mamma til 2 vakre stjerner Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Min lille jente på 7 uker har holdt på en ukes tid med hysteriske anfall på kvelden. Hun virker sulten, men tilbyr jeg puppen blir hun hysterisk. Hun suger på lanken sin. Gråter og gråter, ikke vondt i magen. Jeg gruer med skikkelig til kvelden kommer for da setter hun i gang. Hun sover om dagen. Jeg har fått mensen og hadde starten på mens da dette begynte. Er det noen som har råd å gi??? Er så fortvilet!!
MissVaiper Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Man kan få mindre melk når man har mensen, så kan jo være det. Kan jo og hende hun bare har stort sugebehov (jenta mi ble kjempe sint når jeg tulbydde henne pupp og hun egentlig ville ha sutta. . Det kan og være tenner som er på vei. Vet det er tidlig, men det er jo ingen fasit på hvor tidlig det starter. Kanskje hun har behov for å legge seg tidligere på kvelden? Er mange ting det kan være, så man må liksom bare prøve seg frem. Skulle ønske de av og til fulgte med en brukermanual på disse små.
mamma til 2 vakre stjerner Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2011 Ja, brukermanual hadde vært toppers:-) Man blir liksom så utrolig fortvilet når den lille gråter og gråter uten at man klarer å hjelpe den stakkar...
*Lissi* Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Snuppa her er også urolig om kvelden. Blir rasende om jeg tilbyr pupp. Her er det fordi hun sliter litt med magen om kvelden. Vil ikke ligge å suge når hun har vondt.
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Jeg har hørt at melka kan få annerledes smak når mensen er tilbake, kan det være dette..? Men skulle jo tro hun drikker til tross for dette om hun er veldig sulten... Men du kan jo forsøke med en flaske mme og se om hun tar den? Isåfall er hun nok sulten... Evt. om det er pga. du har lite melk om kvelden hun gråterm så kan du jo pumpe ut litt på dagtid og gi dette på kvelden å se om hun vil ha.. Drikker hun om natta? Er det ok da?
Den tredje Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Jeg ville ha tatt kontakt med helsestasjonen for å veie babyen. Jeg trodde gutten min spiste og la på seg og at alt var bra. Han var urolig på kvelden og gråt veldig mye da. Vi regnet med at han hadde litt magesmerter... På helsestasjonen så vi at han ikke hadde gått opp i vekt og vi ble henvist til lege. Derfra gikk turen til sykehus der de kunne fortelle oss at gutten vår var dehydrert...Så han hadde ikke magesmerter men var rett og slett sulten da han gråt på kveldene. Grunnen til at jeg ikke reagerte tidligere var at han var så rolig ellers på døgnet og trodde derfor han hadde det bra. Så her går det nå i mme og pumping+ amming:-) Nå har vi ikke gråtebøyer på kvelden lengre- kun når han må vente på at flaska skal bli klar;-)
Puppen og lillemor Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 huff, dette høres litt ut som det vi sliter med - se tråden som heter "trenger gode råd ang mat/amming (3,5 måned).." Jeg har fått time hos ammeveileder på helsestasjonen i morgen for å se om vi kan finne ut hvorfor vesla hyler og griner så fælt.. jeg kan oppdatere her når jeg er tilbake derfra
mamma til 2 vakre stjerner Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2011 Vi var på helsestasjonen og hun har lagt på seg 1,5 kg siden vi kom hjem og melka spruter bare jeg tar meg ammeinnleggene på kvelden. Så jeg tror ikke det er det henne at hun ikke får mat. Hun virker rett og slett overtrett og overstimulert....Så ikveld slo jeg av alle lys i gangen og vugget til hun sovnet og deretter prøvde å gi henne mat etter en liten blund. Det gikk.....Så håper dette er svaret:-) Er det noen som har erfaring med overtrett/stimulert baby?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå