Gå til innhold

Hva i alle dager er det som feiler svigerinnen min?

Anbefalte innlegg

Jeg har en svigerinne som kjøper alt likt meg! Det høres nok rart ut at jeg irriterer meg over en sånn bagatell, men jeg syns det begynner å bli en smule irriterende nå etter 6 år.

Altså de har samme stuemøblene som oss (spisebord, skap og teppe), samme puter, pynt og hyller. Det samme gjelder på badet, vaskerommet, kjøkkenet, og gangen. Jeg husker sjokket jeg fikk etter at jeg og sambo flyttet sammen for 6 år siden. Vi hadde kjøpt oss alt nytt, og noen uker etter var vi på besøk hos svigerinnen min og der var (nesten) ALT av pynt på kjøkkenet, badet, stua og gangen identisk med vårt (alt fra hylle og benk på badet, såpedispenser, knagger, handklær, blomsterpotter osv.) På den tiden så tenkte jeg ikke noe over det, bare tok det som et komplement. Men det har fortsatt hele veien. Året etter at vi flyttet inn bestemte jeg meg for å bytte ut det jeg hadde på badet, og uka etter hadde hun det likt. Dette har skjedd hver gang.. Dette gjelder ikke bare interiør, men også biler (har skjedd to ganger), utedør (!), utemøbler, sko, vesker, lommebøker osv. Hun byttet til og med over til det merke jeg røykte (jeg sluttet for 2 år siden), til tross for at hun hadde røykt malboro hele livet. Det samme gjelder alt av klær osv. til jentene våre (de er jevngamle).

Før jeg får kjeftet huden full for at jeg går rundt å irriterer meg over dette, så må jeg bare få presisere at hovudgrunnen til at jeg begynner å gå litt lei nå er at hun alltid (og da mener jeg ALLTID) later som om hun ikke visste at jeg hadde maken. Jeg kan vel kanskje få med at jeg nok er over snittet glad i interiør, og er ganske kreativ på dette området. Det er derfor litt plagsomt at hun later som om det er hennes ideer osv, når hun får skryt fra felles venninner. Kan ikke akkurat sitte der som en fjortis og si at hun har "hermet" etter meg.

Bare en liten utblåsning fra meg, godt å få det ut en plass!!;):) Dette er forresten ikke noe som opptar meg nevneverdig i hverdagen, bare sånn at det er sagt;):)

Fortsetter under...

Forstår deg godt jeg. For noen år tilbake hadde jeg en venninne som kjøpte alt av klær og sminke som meg. Hun begynte å bruke samme parfyme og fikk samme frisyre. Flere av felles bekjente begynte å si at det var på nippet til å være skummelt/ekkelt. Det endte med at hun prøvde seg på samboeren min. Og da kuttet jeg all kontakt. Tror rett og slett at hun hadde usedvanlig lite selvtillit og ønsket seg mitt liv - som hun helt sikkert så på som perfekt.

Jeg ville ikke tatt det med et smil neste gang du ser noe likt. Jeg ville faktisk sagt at du finner det litt merkelig at hun ikke ønsker å ha sin egen personlige stil. Hun vil sikkert nekte, men dere begge vil vite sannheten. Og da må hun vel ta hintet.

Synst slike kvinner som alltid skal herme er mindre sosialt intelligente.

Jeg skjønner deg godt. HI ;)

Et forslag: Selg alle møblene dine og begynn å lete etter nye brukte / gammle møbler fra loppemarked / bruktmarked - da skal det godt gjøres at hun klarer å finne helt identiske møbler :-) Men siden du er så interiørglad så regner jeg med at du ikke har så lyst til å bytte stil sånn helt uten videre ? Man har jo gjerne en bestemt oppfattning av hvordan man vil ha det når man er interiørinteressert. Selv "elsker" jeg antikke møbler, og har det stort sett i alle rom - og INGEN har like møbler som meg (så vidt jeg vet, da) :-)

hehehe, for et opplegg.

Jeg foreslår at du heretter finner saker og ting på loppemarkeder og bruktbutikker.

Masse fint å finne der, altså!!

Og da kan du tro hun får problemer med å kopiere deg! :)

Eller et annet forslag: Neste gang du for eksempel ønsker å bytte ut stæsjet på baderommet, kjøp dobbelt opp av noen av tingene å gi det som gave med følgende påskrift: 'Siden du allikevel kommer til å kopiere badet mitt'

:D

Du få lage noe, evt kjøpe noe, det ikke finnes make til, se hva hun sier eller gjør da...

Har dere mye penger du vil svi av, bytt alt sammen , kanskje hun ikke har disse pengene å svi av..

Gjør henne et lite pek... bytt stuemøblene med naboen en periode, når hun har kjøpt nytt, bytter du tilbake...

Nei, dette er vel kanskje litt barnslig, og lite gjennomførbart når det kommer til stykke, men så utrolig irriterende da!

At hun har kjøpt enkelte ting hun ikke visste du hadde kan jo skje, men når det er så mye blir det jo litt mistenksomt...

Dessverre ingen råd til deg...

Annonse

Puh, nesten litt godt å ikke bli slaktet;) Jo jeg har faktisk en del møbler/ting etter hvert som hun ikke har mulighet til å få kjøpt i butikkene, så jeg har nok gjort det vanskeligere for henne nå i løp av det siste året;) Frister å bytte ut alle møblene vi har like ja, men en del av dem liker jeg jo veldig godt da, i tillegg til at de var ganske kostbare. Vi bor for øyeblikket i en tomannsbolig, men skal bygge hus om 3 år. Bare ber til høyere makter om at de bygger før vi har bygget vårt drømmehus. Tanken på at vi kan ende opp i to nesten identiske hus skremmer meg litt;)

Frister litt å gjøre som du øverst her sier, si fra neste gang. Men er redd det skal bli litt kleint mellom oss om jeg gjør det. Vi er jo svigerinner, så jeg må jo forholde meg til henne uansett hvordan hun reagere;)

Hater slikt!

Har selv ei vennine som kopierer veldig mye av mine ideer. Synes det er creepy å komme inn der, alltid noe nytt hun har kopiert. Blir skikkelig flau på hennes vegne.

Når det er sagt, så har hun også en svigerinne som driver å kopierer henne igjen. så håper det ikke er deg ;-) Isåfall må du se hva du selv driver på med.

Var den ment til meg 22:48? Mente du at jeg kunne være den svigerinnen som kopierte din venninne som igjen kopierte deg? Hehe, gikk litt i surr her;) Men det er sjelden jeg "stjeler" ideer o.l fra de rundt meg, og er det noe jeg liker veldig godt så sier jeg fra og spør om det er greit om jeg kopierer. Sjelden jeg gjør det, da det ikke er så mange rundt meg som er så veldig opptatt at interiør:)

HI

22.31: Genialt! Bytt stuemøblene med naboen, det hadde vært helt hysterisk morsomt å se hva som hadde skjedd. Bare forklar det med at dere ønsket å prøve noe nytt, men ville ikke legge så mye penger på det før dere visste om dere likte det. Hahaha, årets!

• 13 år senere...
Anonym bruker skrev (På 31.1.2011 den 21.53):

Jeg har en svigerinne som kjøper alt likt meg! Det høres nok rart ut at jeg irriterer meg over en sånn bagatell, men jeg syns det begynner å bli en smule irriterende nå etter 6 år.

Altså de har samme stuemøblene som oss (spisebord, skap og teppe), samme puter, pynt og hyller. Det samme gjelder på badet, vaskerommet, kjøkkenet, og gangen. Jeg husker sjokket jeg fikk etter at jeg og sambo flyttet sammen for 6 år siden. Vi hadde kjøpt oss alt nytt, og noen uker etter var vi på besøk hos svigerinnen min og der var (nesten) ALT av pynt på kjøkkenet, badet, stua og gangen identisk med vårt (alt fra hylle og benk på badet, såpedispenser, knagger, handklær, blomsterpotter osv.) På den tiden så tenkte jeg ikke noe over det, bare tok det som et komplement. Men det har fortsatt hele veien. Året etter at vi flyttet inn bestemte jeg meg for å bytte ut det jeg hadde på badet, og uka etter hadde hun det likt. Dette har skjedd hver gang.. Dette gjelder ikke bare interiør, men også biler (har skjedd to ganger), utedør (!), utemøbler, sko, vesker, lommebøker osv. Hun byttet til og med over til det merke jeg røykte (jeg sluttet for 2 år siden), til tross for at hun hadde røykt malboro hele livet. Det samme gjelder alt av klær osv. til jentene våre (de er jevngamle).

Før jeg får kjeftet huden full for at jeg går rundt å irriterer meg over dette, så må jeg bare få presisere at hovudgrunnen til at jeg begynner å gå litt lei nå er at hun alltid (og da mener jeg ALLTID) later som om hun ikke visste at jeg hadde maken. Jeg kan vel kanskje få med at jeg nok er over snittet glad i interiør, og er ganske kreativ på dette området. Det er derfor litt plagsomt at hun later som om det er hennes ideer osv, når hun får skryt fra felles venninner. Kan ikke akkurat sitte der som en fjortis og si at hun har "hermet" etter meg.

Bare en liten utblåsning fra meg, godt å få det ut en plass!!;):) Dette er forresten ikke noe som opptar meg nevneverdig i hverdagen, bare sånn at det er sagt;):)

Hvordan går det, Hi? Hermer hun etter deg fortsatt? 

Anonymkode: 1a3b5...82d

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...