Gå til innhold

arbeidsavklaringspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har d? hva er kriteriene for å få det? får dere mye i mnd? kan man evt ha dette lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått over på AAP,etter å ha vært sykemeldt i 1 år. Som sykemeldt, hadde jeg 23 000,- før skatt. Men nå har jeg 12 200,- før skatt.

Er under behandling, håper å komme meg ut i arbeid, fortere enn Fèn. Da 10 000,- i måneden, er mye å miste.

Gått hjemme grunnet en skade, og jobben har ikke kunnet tilrettelegge for meg.

Skrevet

Hvorfor får du 12 200 før skatt? Det er jo 66% inntekten man skal gå ut i fra?

66% av 23000 er jo 15000 kr det.

Og, du får vel tillegg pga barn (nå regner jeg med at du har barn da)

Skrevet

12 200 er inkludert tillegg for 1 barn.

Har og mistet stønad til barnetilsyn.

De har slått sammen inntekten de siste 3 år,før sykemelding, på utregningen.. og de 2 første årene de tok med, så var inntektel lav..ca 150 000 før skatt.

Hadde vært fast ansatt i stillingen i 1 1/2 år, før jeg ble sykemeldt.

Skrevet

en...

§ 11-10 Grunnlag for attføringspenger

Grunnlaget for attføringspenger er den inntekten attføringspengene regnes ut etter.

Grunnlaget for attføringspenger fastsettes ut fra medlemmets pensjonsgivende inntekt i året før inntektsevnen ble nedsatt med minst halvparten, jf § 11-9 eller mulighetene til å velge yrke ble vesentlig innskrenket, jf § 11-5. Grunnlaget for attføringspenger skal likevel fastsettes ut fra gjennomsnittet av den pensjonsgivende inntekten i de tre siste årene før samme tidspunkt dersom dette gir et høyere grunnlag.

Så om du tjente mindre i årene før så skal de vel ikke ta de med i beregningen, det skal de bare gjøre hvis det er gunstig for deg!

Skrevet

Dette gjør systemet automatisk!!!

Husk at hvis man blir syk i 2010, så er det grunnlaget for 2009 som legges til grunn...... Eller 2009, 2008 og 2007

Skrevet

Jeg ble sykemeldt Desember 09. På utregningen av AAP, så har de regnet utifra inntekten jeg hadde i 2006, 2007 og 2008.

Så du blir ikke "rik" på AAP, med mindre du har hatt veldig god inntekt i de 3 årene før..

Hilsen

22.00 og 00.34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...