Snøfnugg75 Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Har hatt det på følelsen dei siste tre kontrollane, men jm har avfeid dette. I dag vart ho usikker og eg var påståeleg. UL på fødeavd.:barnet ligg i sete. Hjelpe meg. Dei skal prøve utv. vending i morgon. Og ks var "ikkje noko fritt valg"... Nokon m erfaring her??
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Vet bare at ei venninne fikk første i seteleie og neste normalt hodeleie og for henne var første fødsel mye lettere enn den andre - så trenger ikke være verre. Lykke til i morgen : )
honeybie Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Jeg har termin idag og gutten min er i seteleie,han er akkurat 4kg,skal føde han normalt.Mitt 4 barn.Hvor stor er babyen din?Jeg gruet meg litt,men var på kontroll på sykehuset idag de sier de er vant med slike fødsler så det er ikke noe å bekymre seg for,trenger ikke å være hardere fødsel selvom han ligger slik.Lykke til deg!!
Snøfnugg75 Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2011 Ca 3,5 kg. Føler eg fekk lite info
Kingas Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Uff. Stakkars deg. Jeg har også ei lita frøken i seteleie og har termin om 14 dager. Har heldigvis visst om det i flere uker, da jordmor sjekket dette tidlig. Muligens fordi jeg maste om det, siden det kjentes slik ut for meg og min bror var også i seteleie. Men selv om man vet om det, blir man ikke mindre rolig. Man har bare mer tid å uroe seg på. Jeg skal føde på Ullevål og fikk motsatt "tilbud" av deg. Jeg nektet nemlig å føde vaginalt i seteleie men var veldig positiv til å prøve å snu henne. Dersom hun lå i hodeleie ville jeg selvsagt føde naturlig. Jeg har sett noen videoer på nettet om snuing og det ser ikke så ille ut. Og er det så vondt at du ikke holder ut, er det jo bare å slutte. Men jeg fikk altså ikke tilbud om å snu henne ettersom jeg ikke ville føde vaginalt, dersom de ikke fikk til å snu henne. De ville ikke sende ut feil signaler. Hva nå det betyr...??? Feil signal om hva...??? Så da blir det keisersnitt på oss. På godt og vondt. Jeg er litt skuffet, for jeg hadde et lite håp om at de skulle klare å snu henne. Selv om det er 50% sjanse, er det verdt det. Jeg håper de klarer å snu babysen din i morgen. Lykke til! Skriv gjerne et par ord til meg i morgen, når du har "prøvd" det. Dersom alt gikk ok. I verste fall blir det hastekeisersnitt. Og det er kanskje ikke så ille som å føde vaginalt i seteleie. Alt ettersom hvor stor babysen din er. Vår er ganske stor.... Når det gjelder KS, virker det som alle får nei, men jeg må ærlig inrømme at jeg fikk det uten problem. Trengte verken å argumentere eller krangle meg til det. Jeg nevnte at min mor hadde forsøkt å føde vaginalt i seteleie og det endte i hastekeisersnitt. Også var jeg bestemt og sa at jeg hadde tenkt lenge og vi hadde bestemt oss for ks. Dermed var det ikke noe mer å snakke om. Legen bestilte time der og da. Vet ikke om det er flaks eller uflaks, men opplever "systemet" som litt flaks/uflaks. Kommer man til noen som er "greie" får man KS, kommer man til noen som er "gammeldags" får man nei uansett. Tror ikke det har noe med sykehuset heller, det er kun legens personlige mening. Flaks / uflaks. Jeg holder en knapp på snuing. Lykke til!!!
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Jøsses... Snakk om en overraskelse!! Aldri opplevd dette så kan ikke gi deg noen råd eller tips om hvordan du skal takle det egentlig! Men føler med deg!!! Kan tenker meg det surrer fælt i hodet nå! Hvis du er villig til å prøve kan akupunktur hjelpe å snu babyer i seteleie... De bruker noe som heter MOXA (en urt i sigarform) som blir tent på og holdes i nærheten av et punkt ytterst på lilletåene. Har sett det gjort og vet at det kan fungere - men ikke i alle tilfeller. Du kan søke på nafo.no (akupunktur foreningens nettside) etter godkjent akupunktør i ditt område. Anbefaler deg kun å gå til en som er registrert her da de er de eneste i Norge med godkjent utdannelse og høy faglig standard! Og hvis du ikke lykkes med å snu barnet så må du stole på at det her i Norge er så godt et helsevesen at om du går for fødsel eller ks er du og barnet i trygge hender!!! Skal tenke på deg masse!!! Lykke til med vendingen imorgen!!!
wenc Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 Hadde utvendig snuing forrige svangerskap, var ikke ille. Hadde det vært seteleie denne gangen også hadde jeg helt klart gjort det samme. Synes ikke det var noe særlig vondt, mest ubehagelig, men det var jo fort gjort. Gynekologen brukte ul hele veien så jeg følte at jeg var i gode hender. Dette var vel et par uker før termin ogfødte en stor jente 8 dager over ( nesten 5 kg). Lykke til i morgen:)
Snøfnugg75 Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2011 Takk for fine svar. Skal halde dykk oppdatert. Prøve å sove litt no ... :S
Snøfnugg75 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 1. februar 2011 I dag:tverrleie! Tre legar + ei jordmor klarte å snu rakkarungen. Det gjekk veldig bra! Ikkje vondt, lett ubehag og mykje betre enn frykta. Babyen hjalp til og det gjekk på første forsøk. Kryssa fingrane for at tassen no vert liggende rett veg
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 1. februar 2011 #10 Skrevet 1. februar 2011 Gratulerer!!! Har vært spent i hele dag på hvordan det gikk!!! Krysser fingrene for at den lille holder seg der den er nå!!! Nyt de siste timer og dager som gravid! Snart er du i gang!
Snøfnugg75 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #11 Skrevet 1. februar 2011 Tusen takk Føler meg mykje tryggare no og hadde fin samtale m overlege. Er det tvil om at rakkarungen har snudd seg igjen, er det rett tilbake. fryktelig letta og no skal eg berre lade opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå