mariabee Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Vår lille jente har nå blitt 2,5mnd og kommer så smått inn i litt rutiner. De siste dagene har hun sovet godt, fått mat kl 18 og pjamas på. Sovner 1-2t etterpå, kommer an på rap og hvor mye hun har sovet tidligere på dagen. Gir hun mat i tolv tiden når vi legger oss, også igjen rundt kl 05. På kvelden ligger hun i kurven sin her på stuen. Har prøvd å legge henne inn på soverommet, men våkner da med et hyl og skjelver. Akkurat som mareritt. Skriker ikke. Da er hun lys våken, har pleid å bare ta m kurven inn i stuen i en krok og lagt henne der. Da ligger hun å ser litt før hun sovner igjen. Hva gjør dere??
Sunshine med småtroll:) Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Vi har det. Begynte veldig tidlig,men dette er pga at vi er hjemme på kvelden alikevel da vi har en på snart 3 år. Gjorde det ikke slik med eldstemann.Tenkte at jeg kunne liksågodt prøve med rutiner.Begynte i 22 tiden og nå legger lillebror seg rundt 19-20.Alt er spørs når siste dupp var. Først ammer jeg, så bades han, så mme (har ikke nok melk på kveldene). Han er nå 12 uker. Det som er cluet er i gården er å legge han i senga si før han sovner for hvis han sovner oppe så våkner han når vi legger han ned, enten med en gang eller etter en times tid.
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Vesla er snart tre mnd, og vi har begynt å legge henne i senga si på rommet hennes, også har vi babycallen på så vi hører henne nede. Vi begynte vel med det for to uker siden, da vi merket at hun sovna så godt i vogga på kvelden, og hun våknet og gråt når vi tok henne med opp når vi skulle legge oss. Funker mye bedre å gjøre det sånn. Hun spiser ca kl 20, og legger seg etter det, vil ha mat igjen i 1-2 tida og i 5-6 tida. Jeg vurderer å begynne å gi henne mat når vi legger oss, sånn at hun kanskje sover lengre, og vi kan slippe unna med et måltid på natta:)
lillespire08+10 Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Vi legger frøkna mellom 1830 og 20.30 engang (utifra når siste duppen er). Ammer og gir mme. Sover da 5-6 timer, og neste måltid er i 4-5 tida på morgenen. Hun bysses litt i søvn, for så å ligge i vognbagen oppi vogga He he. Må som oftest inn å smokke den første timen, men så blir der stille. På dagtid sover hun oftest i vogna ute på verandaen eller på tur, sover sååå mye bedre der! kan sove i armene også, det er jo sååå koselig!
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 her legges han kl 19 eller får mat kl ca 19 og legges etter dette, da er han trøtt, nesten uansett når siste lur var, for da er han trøtt, men pleier ikk å sove etter 17. ca 18 tar vi pysj på og koser litt på gulvet eller i sofaen så får mat og legges våken i senga si.. varierer når han våkner på natta, men mellom 00 og 01 og 03-04. så står vi opp alt fra 07-09..
Novadona Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 Vi har ikke noe klokkeslett, men rundt 21.00 pleier vi å være på badet for å ta på pysj. Det viktige er at han har vært våken 1-2 timer før vi prøver å legge han. Hverandre dag bader vi også. Etter dette er det mat på flaske (mme), rap og litt kos med ikea boken. Etter det lar vi han ligge i baggen for å prøve å finne roen selv. Noe han nesten klarer. Må vugge litt og gjerne snu gutten over på andre siden. Han er 3 mnd og 11 dgr. Han sover da fra ca 22.00 til 08.30 (men jeg må opp alt fra 2-6 ganger for å snu gutter, som "faller" ut av sideleie!! Han våkner ikke helt da!)
Nat27 Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 Vi går på badet og tar kveldstell med grundig vasking, ny bleie og pysj på en gang mellom halv 9 og halv 10, alt etter når siste måltid var. har gjerne litt dempet lys på badet, tar oss god tid og synger og prater litt. Siste måltid (ammer) får han i sengen min før jeg legger han over i vuggen sin. da er han våken, men avslappet (salig ), mett og god og blid og fornøyd. Susser og koser og sier natta før jeg slukker lyset og går ut. Etter ti min går jeg inn på rommet for en sjekk, da sover han som regel søtt - helt til neste morgen i 7-8 tiden. Bader etter behov noen ganger i uken, men det skjer både på kveld og formiddag alt ettersom. Nå er han 3 mnd, dette begynte vi med litt før han ble to mnd. Fungerer like fint hver kveld
Puppen og lillemor Skrevet 1. februar 2011 #8 Skrevet 1. februar 2011 vi har hatt leggerutiner siden vesla var omtrent 1-1,5 måned.. går på badet og bruker lang tid der inne.. kler av henne og koser masse (hun liker å bli strøket på osv når hun ligger helt naken og spreller). Så vasker jeg henne (rompe, ansikt, hender - ikke i den rekkefølgen), smører henne inn med en fet krem (hun har tendenser til tørr hud og eksem) og tar på en body. Så får hun mat (i stua), sier god natt til pappa'n og så legges hun i senga si. På rommet er det kjølig og mørkt. Vi synger en sang og sier god natt - og så går jeg (hun sovner da normalt i løpet av 5-10 min). Til å begynne med gjorde vi dette så det passet med når vi skulle legge oss. Etter hvert ble det bare tidligere og tidligere - og nå (hun er snart 4 måneder) legger hun seg mellom 7 og 8 på kvelden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå