Gå til innhold

Hvor i Trondheim vil dere helst bo/IKKE bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor vil du ikke bo på Tiller?

Jeg vet så vidt hvor jeg selv er nå, så jeg tar mot all hjelp jeg kan få.

Hehe =)

Takk for at dere er så snill og svarer :)

-HI

Fortsetter under...

Skrevet

Kjære HI,

Ro ned trusa di et par hakk du... :) lille datteren min har bodd på Lademoen i hele sitt 2,5 år lange liv, og tro meg, "dette hølet" har ikke skadet henne på noe vis. Tror ikke hun er ekstra belastet til å bli hverken prostituert, rusmisbruker eller trygdesnylter fordi hun har tilbragt sine første år her... Snakk om å være hysterisk..! Skulle tro du snakket om ghettoen i Mexico eller noe sånt....

Så veldig mye bråk hører ikke jeg på høsten/vinteren ivertfall, men når sommeren kommer, og man sover med åpne vinduer, da hører man jo at folk sitter på altanene sine og drikker vin og ler høyt.. Det tror jeg de gjør ellers i Trondheim også...

Synes bare at det er utrolig unødvendig og veldig krenkende av deg å si slike ting om Lademoen som egentlig ikke gjelder spesielt for akkurat denne bydelen... Bråk kan man finne OVERALT i Trondheim, Norge og verden forøvrig...

Tenk over alle de som bor på Lademoen som faktisk ikke har råd til å flytte herfra... Og som "må se barnet sitt vokse opp i dette hølet"...

Håper du og barnet ditt overlever disse få mnd og at hun ikke får dårlige egenskaper allerede nå mens hun er i magen... Jeg tror faktisk at det er ekstra mye Listeria og Toksoplasmose også her på Lademoen.... :P

Og sist: Du har flere lekeplasser enn bare på Svartlamoen, men da må du tørre å gå ut av døra di for å se det, men igjen, det kan jo hende at du blir offer for blind vold eller noe sånt med det samme du har beveget deg ut døra di... Det er jo tross alt snakk om Lademoen!!

Skrevet

Ikke:

TILLER

ROMOLSLIA

FLATÅSEN

KOLSTAD

SAUPSTAD

uff, triste områder...

Anbefaler:

Lade

Byåsen

Sverresborg

Fagerlia

Områder som er nær marka, ikke så langt unna sentrum som Tiller og de områdene der, og generelt bedre strøk å bo i... ja det er dumt å si slikt, men det er sant!

Skrevet

Skjønner du kanskje ikke vil bo på Lademoen med små barn, men er det så skumlerud der da? Flott området å bo i som student iallefall:)

Skrevet

Aldri flytt til saupstad! Da er Havstad på Byåsen mye bedre:)

Skrevet

Det var da voldsomt til hårsårhet ;). Jeg noe selv på lademoen men ble ikke "krenket" av det innlegget. Lurer på om du bor her siden det kun er støy om sommeren??? Da vil jeg ha hørselen din, eller mangel på sådann.

Alle har rett til sin mening, og liker ikke hi seg her, så er det hennes rett å uttrykke sin misnøye.

Selv syns jeg det er ok her, men samboer hater stedet grunnet støy, jeg sabler ham ikke ned av den grunn. UTE hallen er jo i ferd med p rives pluss alt veiarbeid. Syns ikke dette er paradis for små barn, og det er min oppriktige mening og min rett til å si det.

Annonse

Skrevet

Jo dyrere jo bedre. Dere får kjøpe etter lommeboka, og få det dere betaler for.

Skrevet

Hahaha wops!? Var ikke meningen å tråkke noen på tærne heller!

Jeg har da ikke insinuert at barna er dømt til å mislykkes hvis de vokser opp her heller? Har jeg vel?

Jeg har ikke all verden med god råd jeg heller. Jeg er student og lever av stipend, men kjæresten min jobber fulltid.

En ting hadde vært om det faktisk hadde vært billig å bo her, men når vi tjener på å kjøpe framfor å betale 8000 for dette HØLET så vil jeg heller det.

Du vet vel ikke hvordan leiligheten min ser ut?

At du synes lademoen er fint og flott er bra for din del, men jeg har ikke lyst til å bo her fordet.

Men spar meg for at det fins bråk overalt i trondheim, norge og verden. Det er på linje med "det fins sultne barn i afrika". JEG trives ikke her blant søppelet, ferdig med det ;)

Ro ned trusa di selv du ;)

Skrevet

Bodde på byåsen før jeg fikk barn, kjempekjedelig for meg siden det var fullt av barnefamilier i det området, så da er det kanskje perfekt for dere :) Bodde oppe på Kystadbrinken :)

Bor nå i Hommelvik, perfekt og barnevennlig sted, også ligger det mellom Trondheim og Stjørdal i behagelig avstand fra bylivet, men likevel nært nok til å dra til byen når man vil det :) Også er det billig å leie her :)

Skrevet

Hvorfor ikke Tiller: da området på Tiller var nytt, var det masse trøbbel der. Synes det ofte virker som om nybyggerstrøk har litt innkjøringsvansker til å begynne med. Det har nok bedret seg, men er fortsatt mye bygging der. Ville heller ha flyttet til et etablert strøk.

Liker Byåsen pga kort vei til marka, masse turmuligheter med barn og hund. Men ikke lenger opp på Byåsen enn Kyvannet. Til nød Dalgård.

Greit å bo på Lademoen så lenge barna er små, men ville ikke likt det når de blir så store at de skal begynne å bevege seg ute på egen hånd.

Skrevet

Lurer på om dere som nevner Flatåsen som et sted en ikke bør bo, faktisk har bodd på her??? Jeg er født og oppvokst på Flatåsen og har alltid syntes at det er en fantastisk plass for barn. Derfor flyttet vi tilbake hit da vi selv fikk barn. Vi har det helt knall! Vi bor i rekkehus og det er mange barnefamilier rundt oss. Vi har et utrolig bra samhold og barna stortrives. Det er rolig her på nettene, aldri bråk. Det er så og si ingen biltrafikk og det tar barna 5 min å gå til skole (helt uten å måtte krysse bilvei eller noe). Hvis det skulle være så forferdelig her, så skjønner jeg ikke hvorfor veldig mange av de som er oppvokst her flytter tilbake hit når de selv stifter familien.. Jeg tror alt dette er smak og behag, og jeg vet at Flatåsen har et dårlig rykte fordi det ligger nært Saupstad. Men for meg hadde det vært utenkelig å bo på Vikåsen og Reppe for eksempel. Rykter er skumle ting, for at Flatåsen er et belastet område skjønner iallefall ikke jeg..

Skrevet

Jeg tror Flatåsen har blitt bedre. Problemet med alle slike nybygde steder er at alle som flytter dit først er barnefamilier, og når ungene er blitt tenåringer og litt eldre igjen så blir det et mildt helvete å bo der fordi det er mye gjenger og herværk. Slik er det nå på Vikåsen, og jeg ville aldri bodd der i hele mitt liv. Da ville jeg heller skjært av meg øra, det sier litt. Har bodd der. Det er trangt imellom husene, du kan omtrent hoppe fra tak til tak.

Flatåsen har kommet seg, i og med at det er blitt mer blandet med yngre og eldre nå som boligområdet har "satt seg".

Lykke til med boligjakten HI. Vi bor i Hommelvik og trives med det. De skal bygge masse leiligheter på Hommelvik Sjøside nå, det er masse fine turmuligheter her og sjøen er i umiddelbar nærhet med båtliv og bading. Synes dette er paradis jeg, men jeg vet at mange er uenig ;)

Skrevet

Jeg også lurer på om dere som ber HI styre unna kolstad har bodd her? Vært fint om folk begrunner sine påstander. Jeg bor no her, og trives godt:)

Annonse

Skrevet

Jeg henger meg på den "Jo dyrere jo bedre"- kommentaren :-) Men blir det FOR dyrt havner du i et område med rike gamlinger -ikke særlig artig for ungene.

Jeg bor på Risvollan og vil anbefale området til alle med barn! Jeg vet at området slet på 80- tallet og tidlig på 90- tallet med mye bråk, gjenger og kriminalitet, men det var for det første noen få som stod bak mye ugang, og for det andre så er ikke de gutta noe problem her lenger.

Positivt:

*Stort og veldrevet borettslag, ingen potensiell gjeldsbombe/ konkursfare.

*Bilfri vei til skole, flere barnehager i nærheten (Sollia, Risvollan, Utleir, Spiren++)

*Mange unger!

*Nære marka og masse friområder

*Praktiske leiligheter til ca 2,2 mill (4- roms), husleie ca 4000

*Mange lekeplasser rundtomkring

*Super blanding av aldersgrupper, fra gamle ektepar som har bodd her siden 1972 og de som nettopp er ankommet.

*Vi har bare kjekke naboer!

*Garasjekjeller!!

Negativt:

*Rimi Risvollan (nærbutikken her) trenger et spark i ræva. De skal flytte inn i nytt lokale snart, blir kanskje bedre da? Helt grei til hverdags, men lite spennende utvalg

*En del av lekeplassene er temmelig slitte. Er et utvalg som jobber med rehabilitering vet jeg...

*20 min. til byen i buss. Men det er ikke så ille?

*Mangler treffsteder (kafe el.l.)

Har mye jeg kunne sagt om andre bydeler, men uttaler meg om den jeg kjenner best, jeg :-)

• 8 år senere...
Skrevet

Det er seppende å bo på Romolslia og ikke så dyrt. Det er rolig, pent og barnevennlig område. Det er nært naturen og elger som kommer av og til, nært til sentrum samtidig 10-15 min med buss. Store grønne areal, barnehage, skole, butikk. Vi er veldig glad har siden 2013 og vi synes det er best område for rimelig pris. 

Vi forstår ikke hvorfor noe folk mener der er ikke bra på Romolslia. Vi synes det er mye bedre enn på Byåsen. Det blåser mindre og er litt varmere her... 

Skrevet

Det er seppende å bo på Romolslia og ikke så dyrt. Det er rolig, pent og barnevennlig område. Det er nært naturen og elger som kommer av og til, nært til sentrum samtidig 10-15 min med buss. Store grønne areal, barnehage, skole, butikk. Vi er veldig glad har siden 2013 og vi synes det er best område for rimelig pris. 

Vi forstår ikke hvorfor noe folk mener der er ikke bra på Romolslia. Vi synes det er mye bedre enn på Byåsen. Det blåser mindre og er litt varmere her fordi det er litt ved skogen... 

Skrevet

Jeg ville bodd på Strindheim/Tyholt eller aller helst Stubban. 

Ev. nord for byen, Vikåsen/Reppe. 

Anonymkode: b797f...3a6

Skrevet
On 1/31/2011 at 5:47 PM, Anonym bruker said:

Jeg er gravid i 21 uke og leter etter nytt sted og bo med samboeren min og et TRYGT barnevennlig sted for min kommende sønn.

Vi flyttet hit i slutten av August og hadde ikke sett stedet vi takket ja til å bo i.

Jeg gråt faktisk da vi kom hit, for jeg syns det var så fælt :P

Bor på Lademoen, forresten.

Det er mere bråk her om natta enn om dagen. I natt lå jeg våken og hørte på en mann som gikk utenfor og kjeftet på seg selv.

....

Jeg tør ikke gå tur med hundene mine alene på kvelden engang.

Jeg synes det er råkjipt å bo her, og vil bare bort herfra. Noe som fører til mye stressende tanker hos meg og krangler mellom meg og sambo.

Så så jeg en leilighet på saupstad som var fin.. men så sier mannen at de på jobben hans sier at det er verre på saupstad enn her vi bor nå.

Jeg kjenner nesten ingen i byen og begynner å synes dette bare er trist.

3 mnders oppsigelse i dette hølet har vi også.. Og jeg vil helst flytte mens jeg fysisk kan.

Hjelp, værsåsnill?

Byåsen ❤️

midt i setntrum

Anonymkode: 174c4...043

Skrevet

Tråden er fra 2011...

Anonymkode: d2b03...aa4

Skrevet

Veldig rolig på othilienborg. Nær marka 

Styr unna Kolstad, Saupstad 

Anonymkode: 71daf...9e5

Skrevet

Beste skole/SFO Finn du på Nyborg

Anonymkode: f62fa...e69

Skrevet

Snilt: Othilienborg og Rydningen

Slemt: Risvollan og Charlottenlund

Anonymkode: 3cfb5...67f

Skrevet

Elsker othilienborg. Har bodd her i 15 år. Nærme både Dragvoll og Gløshaugen. 

Liker også stubban. 

Anonymkode: b9066...fdc

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Elsker othilienborg. Har bodd her i 15 år. Nærme både Dragvoll og Gløshaugen. 

Liker også stubban. 

Anonymkode: b9066...fdc

Jeg elsker også Othilienborg 😉

Veldig fint for barn 

Anonymkode: 71daf...9e5

Skrevet

Å! Jeg savner Lademoen! Bodde der som student, og elsket alt med stedet😍 Har flyttet til Oslo nå, men skulle jeg være så heldig å få flytte tilbake til Trondheim ville jeg valgt Strindheim, Lade, Singsaker eller Tyholt❤️

Anonymkode: b83e2...df3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...