Gå til innhold

???????????????? Skravletråd IKM Uke 8 ????????????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er herved skravletråd for deg som har ikm i uke 8. Såg det var en del i min forrige ikm-uke som i likhet med meg fikk besøk av den teite tanta...

Vi får samles her og prøve se positivt på at tantebesøk betyr ny pp!

Vår taktikk denne måneden skal være å ikke ha sex hver dag, men holde litt igjen, og "spare opp" litt. Satser på at det fungerer:)

Lykke til jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm...ser ikke det andre innlegget her...

jaja, får dytte denne litt oppover jeg...eller er vi bare to som har ikm i uke 8??

Skrevet

Hm...ser ikke innlegget mitt jeg heller.. det var altså jeg som skrev det forrige innlegget. Ihvertfall, jeg satser stort på IKM i uke 8. Skal man regne ut fra mensen jeg nettopp er ferdig med, så forventes neste mens rundt 24-25 februar. Nå skal det jo sies at mine sykluser lever litt sitt eget liv, så man vet jo aldri :)

Vår taktikk er "bånn gass", i og med at vi er litt usikre på dette med EL, neste mens og sånn. Har begynt å ta EL tester allerede, bare for å se om jeg kan få litt kontroll. Sist gang fikk jeg positiv EL test på dag 8 i syklusen, så for å ikke gå glipp av den begynner jeg å teste med en gang.

Spennende blir det :) Lykke til alle sammen!

Skrevet

Heisann!

Jeg er også med på IKM i uke 8 ;-) Litt morro dette her! Har nesten ikke vært her siden jeg fikk datteren min i 06 ;-) Noen som vet hvordan jeg forandrer navnet? blir jo litt feil det nå? Hellemin er faktisk mange år siden Tiden går så fort! Er ikke Maysan 27 men Maysan31!

Uansett! Masse lykke til, det blir gøy å følge hverandre!

Klem M

Skrevet

Heisann! :)

Slenger meg med her jeg.. har også ikm i uke 8 - ca 24/25 februar. :)

Har prøvd å bli gravid i over et år, men etter at jeg fikk beskjed av en gynekolog at problemet mitt er at jeg ikke får regelmessig eggløsning (har PCO) har jeg siden jul prøvd meg på Femar for å få eggløsning. (Femar er det samme som Pergo). Er på vår 3 runde med Femar nå.

Det fine med å gå på Femar er at jeg for første gang i mitt liv har en regelmessig menstruasjonsyklus på 28 dager (har hatt sykluser fra 40-60 dager før!) OG har fått påvist positiv EL! Men det hjelper ikke så mye det når man fortsatt ikke har blitt gravid! :(

Men men.. En eller annen gang må jo vi også få en spire til å vokse i magen min! :)

Lykke til jenter, og tvi tvi! :)

Skrevet

Heisann damer! Er usikker på om IKM er uke 7 eller 8 (ligger nok på vippen rundt søndag/mandag, tenker jeg), så da joiner jeg likegodt begge trådene enn så lenge :-) Moro å følge andre i samme situasjon, da er man like langt i prosessen, symptomjakten og spenningen...

Gleder meg til å følge dere, håper det blir skikkelig boom på oss alle :-)

Nå skal jeg slenge meg i dusjen og gjøre meg klar til aksje-innlegg :-D :-D

Skrevet

Litt usikker på om jeg fortsatt hører til her, men enn så lenge, så gjør jeg det :) Fikk positiv EL test i går, ( i dag var den blank igjen, CB digital el test). Ihvertfall, så var det bare 2 dager siden jeg var ferdig med forrige mens. Så da blir det spennende å se når tanta dukker opp. Jeg har sykt uregelmessige sykluser, men tar utgangspunkt i 27-28 dager (det var det jeg hadde før forrige fødsel og graviditet, så målet er å komme dit igjen). Forrige syklus fikk jeg også positiv El test rett etter mensen, men da fikk jeg ny mens fire dager etter dette igjen...

Ja,ja, blir spennende å se hva som skjer framover. Jeg er glad jeg får mensen, jeg. Ikke lenge siden det kunne gå både to og tre mnd mellom hver gang. Oppdaterer dere når jeg har noe å fortelle :)

Skrevet

Jeg tror dette er uken jeg tilhører...

Jeg hadde siste SA mellom den 22. og den 27. jan.

Syntes jeg kjente EL i helgen, så vi får se om det blir her eller i uke 7 jeg hører hjemme.

Skrevet

Hei damer!

IKM den 21. feb. sånn ca -så slenger meg med her. Kjenner nå skikkelig eggløsningssmerter - og skal bli spennende å se om det blir noe klaff inni her. Blir vårt tredje barn om alt klaffer - skummelt, men moro!

Skrevet

Smilefjes på el test idag så tilhører vel her jeg også:) Ikm 22/23 febr.

Spennende - skal hvertfall ikke stå på sengeaktiviteten denne pp:)

Skrevet

Hei:)tror jeg hører til her,ikm 22.februar hvis jeg følger min vanlige syklus da!

Skrevet

eg har ikm den 21 feb viss alt går etter planen :-) begynte på vitex for litt siden så håper det funker snart.

er det noken som har sett IKM liste uke 8? Finner den ikke...

Skrevet

Positiv el-test i går! :) Veldig negativ i dag. Det betyr vel at egget har sluppet? Vil ha ikm rundt 22/23! :)

Skrevet

Fikk positiv El test lørdag som var. Kun tre dager etter at forrige mens var over, altså på dag 9 i min syklus. Den var negativ på søndag, så da har jeg ihvertfall hatt en LH stigning :) Jeg er fornøyd med en positiv El -test, det vil kanskje si at kroppen min er iferd med å stabilisere seg igjen, sånn at vi kan få ordentlig fart på prøvingen.

Da er det spennende å se når mensen kommer (hvis den kommer), sist gang kom tanta kun fire dager etter EL, så alt over fire dager er jo framgang :) Det snodige er at jeg nå har en god del symptomer på graviditet, vondt i hodet, mye trøtt, svimmel innimellom, vondt i korsryggen, murringer i magen..., men jeg tror ikke at jeg er gravid. Det er nok bare symptomer på at mensen er i anmarsj.

Skrevet

Trodde jeg hadde el-slim sist fredag, men i går startet slimet igjen (sorry detaljer). La derfor inn aksjer igjen i går, og i dag har jeg skikkelige el-smerter :-D SMERTE ER GODT!!! I hvert fall i dette tilfellet :-) Nå håååper jeg bare at vi har truffet...

Starter sikkert symptomjakta ganske snart, hihi. Halve moroa, selv om jeg vet at jeg ikke kan kjenne noe før om flere dager om spira sitter.

Skrevet

Dytter denne... :-)

Skrevet

Dytter litt jeg også, var havnet på side 2....

Ingen symptomer her, men er bare 4 dpo!

Hadde aksjeinnlegg annenhver dag i hele den frukbare perioden, så håper det klaffet=)

Skrevet

4 dpo her også (tror jeg iallfall). Mye sliming denne pp. Først litt slim forrige fredag, sånn at jeg trodde det var EL da. Tirsdag kom det slim igjen (la også inn aksjer den kvelden), og onsdag hadde jeg skikkelige EL-smerter. Har fortsatt å slime hver dag, og i dag er det tykt og seigt (uff, mange detaljer altså). Trodde ikke det skulle være slim i SÅ mange dager, men... Håper i hvert fall at aksjene kom på riktig tid, har dessverre ikke lagt inn noen etter tirsdag.

Håper på oppdatering fra flere :-) Kjenner det begynner å krible litt nå, kanskjekanskje holder det på å skje ting inni meg i denne stund......

Skrevet

Jeg tror også jeg er ca 4dpo! :) Har hatt el slim på søndag og fikk positiv el-test på mandag. Så ble det lagt inn aksjer. Negativ test på tirsdag og lite slim. Så mer slim igjen på onsdag og positiv test (ikke så positiv at teststreken kom før kontrollstreken og ble sterkere enn kontrollstreken noe den gjorde på mandag) men to like synlige streker. La inn aksjer. Negativ test på torsdag og fredag og mindre slim. Har fått litt tykkere og litt mer slim i dag. Kanskje det er noe som skjer inne i oss TigerLise?? Tror nok du traff. Husk at sædcellene kan leve i mange dager i livmoren! :)

Skrevet

Hehe, liker jo selvsagt å håpe og tro, men siden det bare er 2. pp og det tok 5 år sist, tørr jeg liksom ikke å håpe på for mye da :-) Er bare å krysse fingrene og slappe av (så godt det lar seg gjøre, dette er jo SPENNENDE!!!). Godt å høre din forklaring på slim også. Leste en artikkel om at man sluttet å slime når EL var overstått, og så har jeg det fremdeles 4 dager etter? Hmm, har nok bare misforstått artikkelen litt.

Lykke til du også Majka, morsomt å følge hverandre!

Skrevet

Slenge meg på her eg og :) Ikm 26. februar.

Tenkte at denna gangen skulle vi teste ut el-kalkulatoren på babyverden og ha sex på el dagen. Tok noen få testa på clearblue fertilitetsmonitor i tillegg.. kalkulatoren kom opp med el i går. Monitoren gav full utslag på fredag. Og nå har vi hatt oss torsdag og lørdag. Så får vi bare vente å se. Ha prøvd ut forskjellige vria i kver syklus, hehe.. men mannen jobba vekke 1 mnd om gangen så prøvetida blir laaaang. Må legge til at vi har en sønn i lag på 2,5 år :)

Lykke til alle sammen :-D

Skrevet

Ikm uke 8 her også :) den 21/2... gleder meg stort til og teste, litt uttålmodig selv om det er 1pp :) blir spennende dette jenter :))

håper på posetive svar for alle :)

Skrevet

UÆÆÆÆÆH! Jeg har fått sopp! ÆSJ! Fikk ikke lagt inn det ekstra settet med aksjer rundt EL pga at jeg kjentes litt sår nedentil. Fant ut i helga (ja, selvfølgelig når det var helg og alle apotek er stengt!) at det må være sopp. Har gjort det jeg kan for å lage et minst mulig gjestfritt miljø nedi der, og i dag bærer det på apoteket for å hamstre inn salve! Noen som vet om man er mer utsatt ved en begynnende graviditet? *Håpehåpe*.

Hvordan går det med dere andre? Har symptomjakten begynt? Mye rumling i magen min i dag, men det kan jo være pga alle kakene jeg spiste i helga... :-b

Skrevet

Vet du hva? Jeg fikk faktisk sopp jeg også sist jeg ble gravid. Fikk en form for infeksjon rett etter siste aksjeinnlegg. Men ble allikevel gravid! Det var nok et symptom på at noe skjedde med meg. Så det er fult mulig! :)

Har bittelitt stikkinger i brystene og magen jobber litt. Men det er jo pms-symptomer det også, så ikke greit å så!

Lykke til!

Skrevet

Åååh, takk skal du ha! Godt med litt oppmuntring :-) Kanskje det kommer noe godt ut av denne dritten nedi der likevel...

Krysser fingrene for at symptomene dine tyder på graviditet!! Kjenner spenningen bygger seg opp etter som dagene går, jeg som ikke skulle tenke NOE på det denne pp'en... Hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...