Gå til innhold

Hvilket navn er finest syns dere? er så vanskelig, oppgitt =)

Anbefalte innlegg

Syns det er skikkelig vanskelig med jentenavnet denne gangen!

Kan si at vi har en Andrea og Noah fra før :)

Og nå er disse navnene på topp hos oss, var jobb å få mannen enig altså hehe

Ronja

Josefine

Alina

Hvilket liker dere best, tror blir minst poppis vil ikke velge samme navnet som 3 andre i klassen heter =)

Noah ble jo skikkelig poppis og det visste vi ikke..

Fortsetter under...

Beklager, men dette var i grunnen nokså håpløst.

Ronja heter bikkja her i huset, så det er ikke noe menneskenavn i det hele tatt i mine ører. Spør du meg, så er heller ikke Alina noe navn, men det er sikkert noen som heter det også. Aina, derimot, er fint.

Josefine er jo et gammelt navn, men jeg synes det er laaaaangt. Med kniven på strupen:

Josefine.

Annonse

Annonse

Rent objektivt syns jeg Ronja er et tøft navn, MEN du vil møte på utallige mennesker som forbinder det med dyr. Josefine er fint nok, men i overkant langt for min smak. Alina syns jeg er kjedelig og pretensiøst, og dessuten syns jeg Andrea og Alina blir litt overkill.

Oj så gøy med mange svar :) Tusen takk jenter =)

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så utrolig vanskelig å bestemme seg, jeg vet jeg har god tid og alt men jeg har egentlig veldig lyst å kalle babyen for noe annet en nypen nå pluss jeg har funnet en flott butikk på ebay der man får navnene på til og med på noen utrooolige skjønne sko :) hehe

Og jeg liker Ronja best. Ja, det er dyr som heter Ronja, men det er mange andre menneskenavn som også blir brukt på dyr. Jeg synes Ronja er et tøft og flott jentenavn. Tenker mest på Ronja Røverdatter jeg da, og ser for meg ei sjarmerende jente.

Eneste ulempe med Ronja, er at de tre søskenene får ganske like navn. alle slutter på a, og alle har mange vokaler: -ea, -oa, o-ja. Blir ganske likt lydbilde. Men synes kanskje at det går greit sammen.

Josefine er også et koselig navn.

Alina liker jeg ikke. Blir litt pinglete.

Jeg liker best Ronja. Tøft, sjarmerende, morsomt og solid navn.

Eneste ulempe synes jeg er at de tre søskennavnene kan bli litt like. Alle slutter på -a og alle har mange vokaler: -ea, -oa, o-ja. Blir ganske likt lydbilde. Men de klinger jo greit sammen.

Josefine er koselig det også.

Liker ikke Alina. Tynt og pinglete navn.

Alina er så absolutt et navn! Selv om det kanskje ikke er fullt så vanlig i Norge som i øst-europeiske land. Synes det er kjempefint jeg!

Ronja liker jeg ikke, men det er helt greit. Josefine er også helt greit.

Gjest Tutt1-2-3!

Helt klart Ronja!

Alina høres ikke norsk ut (i mine ører)

Josefine har alltid minnet meg om en blomst (aner ikke hvorfor)

Det med at noen navn er "dyrenavn" er tull!

Katten min heter Elise, og det gjør jo ikke Elise til dyrenavn! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...