Martins mamma Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Her er vi i gang med fast føde, begynte med grøt da han var 4,5 mnd. Han får grøt morgen og kveld og vi har begynt med å smake litt middag. Jeg gjør det sånn at jeg ammer til hvert måltid og det fungerer greit, er det flere som gjør det? Eller ammer dere når babyen vil? Her har han fått flaske i tillegg til ammingen på kvelden siden han var 5 uker, og fra 3,5 mnd alder begynte vi med flaske i tillegg på ettermiddagen. Vi har 4-5 måltider om dagen, er det lite? Slik ser vår dagen ut når det gjelder mat: 05 - 06- tida: MM (sovner igjen etterpå :-D) 08.30 - tida: MM og grøt (får også litt sviskepurre og vann å drikke til) 12 - tida: MM og frukt purre 15 - tida: MM, middags-smaksprøve og 120 ml MME 18 - tida: MM, grøt (før kveldsstellet) og 120 ml MME (etter kveldsstell) Er det noe sånt dere andre også gjør? Han er våken litt om natta, men tar til takke med smokken frem til i 5-tida.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 her spiser lillegutt hver 3 time hele dagen, bare mm, så får han litt grøt til kvelds men vil ikke ha så mye enda. startet med tilvenning for 2 uker siden. Skal starte med middag snart. han legger seg ca kl 19. Så spiser han også en del på natten enda. han er 5 1/2 mnd
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Nå fullammet jeg til guttungen var 5,5 mnd, men vi fortsatte å amme før hvert måltid når vi startet med grøten og det gjør vi fremdeles (snart 8 mnd). Det hele avhenger av hvor lenge du ønsker å amme. Hvis du ønsker å amme lenge, så fortsetter du å amme før måltidene. Du kan jo kutte ut flaskemåltidet når du er oppe i full middags og kveldsgrøtporsjon? Hør evt. med helsesøster om dette. Min nærmer seg 8 mnd nå og jeg ammer han 3-4 ganger om dagen. Jeg ammer når han våkner fra en lur og alltid før måltidene. Han får 4 måltider om dagen nå og han er helt nattavvent. Frokost: MM og 1/2 skive brød (øver på å spise brød) Lunsj: MM og grøt Middag: Noen ganger MM (er ikke alltid intr.) og et helt middagsglass Kvelds: MM og grøt Han får litt fruktmos i grøten eller som dessert innimellom og frukt i nett. Jeg tilbyr vann på flaske til alle måltidene.
mamma til to prinsesser <3 Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Jenta vår får 4 måltider pr dag.. Morgenen; grøt og 200 ml MME Lunsj; halvt glass med svisker, blåbær eller fruktpurrè og 200ml MME Middag; 200 ml MME og smaksprøve på middag.. liker det ikke i det hele tatt.. Kvelds; Grøt og 200 ml MME Vi legger henne rundt 1900 +/- og da sover hun til ca kl 0630.. Er da inne å gir henne smokken ett par ganger.. Så sovner hun og våkner rundt kl 0800. Så da starter dagen vår.. Er så imponert over du som "øver" på brød nå.. Jeg er litt for feig til det og har store fobier om at hun skal få i halsen.. Har hadt lyst til å prøve det jeg også, men må nok mote meg opp litt mer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå