JuniAnkerHansen Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Gutten min har nå bestemt seg for at det er morgen kl 5. De siste par-tre ukene har han gradvis våknet tidligere og tidligere. Før kunne han sove til 7-7.30 men nå har det altså blitt kl 5. Vi har forsøkt å "stå i mot" så godt vi kan, ikke tatt han opp, bare gitt smokken, osv. men det ender bare i en hysterisk skrikende baby som skal opp uansett. Han legges ca 18.30 på kvelden, da er han helt ferdig. Noen flere som har morgenfugler på denne alderen? Det hører med til historien at datteren vår som nå er 4 år hadde en ca 6 mnd. lang periode da hun var på samme alder hvor hun våknet prikk kl 5 hver dag.... Gikk seg til etterhvert men fy søren så slitsomt det var da det stod på. Hadde håpet at vi skulle slippe det med minstemann, men det ser dessverre ut til at han blir på samme måte.... Huff, ble visst et syteinnlegg dette her, hehe. Noen som har gode tips for å strekke tiden litt på morgenen?
2010 Mammaen Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Vi har ikke det problemet så veldig ofte, men de gangene min gutt våkner tidlig virker det som det er fordi han er sulten (han har ikke blitt ammet på natten på nesten 3 mnd). Vi gir derfor en flaske melk og da sovner han som regel igjen (i dag sov han igjen til 9!). Men dersom det ikke er sult vil det jo ikke virke, eller det blir en ny uvane... Det er visst deserre ikke helt uvanlig at dette skjer rundt 8 mnd alderen. De sover ofte bedre når de blir litt eldre.
bitthen Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Min våkner gjerne i 5-6 tiden, etc. Da gir jeg han alltid melk, for da sovner han igjen og sover til.. Tja.. i dag var den faktisk 9, hehe Gir han flaske i 23- tiden også Og så legger han seg i 18 - tiden. Sover lite på dagen da, kanskje 1 . 1,5 t. til sammen. Er slik 30- min sover hehe
Mamma`n til <3<3<3 Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Hei! Snupp er 6 mnd og hun har vært sånn en del uker. Noen dager slår hun til med søvn til kl 6-6.15 men det er max! DEtte er sinnsykt slitsomt, for man ligger jo bare å hører på til og fra-surving og et ønske fra den lille om å stå opp.....og man hviler IKKE akkuratt! Jeg er itillegg gravid på nytt så trenger mer søvn kjenner jeg. Har derfor begynt å gi vesla flaske med melk når hun våkner, og tre dager har hun da sovet 2 timer til. Men det fungerer bare hvis det hun våkner tidlig. Mulig jeg ødelegger for meg selv, men skal jeg overleve med en baby og være gravid, så må jeg finne slike løsninger. HIMMELSK å stå opp 8.30 i dag!! (Denne graviditeten var ikke planlagt da jeg egentlig er infertil og vesla er prøverør...så mirakler skjer:)) Men jeg vil gjerne ha noen tips også, for dette er nok bare en enkel løsning for nå. Står forresten i "Sov Godt" av Karin Naphaug at man skal legge barnet 15 min senere på kvelden og ta det opp 15 min senere på morran, også gjøre dette til barnet sover så lenge man ønsker........ Her i huset får vi da fort en gira og overtrøtt baby, så er liiiitt skeptisk...
bitthen Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Naphaug - Gaphaug sier jo bare jeg. Neh, her gis det flaske, og skjønner ikke hvorfor de på død og liv ikke skal få det, er jo ikke noe pes å lage til og har jeg velget mellom flaske eller hylgrining og tidig start på dagen - med påføldgende flaske når vi er oppe, så er valget enkelt ja Og så fantastisk koselig å høre om den uplanlagte graviditeten din, mamma`n t Signe+spire ))
petite fleur Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Da størstemann var baby, begynte han å våkne kl 5. Han var da ca 8 mndr. Fram til da tok vi ham alltid opp i senga vår og ga ham flaske. Helsesøsteren sa at han våknet så tidlig fordi han ville ha den gode flaska i en varm og koselig seng sammen med mamma og pappa, og anbefalte meg å bryte mønster. Så neste gang han våknet kl 5, sto jeg opp med ham, slo på lyset, ned i stua, skift av bleie og klær, og først når det var gjort, fikk han flaska i stua. Etter en uke med denne type morgenrituale, begynte han litt etter litt å sove lengre, og bare et par uker etter begynte han å våkne kl 7.
JuniAnkerHansen Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2011 Jeg har prøvd flere ganger å gi flaske og legge han igjen, -virker ikke. Jeg har prøvd å la være å gi flaske, og stå opp, -virker heller ikke. Nei, det er vel bare å innfinne seg med at det blir sånn en periode. De endrer jo stadig på rytmen sin, disse små babyene så jeg får bare håpe det forandrer seg til det bedre igjen snart
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 Etter en lang periode med mye tull ved legging og på natta har lillemann endelig kommet i rutiner igjen. Men i dag tidlig våknet han 0430. Det er som det blir sagt over,han er rett å slett sulten. Han fikk en flaske melk og da sovnet han og sov til 0730 igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå