Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tenker noen ganger at det er litt spesielt hvis navnet har en betydning som er viktig for foreldrene. Ofte oppkaller foreldre etter personer som har stått dem nær eller betydd noe men hva med at selve navnet betyr noe i seg selv?

Tenkt tanken om at hvis jeg får en datter skal hun hete Sophia som betyr visdom eller en gutt som heter Victor som betyr seier. Det har en spesiell betydning for meg i forhold til det jeg går igjennom.

Har du ett navn som du vet betyr noe spesielt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142854734-navn-med-mening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pålæææis

Datteren vår har 3 navn

- Det første er oppkalling etter meg, vi var enige om at hvis det ble gutt så skulle gutten kalles opp etter mannen min da han selv er oppkalt etter faren sin, så da ville mannen min at hvis det ble jente så skulle hun kalles opp etter meg...navnet betyr "mild"

- Det andre navnet betyr "hun som bringer seier", da jeg hadde mistet en god del ganger bla hennes tvilling.

- Det tredje ble bestemt rett etter hun ble født, da vi fikk tlf mens vi fortsatt va på føden (var vel under 1t etter at vesla va født) om at ei i familien til mannen min som betød mye for han hadde gått bort. Det navnet betyr "gjerde,vern"

Annonse

datteren min sitt navn har jeg lest at betyr 'varsom i strid', og jeg kan si med hånden på hjertet at det stemmer IKKE, haha! hun er en tornado allerede som 15 mnd, finner henne høyt og lavt, hun synger og danser og klatrer og er helt apekatt.... det er et navn etter min farfars søster og min manns mormors søster.

guttens navn betyr overnaturlig god rådgiver, og det stemmer muligens bedre, han er en uvanlig reflektert ung mann. tippoldefaren på farssiden hadde samme navn, noe vi ikke visste da vi valgte det. i tillegg het min tippoldefar og min farmors onkel det samme.

så vi valgte mer eller mindre bevisst navn fra begge sider :)

men jeg ler nesten daglig av at småpiken har et navn som betyr 'varsom'...!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...