Gå til innhold

Mat/ tips mot diare/ magevirus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et magevirus som har gitt meg kraftig diare og ingen av rådene jeg har fått har hjulpet! Har termin om kun 4 dager og vil ha energi til fødsel. Føler meg helt utslitt og er redd for at denne mageinfeksjonen kan sette igang fødsel uten at jeg har energi.

Har prøvd oppraspet gulrot og eple (etter tips fra legevakten), banan og utblandet eplejuice. Snakket med Føden og de sa jeg ikke kunne ta Imodium o.l. Heldigvis ikke kastet opp og får i meg væske. Heller dårlig med mat da alt kommer ut igjen.

Noen andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blåbær, blåbærsaft og ris binder magen! :)

Skrevet

Takker for tipset! Skal prøve d:)

Skrevet

Håper du er bedre :)

Det er veldig lurt å blande eplejuice og farris. Farris har salt som binder væske til kroppen - det som er absolutt viktigst for deg nå :) Eplejuice gir god energi :) Folk har lært feks å drikke "dau" cola, men problemet er at veldig sukkerholdige drikker (sukkermolekyler) trekker ut væske fra tarmen-og ut istedenfor å ta den opp!

BULJONG! sier jeg bare :)

Har jobbet på sykehus på gastroavdeling, så dette er noe vi er borte i hyppig ;) god bedring :)

Skrevet

Kokt vann er et av de gamle kjerring rådene. Da får man flushet ut bakterien evt.

Du får og medisinsk kull på apotek som hjalp min sambo når hjan lå på 6 dagen. Er usikker på om du kan bruke det når du er gravid, men det står ikke noe om at man ikke kan på flasken :) Har vært nede å lest på den jeg har på lur i skapet. Anbefaler i flytende form.

Ellers får de på sykehus anbefalt som hun over skriver 50/50 med farris og eplejuice :)

Masse god bedring :) Har selv termin om 4 dager.

Skrevet

Biola stabiliserer magen ja, men et glass om dagen er nok har jeg hørt.

Skrevet

Fikk oppskrift hos legen sist:

Kok opp 2.5 dl vann

tilsett 1 ts salt og 4 ts sukker.

Avkjøl vannet.

Tilsett 2.5 dl appelsin juice!

Appelsinjuice tenkte jeg! hmm rare greier..

Men brukte det på ungene da de hadde noroviruset.

Så du kan jo alltids prøve..

Det smakte utrolig godt å faktisk:)

Så stod det spis kun loff, kjeks, spagetti,poteter kokt fisk osv.

IKKE spis fibermat eller grov mat i seg selv. Heller ikke tung junk mat:)

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...