termin, da var bt plutselig steget en del og vekta var gått opp mye. Måtte inn igjen til kontroll 2 dager etter og da var det utslag på protein og blodtrykket var steget enda mer. Ble da lagt inn til observasjon på sykehus, lå der noen dager før de satte igang fødsel 7 dager før termin. Kom en frisk og rask gutt, fødselen gikk også som en drøm Så det går jo helst veldig bra når man er så langt på vei, dersom det viser seg at du har svangerskapsforgiftning blir du nok henvist til sykehus og siden du er så tett på termin så er det godt mulig de setter fødselen igang om de bedømmer det som det beste for deg og babyen Når det er sagt så er det blodtrykk over 140/90 som regnes som svangerskapsforgitning, kombinert med protein i urin. Overtrykket ditt er jo veldig fint, og undertrykket ditt var også fint på siste måling, Så pust rolig og prøv å slappe av. Jordmor vil ha deg inn til ekstra kontroll, vær glad for det, det betyr bare at hun vil følge der opp om det skulle vise seg å utvikle seg til svangerskapsforgitning. Du er nok i de beste hender! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå