mastermind Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Her er altså fødselshistorien Det begynte med at slimproppen gikk natt til lørdag. Den fortsatte å gå et par ganger til utover dagen også, sammen med at det kom en og annen begynnende rie. Ikke noe vondt, bare sammentrekninger. Jeg hadde det samme med førstemann i ca et døgn før riene startet. Lørdagskvelden begynte vi å ta tiden på riene, og rundt midnatt var det 7 minutter mellom, men riene var langt fra vonde, så var ikke helt overbevist om at dette var virkelig. Reiste til sykehuset da siden vi har lang vei. På sykehuset ble det tatt registrering og sjekket åpning som da var 3 cm. Fikk slappe av på fødestuen en stund, klyx og et lite bad. Synes jeg taklet riene svært bra. Etter et par timer var vi oppe i 5 cm, noe jeg var fornøyd med Riene ble kraftigere og vi prøvde med varmeflaske og akupunktur. Hadde ikke så mye effekt, men fikk noe å tenke på mens jordmor fortalte om akupunkturteknikken og satte nålene. Etter en times tid begynte ting å presse nedover under riene så vi ringte på jordmor. Hun var strålende fornøyd med at det presset på Åpningen var nå 8 og vannet ble tatt. Det hjalp litt på trykket, men riene ble mer intense. Noen rier takler jeg fortsatt bra, mens andre var grusomme. Byttet litt stilling i senga, både liggende, på siden og stående. Det fikk hodet lenger ned og det var tid for å presse litt. Presset på noen rier, men ikke alle da det var en liten kant igjen. Pressriene var harde, men hadde en fantastisk jordmor og en fantastisk mann som ga klare beskjeder og god oppbacking. Pressen noen ganger til hodet kom ned, og så et par tre rier på å få hodet ut. Hodet var nesten ute før det gikk inn igjen på en rie, ute på neste, så stoppa det litt opp, herlig med en pause, men kroppen måtte ut også. Tok skikkelig i på neste rie, jordmor hjalp litt til med skuldrene og så var gutten ute. 51 cm og 3690g og myyye svart hår. En akkurat passe lang andrefødsel, passe tempo, rivna litt i ringmuskelen så måtte sy, men absolutt en fin fødsel! Lykke til dere som venter.
Gjest Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Høres ut som en flott fødsel Gratulerer så mye!
Pockahontas Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Gratulerer så mye! Høres ut som en perfekt fødsel :-)
Nea og juniors mamma Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Gratulerer mastermind, endelig var det din tur Har egentlig flyttet til DinBaby, men måtte innom her for å se hvem fler som har født
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Gratulerer så mye Mastermind! Kommer snart etter (håper jeg)
sisten Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Fantastisk fødsel:-)) gratulerer til dere:-)
Mamsi_79 Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 Dette hørtes ut som en flott fødsel etter "læreboka" Håper min fødsel også blir noe lignende , jeg er i oppløpssiden og satser på at det ikke blir lenge til nå.. 3 dager til termin
Sessan <3 apriljente Skrevet 31. januar 2011 #9 Skrevet 31. januar 2011 Gratulerer såå mye med det vesle nurket ) nyt tiden framover med den lille <3 ser så fram til den tiden selv om det gjenstår 10uker! Lykke til framover <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå