heiamamma Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Minsten er tre uker og unektelig mer våken enn tidligere - føler det er på tide med en babygym - men hvilken. Vil gjerne at babyen skal bli riktig stimulert, men finner ikke noen fasit på hva som er bra. Er babygym tingen? - Eller er det noe annet jeg skal ha i steden for? Vet noen om en oversikt over slike ting?
siz85 Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Vet ikke om det finnes noen fasit på det, babyer er jo også veldig forskjellige. Her har iallefall babygym og uroer vært veldig populære Når det gjelder farger så er det rød, sort og hvit de klarer å skille og se best tidlig. Har også en leke som likner på denne. http://www.toysrus.no/Kategorier/Baby/LAMAZE%20bilderekke%20til%20babyseng.aspx?id=858704
cadence Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Vesla er ble tidlig fascinert av blått, ikke nødvendigvis så veldig mørk blått heller.
Ella S Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 I følge min helsesøster er det ikke så mye vits i å innføre leker så tidlig - de har mye mer interesse og glede av å se på ansikter foreløpig. Det er bedre for dem også å bli stimulert av mor (eller andre omsorgspersoner) enn å "bli overlatt til" leker. Jeg følte også på det stadiet at jeg burde stimulere henne med leker og slikt, men slappet av etter å ha pratet med helsesøster og brukte heller tida på å pludre og synge for henne. Angrer ikke, og da hun begynte å bli mer responsiv var det ingen tvil om hva hun likte best og fikk fram smilet - det var meg og far som ablegøyet med henne, ikke leker :-)
heiamamma Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2011 Så utrolig hyggelig at fjes er best:) Da stresser jeg ned og snakker med minsten heller. Men en uro over sengen vil jeg ha på sikt. Og speil ser jeg at han liker - speilet over stellebordet funker fint som avledning til bleieskift som trekker litt ut.. Tusen takk for gode råd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå