AngryBird Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Ble dere fortalt banas apgar score etter fødselen? Kan virkelig ikke huske å ha blitt opplyst om det. Snuppa ble født frisk og fin så var sikkert ikke noe å kommentere på men...
AngryBird Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #2 Skrevet 1. februar 2011 HAr sjekka litt selv nå hva de vurderer og kan ikke skjønne annet enn at hun må ha skåra 7 eller bedre, men bare lurer på om det er normalt at man blir fortalt tallet de kommer fram til? Fikk aldri med meg noe skjema heller...
Babyønske �� Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Fikk vite den ja. Men så var min litt "medtatt" rett etter fødsel, så de måtte ta han med seg på siderommet en halvtimes tid. Så jeg fikk vel vite den for at jeg ikke skulle bekymre meg for om alt var i orden etterpå. Han hadde 7 eller 8 først, men fikk 10 etter kort tid.
AngryBird Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2011 Ok, om din fikk 7-8 når han var litt medtatt vil jeg tro mi fikk 10 med en gang. Skrek med en gang og var fin og rosa med en gang jeg fikk henne på brystet og det tok ikke mange sekundene. Takk for svar:) Rart hva man plussli tenker på 15 måneder etter at ungen er født;)
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Jeg hører ikke til her, men jeg svarer fordet! :-) Jeg tror de er flinkere til å informere om dette om ungen har lav score. Min var påvirket av morfin og fikk 1 - 6 - 9.... Og 1 er lavt!! Jeg forsto ikke alvoret før lenge etterpå (var vel litt i ørska selv), men han lå så fint på brystet mitt 20 min etterpå, han måtte bare få litt motgift og observeres en liten stund.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 Jeg fikk med kopi av skjemaet, trodde det var standard prosedyre? Gutten vår fikk 9 i score. Fikk 1 poeng trekk pga "hvite" armer og bein (blodet sirkulerte ikke godt nok ut), noe som var helt vanlig etter hva jeg fikk fortalt. Vil uansett tro at de hadde fortalt det om scoren var lavere enn normalt. Du kan sikkert be om å få den nå, selv om det er 15 mnd siden.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #8 Skrevet 1. februar 2011 Legger inn denne linken siden det stod så greit forklart: http://no.wikipedia.org/wiki/Apgar-score
_Løvemamma_ Skrevet 2. februar 2011 #9 Skrevet 2. februar 2011 Jeg fikk vite det på samtale med jordmor dagen etter fødsel. Men det var nok fordi hun ikke var helt i form de første minuttene og måtte ha litt hjelp til å komme igang med pustingen. Den var 6-9-10.
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 2. februar 2011 #10 Skrevet 2. februar 2011 I dokumentene jeg fikk med meg hjem fra sykehuset, så stod apgar scoren. Datteren min fikk 9. Stod ikke grunnen til det der, men regner med det var fordi de hadde store problemer med å få henne ut under ks. Satt på en måte fast pga at hun lå i tverrleie.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #11 Skrevet 3. februar 2011 Jeg fikk vite det på samtale på sykehuset en uke etter. Han hadde 8-9-10. Trekk for farge og lyd/ skrik.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #12 Skrevet 23. februar 2011 Ja, det fikk jeg vite både muntlig og skriftlig. Gutten min fikk 10-10-10
Makko med to små gutter Skrevet 23. februar 2011 #13 Skrevet 23. februar 2011 Står på fødselsrapporten, som vi fikk en kopi av både med store og lillebror (st.olavs)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #14 Skrevet 24. februar 2011 Her stod det også opplyst i papirer jeg fikk med fra sykehuset. 8-9-10. Med tanke på at han var usle 950g ved fødselen så var det fantastisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå