Gå til innhold

10+1 og energien er på vei tilbake :)

smona

Anbefalte innlegg

åhh så herlig :) endelig gidder jeg å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen dagen lang :) Fant jo ut at jeg var gravid da jeg var to uker på vei, og hadde jeg ikke tatt testen så hadde jeg skjønt det :P Kvalmen meldte seg nemlig i uke 4.. "jippi". Trodde jeg skulle være heldig å slippe unna, men tok vist feil der.. Kastet vel generelt opp hver morgen i to uker. Trøtt, sliten, og overasket over hvor dårlig jeg egentlig var :) Gikk så en hel uke uten å være kvalm engang.. "Jippi, det var jo ikke såå ille egentli" tenkte jeg.. haha.

Våknet for 1 uke siden og spydde 4 ganger før jeg dro på jobb :P Litt oppgitt over meg selv for at jeg hadde vært så lettlurt og trodd at jeg var ferdig med dette alt. Det verste var at jeg nesten savnet kvalmen litt, for følte meg ikke gravid lenger :)

Nå sitter jeg egentlig her og venter på at kvalmen skal melde seg igjen. Har gått 3 dager uten kvalmen nå, og føler meg bedre enn på lenge. Er full av energi og har masse matlyst ( litt vel mye kanskje), men når man ikke har fått i seg spesielt mye annet enn knekkebrød i løpet av noen uker, så frister det meste når kvalmen er borte :) Ellers har jeg vel hatt de fleste andre symtomer også, og i dag har jeg kjent en del stikkinger på høyre side nederst på magen. Har lest at dette er normalt, så betrygger meg med det :)

Gleder meg kjempemasse til å fortsette svangerskapet, få mage, ultralyd, og ikke minst å til slutt få se det lille knøttet som vokser i magen min <3 Legen tok foresten vaginalt ultralyd på meg for 1 uke siden og alt så bra ut. Gøy å se hjertet som slo og det lille knøttet :) Og ja, som de fleste andre gleder jeg meg til å bli ferdig med uke 12. Er så redd det skal skje noe. Håper på det beste :)

• 8 måneder senere...

Fortsetter under...

Godt å nærme seg slutten på første trimester! I dag er jeg 10+0, og har vært kvalmefri hele dagen :) Det er første gang på nesten 4 uker, og det er godt!

Trettheten er heller ikke så ille akkurat nå, i forrige uke var det mye verre. Til alt hell har jeg ikke kommet for sent på jobb en eneste gang, selv om det har vært knallhardt å komme seg ut av senga på morgenen.

De siste dagene har jeg merket at fordøyelsessystemet har vært tregere enn før. Jeg har alltid spist mye fiber og aldri hatt mageproblemer, så å ikke gå på do en dag er helt uvanlig for meg... Men nå har det vært litt verre.

I kombinasjon med mer stikkinger i magen er det litt rart, for nå kjenner jeg liksom magen hele tiden! Det er jeg ikke vant med! ;)

Vi har fortalt om graviditeten til alle i familiene våre, med unntak av nevøer og nieser. De er ikke så store at det er interessant for dem enda uansett, og de skjønner det tidsnok ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...