Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Hvor stor er terskelen deres for å være hjemme ved sykdom? Jeg har vært syk i helga (oppkast og feber), er redusert enda og med litt feber så var hjemme i dag. Når er det greit å gå på jobb igjen? Tenker på smittefare og syke pasienter, er jo også redd for å smitte personalet.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Du bør jo ha fått opp energien din før du drar på jobb igjen. Selv er jeg tilhenger av 48 timers regelen. 48 timer siden forrige oppkast/diare. Og å jobbe med feber i kroppen? Kommer an på... Selv kan jeg dra på jobb med litt feber, men kun hvis jeg ikke er påvirket av det. Er jo noe som heter allmenntilstand vettu:)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 På sykehjemmet der jeg jobber har vi 48 timers regelen. Etter man er "frisk"/symptomfri etter oppkast eller diare må man holde seg hjemme i 48 timer. Må nevne det at etter vi startet med denne regelen har sykefraværet gått ned, husk at det smitter ikke bare pasienter/beboere...men også kollegaer.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Hei. Er det ikke smitte så har jeg personlig ganske høy terskel for å være hjemme. Hos oss praktiserer vi 48 timer etter siste oppkast/diare i disse noro-virus tider.. (ikke sikkert det er det du har hatt, men det vet man jo ikke). Hvordan dere gjør det på din arb. plass vet jeg ikke, men etter min mening er det bedre å være hjemme en dag "for mye" en en dag for lite med tanke på smitte. I fjor hadde vi noro-smitte på hele avd. smitteregime på alle rom og alle ansatte var på et eller annnet tidspunkt i løpet av 14 dager syke.... det var et helsikkes slit!! Da er det bedre å holde seg hjemme en ekstra dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå