Gå til innhold

Akkurat kommet fra legevakten med min lille på 3 mnd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 3 mnd (og 1 uke) har hatt feber i ett døgn nå. Ikke mye, vært på +/- 39,5 hele veien. Reagert fint på stikkpiller, spist nesten som normalt, og smilt litt når han har vært våken. Har ikke vært noen grining, bare litt småsutring. Ellers har han sovet mye.

Ringte legevakten bare for å sjekke med dem. Var ikke egentlig bekymret, men en tlf for mye er bedre enn en for lite..

Legen ville ha han inn for en sjekk siden han var så liten. Sa (som jeg visste) at det er helt ok/vanlig med litt feber. Men dersom bare den minste endring i temp/almenntilstand skulle jeg ta kontakt igjen. Han ville at jeg skulle sjekke at pust var normalt noen ganger i løpet av natten, pluss at jeg skulle fortsette å se etter utslett, og ta glasstesten hvis jeg fant noe.

Han sa at baby ikke skulle ha feber i mer enn tre dager, da skulle jeg evt. komme rett inn igjen uansett allmenntilstand.

Det legen også sa som kanskje kan være interessant for noen, var at dersom babyene er fra 3 mnd og yngre blir de innlagt uansett. Så min lille var akkurat på grensen til øyeblikkelig innleggelse. Litt godt å vite at de tar det såpass alvorlig!!

Som sagt, er ikke egentlig bekymret, men FY så fælt det er når disse minste blir syke... :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, babyer under 3 mnd skal ikke ha feber, da skal man kontakte lege øyeblikkelig, siden det kan være tegn på alvorlig infeksjon..

God bedring til din lille, håper han blir fort frisk igjen!!

Skrevet

Godt at dere kunne reise hjem til kosligere omgivelser.

Sitter og ser på tulla mi som er like gammel som din(3 mnd + 1 uke) som har fått paracet pga sterkt ubehag etter 3mnd vaksina. For to uker siden hadde vi omgangssyken i hus, og hun fikk en mild variant av det.

Har hatt henne med på legevakta en gang, det var i desember, hun hadde endret personlighet totalt og jeg var småbekymret. Det er godt at man tas på alvor på legevakta. Da kan vi foreldre senke skuldrene litt ihvertfall:)

Ha ei god natt Nat27, og pass på lillingen:)

Skrevet

Kanskje det er allmennviten..? Jeg har ikke fått det med meg, godt man lærer noe nytt hele veien! :)

Tusen takk, håper han blir frisk fort, jeg også. mammahjertet mitt blør.. :(

Skrevet

Husk å ta vare på deg selv også mens barnet er sykt ;)

De første gangene med sykt barn, falt jeg sammen som en ballong med stort hull i etterpå. Totalt utslitt.

Anbefaler ikke samme fella.

God bedring!

Skrevet

Jeg vil bare bekrefte at det du sier om øyeblikkelig innleggelse hvis et barn under 3 måneder har feber faktisk også stemme i praksis. Vi ble sendt rett til sykehuset fra legevakten da snuppa hadde feber og var 4 uker. Var på sykehuset til hun var frisk nok til å spise selv igjen og de hadde funnet ut hva som feilte henne (og da holdt det inne for legene å finne ut at det var et virus, de skulle vite hvilket virus også..)

Så de tar det veldig alvorlig - og bra er det!

Håper sønnen din blir frisk snart, det er virkelig ikke gøy når de er syke

Skrevet

Puh! Da var natten over! Lillegutt har sovet som en stein(akkurat som vanlig), han,(og sover enda..) men mor har ikke fått mye søvn! Han har vært veldig varm i natt, med bare tynn pysj og tynt teppe over seg. Aner ikke hva feberen har vært, men tipper rundt 40. Siden han sov så godt har jeg valgt å ikke vekke han for å gi stikkpille, har heller sittet å sett (!) på han i timesvis slik at jeg skulle merke den minste lille endring..

Kanskje litt hysterisk av meg, men han er jo så liten...

Takk for påminning om å ta vare på meg selv, går anspent hele tiden. Akkurat nå går det greit, men får nok et slag i trynet når han er frisk igjen! Skal sove litt og ta en laang dusj når min kjære kommer fra jobb i dag!

Gud, tenker masse på dem som har alvorlig syke barn nå, kan ikke forestille meg hvor vondt det må være!! Min har jo "bare" feber, og blir nok helt sikkert frisk snart..

Skrevet

ta vare på deg selv ja, og prøv å få deg litt søvn (selv om det er lettere sagt enn gjort). Når vesla var syk og vi var på sykehus, fikk jeg er reaksjon på alt stresset når vi kom hjem igjen og kunne puste lettet ut - ble veldig kvalm den kvelden og kastet opp og greier..

Helt forferdelig når de er syke - man vil jo egentlig bare bytte plass med dem.

Men at han har sovet godt er jo på en måte en godt tegn - da får han masse hvile og kroppen får ro til å bekjempe sykdommen. Pass på at han får i seg nok væske. Lykke til!

Skrevet

? eldste dattera mi hadde feber på 39,5 da hun bare var 2 uker, fikk beskjed av hs om å gi nesespray da hun var tett i nesen og stikkpiller om natta!

Skrevet

Jenta mi fikk påvist halsbetennelse på torsdag. Hu er 11 uker. Forferdelige greier, hu hadde jo så vondt for å svelge når vi ammet stakkars. Fikk også beskjed om at det ble innleggelse hvis det ikke gikk over på en uke, eller om tilstanden endret seg. De får jo ikke antibiotika annet enn intravenøst. Enig med HI, bedre å ta kontakt med lege en gang for mye enn en for lite når de er så små. Og det hjelper jo mor litt å vite hva det er for noe som feiler den lille - så forstår man litt mer av reaksjonene til babyen også.

God bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...