Gå til innhold

Drittlei av slimproppsnakk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er jeg drittlei av å både høre og lese om slimproppen.

Slimproppen som jeg aldri har sett, selv ikke før vannet kom fossende forrige gang jeg fødte. (og riene startet ikke av seg selv)

Det er så deprimerende å føle at "alle" har sånne murringer, slimpropper som går, tegningsblødninger og annet "nyttig" mens jeg har bare sånne idiotiske kynnere som ikke resulterer ikke noe som helst.

Ja for hvis jeg skulle sjekket modning nå hos jm. så er jeg overbevist om at det hadde ikke vært noe på gang. Og stripping, er det noen som vet om det i det hele tatt er noe poeng ?

Jeg har UL termin om 3 dager og hadde menstermin i går.

Er det noen som har opplevd å gå i "normal" fødsel uten å ha masse tegn i forkant ? Eller må jeg vente på slimpropper, murringer, tegningsblødninger eller andre tegn før jeg i det hele tatt kan tro at det skal skje noe ?

Beklager hormonellt innlegg her, er bare litt lei ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forrgje gang var jeg på vanlig kontroll i uke 38 hvor det ble tatt CTG. CTG viste at jeg hadde 3 rier pr ti minutt. Jordmor sjekket meg og jeg var 3 cm åpen.

Jeg hadde ingen anelse og hadde ikke hatt en eneste murring eller noen ting som helst på forhånd som indikerte at jeg var på vei! Kjente ikke disse riene som CTG viste engang. Men det ble vondt og baby ble det noen timer etter :)

Så nei, du MÅ ikke ha noen tegn på forhånd eller vente på slimpropp osv.

Bedre nå ?

:)

Skrevet

Jo takk ;) Jeg klamrer meg til håpet om at noe sånt skal skje meg også. Man blir jo utrolig fokusert på hva man ikke har merket noe til enda når man leser andre som skriver om hva de opplever :)

Godt å høre at det finnes unntak ;)

Skrevet

Forrige svangerskap så merket jeg ingenting som hadde med modning, mens murringer el noe som helst. Vannet gikk ikke og slimproppen gikk aldri! Men babyen kom da ut dagen før termin :) og de måtte ta vannet. Kjente ikke riene før de kom hvert 4 min. skjønner de siste dagene er lange, men babyen kommer ut tilslutt.

Skrevet

Nå fikk jo jeg oppleve denne berømte slimproppen. Egentlig 2 ganger, men den første gangen var det bare en del av wc-blokken som datt nedi do. Kanskje likegreit, for tror føden ville stussa på en knallgrønn slimpropp.

Uansett, det tok jo ikke akkurat 1-7 dager fra den virkelige SP-en kom og frem til mini kom. Var vel mer som 2-3 uker, så tror jeg hadde gitt den opp.

Jeg våkna på morgenen med ikke-veldig-vonde rier ca hvert 5. min jeg, aner jo ikke hva jeg hadde sovet meg gjennom da men. 8 timer senere var vi ferdige. Joda, kom en lang periode med vondter innimellom de to setningene, men det dropper vi her...

Skrevet

Keep it coming girls ;-)

Godt å høre at det finnes unntak, kanskje er det flere enn meg som går rundt og tror at de må gå på overtid før noe skjer bare fordi vi ikke føler så mye symtomer på at noe er i gjære.

Tenk å ha rier uten å merke det da, det høres jo fantastisk ut, selv om nå blir jeg jo plutselig litt bekymret for jeg må jo vite når jeg skal dra på sykehuset har jo 1 1/2 times reisevei. Så da håper jeg at jeg merker de sånn svakt iallefall ;)

Skal til jordmor om 2 dager, da skal hun få lov å sjekke statusen der nede, kanskje er det ikke så umodent som jeg har innbillt meg.

Del av wc-blokk som klasker i do kan jo sette pulsen i gang på noen og enhver ;) Men neongrønne eller blå slimpropper er vel ikke standard, med mindre man har en noe uvanlig flora i underlivet.

Ja nå skal jeg bare krysse fingrene for at jeg slipper å gå på overtid og ende opp med keisersnitt.

Skrevet

Da jeg fikk min nr 2 merket jeg fint lite. Lite kynnere i forkant og ingen mensmurringer og absolutt ingen slimpropp :) jeg sto opp på morgen og kjente at nå har jeg svake rier, reiste til føden og 1t og 20 min senere hadde jeg fått jenta mi :) Lykke til :) med eller uten slimpropp..

Skrevet

Jeg fikk 1 gang 13 dager over og 2 gang 7-8 dager før. Litt skummelt ja når det kommer uten forvarsel:) Kommer til å stresse litt med det siden jeg har hatt 2 styrtfødsler, men kan jo ta lengre tid denne gang.... Jeg har 40 min til føden. Mange som ikke opplever slimproppen,men får økt sekresjon/utflod når fødselen nermer seg. De fleste har tid nok til å komme seg til føden :)

Skrevet

Hadde ingen tegn til fødsel før det plutselig satte igang i rolig tempo forrige gang. Ingen tegn fra kroppen i det heletatt. Det eneste som skjedde var at jeg plutselig ikke ville kjøre 40 minutter til noen venner på lørdag kveld. Ville være hjemme. Våknet søndag morgen av svake rier som sakte men sikkert bygde seg opp frem til vi dro til sykehuset kl 23 på kvelden. Fødte 05.00 mandag morgen. Veldig kontrollert og helt uten forvarsel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...