Gå til innhold

Flere som har baby med ullallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei frøken på 5 mnd, hun har en del røde tørrflekker.

Har vært litt tørr i huden generelt. Har prøvd i perioder å bruke kunn bomullsklær, virker som at det funker..

Er det noen som vet, hvis jeg bruker litt ull, kan dette fremprovosere ullallergi?

Har jo liksom bare ullklær!

Takker for svar ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan prøve en ull/silkeblanding? Den er glattere, og irriterer sår/tørr hud mindre.

Selv bruker jeg kun ull på vesla mi, det er liksom ikke noe annet som passer den lille tjukkebolla mi. Leste inne på Nostebarn.no en artikkel om ullallergi. Se om du finner noen råd der inne:)

Men sørg for at din lille frøken får tilført fuktighet i huden også:)

Skrevet

Har du sjekket ut Lilleba sine produkter av bambus/soya? Deres plagg skal være like gode som ull (i følge de selv), da bambus også er temperaturregulerende eller noe.. Har et par plagg derfra, de er veldig gode og myke, og holder seg bra etter mange vasker. Synes også gutten holder bra varmen i pysjen om natta, da han ofte blir klam. På dagtid har jeg vel noe over bodyen, da jeg synes det er litt kaldt med bare den..men vi har det litt gulvkaldt også da!

Skrevet

Hei.

Jeg har en gutt på 8 mnd som fikk atopisk eksem da han var rundt tre-fire mnd. Røde tørre flekker. Vi smørte og smørte han med Decubal og Purelan salve 4-5 ganger om dagen. Først forsvant de røde flekkene, også kløen. Etterhvert begynte han å få sånn orntli myk hud som babyer skal ha. Vil anbefale deg å smøre mye og ofte.

Han reagerer på ren ull. Men det fungerer med ull/silke bodyer fra Nøstebarn. De er fine. Men bare når det er skikkelig kaldt, for han er veldig varmblodig av seg. Og har også fungert med de bodyene som har bomull innerst og ull utenpå. Hvis du får de røde tørre flekkene til å forsvinne ville jeg ha prøvd med ull innerst mot kroppen, men ikke før..

Lykke til.

Skrevet

Takker for svar!

Vi er ganske flink å smøre, bruker kuldekrem/ apobase og dette har fungert bra..

Dresser vi har fra nøstebarn tror jeg ikke hun har reagert så mye på.

Hun har vært verre de dagene det har vært kaldt, så litt vanskelig å vite hva som er hva ;)

Så synd det ikke følger med noen fasit på de små!

Vi prøver de merkene dere anbefalte, kjekt med tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...