Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Jeg blir uten bil store deler av tiden, og har to barn på 3 og 6 år. Hjeeelp..! Er ikke kjent der, og kjenner ingen, men må flytte pga jobben til mannen min. Vi bor nå i Tønsberg.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Hei:) et lite tips for å bo mest mulig sentralt er å finne seg noe i området moa/spjelkavik. I spjelkavik er der forresten lekeland, svømmehall, kino og megastort kjøpesenter på moa. Ellers er det fint å bo hatlane, åse og den veien inn mot byen:) byen er også fin, men synes ikke det passer seg så godt for barn. Moa er forresten 15 min med bil fra byen, ca. 20 med buss. Men den verste plassen? det må jo være skarbøvika:p
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Skarbøvika/Hessa ville ikke jeg flytta til. Moa/Spjekavik- området, Blindheim, Vegsund, Hatlane og Åse anser jeg som bra områder. Har selv bodd i sentrum i 5 år, men ville ikke bodd her med barn. Ålesund er en nydelig by
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Så lenge du ikke har bil hadde jeg bodd i sentrum, eller iallefall nærme sentrum. Med bil så hadde jeg valgt en av øyene utenfor. Ellingsøya, Giske, Valderøya, Vigra osv. Får mye bolig for pengene der, og nå som tunnelene er nedbetalte så er det ikke noe problem å dra til byen heller.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Byen er jo bysentrum, ganske så dødt i tillegg... som de andre sier , litt uttafor Moaområdet er ok...(Moa har vel ett av Norges største shoppingsenter??) MEN, det er dyrt..å bo kjøpe!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Nå er vel ikke akkurat Vegsund/Blindheim en veldig lur plass å bo på om man sjelden har bil da Men hver sin smak. Jeg har bodd (hold dere fast) Fremmerholen, Spjelkavika, Sørneset (Midt mellom Moa og byen), Skarbøvika, Hatlane og Flisnes. Trives best på Flisneset, men hadde gått på veggene her uten bil. Av de plassene jeg har bodd likte jeg Hatlane og Sørneset best. Sånn passe midt i mellom moa og byen, lett med buss, kort til butikk. Liker ikke byen og trekker lettere mot Moa og kjøpesentrene. Var selv tilflytter i min tid og Ålesund er en veldig fin plass Kjekke folk og masse muligheter.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 Åse, hatlane, vika, gåseid, larsgård er fine steder. Styr unna hessa og fjllelltun. Velkommen til Norges vakreste by.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 21:59 - Ja, øyene rundt er definitivt best (men kjipt uten bil) der bor du billigere, og i helt nydelige omgivelser.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #9 Skrevet 31. januar 2011 Hadde satset på "den rette siden av byen" mot eller i moa-området, en av øynene med fastlansforbindelse (Vigra, Giske eller (aller helst Valderøy) Der vrimler det av småbarnsfamilier nå), eller Langevåg/Sula distriktet. Hadde holdt meg unna Hessa / Skarbøvik.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #10 Skrevet 31. januar 2011 No lure e veldig på kem dåkke vikafolka e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #11 Skrevet 31. januar 2011 først og fremst, velkommen hit E har bodd store deler av livet mitt på østlandet.. så det var en sann fryyd å få flytte hjem igjen til gode gamle ålesund<3 Jeg er født og oppvokst på aspøya (ytre bydel), et sted som var et paradis for småbarnsfamilier..før i tiden! For all del, ikke sats på den bydelen i det hele tatt! Hessa, skarbøvika, steinvågen og selve aspøya= neineinei!! Å være uten bil e ingen hindring her:) jeg har ikke bil eller lappen selv, og har ingen problemer med å kommer meg frem. Vi bor nå på Lerstad, kjempe fin og mobbefri barneskole, og en flott barnehage. Olsvika er og et fint sted for barnefamilier, men der går det sjeldent buss dessverre. Spjelkavika er og et fint sted, me jeg trives ikke så godt innover der...prisene har vel og steget ganske mye nå. Ellers så er åse siden og veldig fint,men svindyrt:) Lykke til, og for all del.. styr unna bysetrum!!! Det er feil det ho sa enger opp at du må bo i sentrum m du ikke har bil..bysentrum blir mer og mer øde.. Så sats på noe innover. Vil og tipse om bommene som kommer opp ganske fort.. ene bommen deler ytre og indre bydel i to..snakk om at bommen skal gå ved gåseide/lerstad.. de fleste drar inn til moa for å handle,der er omtrent 100000 butikker iforhold til sentrum
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #13 Skrevet 28. februar 2019 Født i byen men bodd på Flisnes siden ‘85 og er nå 40 år og har fremdeles ikke behov for lappen. Bussen går ofte og er det noe ekstra låner jeg skyss. Flisnes er også et av de mest velholdte områdene i Ålesund med byggeboom fra midten av 80-tallet, så et rimelig nytt område. Det er rolig og fint Anonymkode: 753a8...10c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #14 Skrevet 28. februar 2019 Hadde ALDRI flytta til Larsgården. Anonymkode: 753a8...10c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå