Nat27 Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Lille gutt på 3 mnd har feber (beskrevet i annet innlegg), og har sovet i hele natt, og sover enda.. Pleier å stå opp i 9-tiden. (våknet for amming i 7 tiden og sovnet igjen, slik han pleier) Burde jeg vekket han for å gi febernedsettende og for å få en sjekk av allmenntilstand, eller er det bedre å bare la han sove mest mulig? Kjenner på han at han har endel feber enda, han har også vært veldig varm i natt..fikk paracet før han la seg i går kveld, ingenting siden det.. Pleier å vite instinktivt hva jeg bør gjøre, men nå ble jeg litt usikker her.. Hva hadde du gjort?
2010 Mammaen Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Ville målt feberen hvis han kjennes varm ut ja, Virkningen av paracet går ofte ut etter 6-7 timer. Greit å holde den nede hvis den blir veldig høy. Lykke til med lillegutten din! Ikke noe gøy når de små søte er syke... :-(
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Ja, man bør alltid ta en liten sjekk iløpet av natten når små barn har høy feber; sjekke allmenntilstand, nakkestivhet, utslett, feber osv. Eventuelt gi ny Paracet hvis feber fortsatt er høy.
Puppen og lillemor Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 hei, jeg svarte deg på ditt andre innlegg.. Jeg er litt usikker på dette med vekking.. for hvis han sover godt så er jo det kanskje et godt tegn? Men som noen sier over her så kan det være greit å holde et øye med feberen og gi paracet for å holde den nede.. i tillegg er det dette med mat/væske. Når vi var på sykehuset med vesla var de veldig nøye med at hun skulle ha mat hver tredje time. (hun fikk mat gjennom sonde da, for syk til å spise selv, så vi trengte ikke å vekke henne..) Men jeg fikk beskjed om å fortsette med mat hver tredje time til feberen var borte.. Kan du ikke kanskje ringe helsesøster eller fastlegen din for å høre hva de sier?
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Hei Jeg fikk beskjed fra helsestasjonen å vekke hver 3.time for å sjekke om jeg fikk god kontakt med barnet, at det ikke var sløvt og at det var vanskelig å få kontakt. Hva som er vanlig vet jeg ikke.. men det jeg fikk beskjed om Håper Mini er på bedringens vei nå Lykke til
Nat27 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2011 Tusen takk for gode svar Godt å ha noen å dele bekymringene med og få litt råd og tips! Much appreciated! ) Han våknet av seg selv etterhvert, men har ikke orket å spise noe enda.. Feber på rundt 39,5. Skal pumpe å gi fra flaske, da trenger han jo ikke bruke så mye energi på maten. Han er veldig slapp og vil egentlig bare sove mer nå, men smiler innimellom litt sutring og småprater litt. Gir han en febernedsettende nå før mat, og håper han kan få sove litt etterpå. Tror litt på at det beste er at han får sove det av seg, men kommer nok til å vekke han innimellom for å se hvordan han er.. Hvordan får man sjekket disse små for stiv nakke, forresten?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 Har ikke sjekket på spedbarn før, men da jeg sjekket 1-åringen min så jeg om hun fikk lagt haken ned på brystkassen, og det samme kan vel funke på mindre babyer også vil jeg tro?
Nat27 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 1. februar 2011 Her er det så mye dobbelthake at edt å legge haken til brystkassen funker ikke uansett men han er våken nå og beveger hodet fritt og greit fra side til side for å følge medd rundt seg, så da regner jeg med det er ok..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå