Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #76 Skrevet 1. februar 2011 Faren min er veldig psykisk syk. Og jeg forstår tankene til HI godt jeg.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #77 Skrevet 1. februar 2011 Så med en syk far, forstår du tankene til HI? Hva skjedde med egenerfaring eller fakta?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #78 Skrevet 1. februar 2011 Det som du beskriver tror jeg absolutt ALLE vil ha. Men jeg jeg tror kanskje noen er redde de ikke vil være så flinke og få det så flott som "alle andre". Derfor vil noen da trekke seg tilbake, da de ikke "tør" å prøve... hi
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #79 Skrevet 1. februar 2011 Når hun har en far som er psykisk syk, så kommer du vel ikke nærmere egen erfaring bortsett fra å være syk selv. Og det er vel ikke ønskelig kun for å være med i denne debatten? Hvem sier at du har rett og ikke henne? denne var til 14.15
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #80 Skrevet 1. februar 2011 Alle vil sikkert ha dette, men det du ikke skjønner er at dette er endel vanskeligere for de som sliter psykisk. Som jeg som har angst og depresjoner, så klarer jeg ikke konsentrere meg mer enn 5 minutter av gangen. Hvordan skal man ta en utdanning på skolen om man må ta seg pause hvert 5. minutt? Jeg er ikke hun som skrev innlegget over her, men jeg kjenner meg igjen i alt hun skriver. Og jeg ville gitt hva som helst for å ikke spy når jeg ser mange grupper med mennesker (som mange gjør ved sosialangst) slik at hverdagen min hadde blitt enklere, mer sosial og gjort de enkleste tingene bedre for meg. Jeg hadde også gitt alt for å ikke svette og begynne å hyperventilere når angsten brer seg over hele kroppen når man egentlig bare vil sitte å lære på skolen, og oppnå gode karakterer. Så fordi om alle vil ha det slik som du sier, så er det ikek alle som klarer fordi det er hinder med det psykiske.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #81 Skrevet 1. februar 2011 Men i alledager. Man kan da ikke gå utifra hvordan man tror at andre har det? Ingen er tankelesere, og ingen vet hva andre tenker eller vil. Derfor er det litt feil å si : Jeg har en pappa som er psykisk syk, så da er jeg enig med HI! Jeg har ikke ytret min mening i det heletatt, så jeg sier ikke at noen teori er mer riktig enn andre, men jeg syntes det ene innlegget var lite gjennomtenkt.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #82 Skrevet 1. februar 2011 slik jeg ser det så konstaterer hun at hun har opplevd psykisk sykdom på nært hold. Og at hun er enig med HI`s tankemåte. Kanskje hun opplever sin far på samme måte som HI beskriver. Det må da være lov...?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #83 Skrevet 1. februar 2011 Alt er lov, men det viser hvor lite gjennomtenkt denne tråden er, om man drar opp bekjente for så å fortelle at de oppfatter de likt som hi mener. For dette har ikke med hva man ser utenfra, men hva folk føler på innsiden. Om ikke faren har sagt i klartekst at han føler at ditt og datt, så blir det for lite grunnlag å si at hi har rett med sine tanker, eller at man føler at de tankene hi har gjort seg opp, stemmer, fordi man har en far som sliter psykisk.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. februar 2011 #84 Skrevet 1. februar 2011 Dette er litt morsomt...dere som sier "sånn er det ikke, for sånn har ikke JEG det"...hvordan har dere fått retten til å representerer millioner av mennesker? Hvordan vet du at selv om du ikke har det sånn, eller noen du kjenner ikke har det sånn (eller ikke har turt å snakke om det?), så finnes det ingen, INGEN psykisk syke som har det sånn? JEG vet at INGEN med brystkreft ønsker å dø, fordi jeg har brystkreft selv og vil leve for alt i verden! JEG vet at INGEN med anorexi ønsker å være tynn, fordi jeg har anorexi selv og skulle egentlig ønske jeg ikke var så tynn. JEG vet at INGEN med ME liker å være hjemme og slippe å gjøre noenting som helst, fordi jeg har ME selv og skulle ønske jeg hadde masse energi! JEG vet at ALLE med rusproblemer ønsker å bli kvitt rusen, fordi jeg har rusproblemer selv, og hater hver eneste sprøyte jeg setter. JEG vet at ALLE i hele verden tenker og føler akkurat det samme som meg og mine venner, fordi av en eller annen grunn er vi utgangspunktet, malen, for resten av verden. Og om noen våger å påstå noe annet, kan vi rip the shit out of them, med all rett i verden. Det beste er hvis det gjelder vår psykiske helse, for alle vet at ingen har rett til å si noen ting som helst om den! Og ALLE vet at de må tåle å bli angrepet hvis de sier noe som tråkker meg på tærne! Og så tror dere virkelig det skal bli mer åpenhet om psykiske problemer? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. februar 2011 #85 Skrevet 1. februar 2011 Okei, jeg og lillegull har hatt en formiddagslur, så jeg er nyvåkna og morragretten...jeg kunne med andre ord sikkert formulert meg litt mindre krasst, men jeg står like fullt for det jeg skriver. Eller forresten, med tanke på mange av de andre innleggene i tråden, kjenner jeg ikke at jeg trenger å unnskylde min "krasshet" for den kommer ikke i nærheten av mange av deres...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #86 Skrevet 1. februar 2011 Applaus til UndrendeUllteppe! Du traff spikeren rett på hodet! hi
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #87 Skrevet 1. februar 2011 Vet du hvorfor UndrendeUllteppe? Fordi INGEN vil ha det vondt! Og ingen vil ha redusert livstilstand. Og de som har psykiske lidelser HAR det vondt! Akkurat som å brekke et bein. Ingen VIL brekke beinet pga smerte, og annet da selvfølgelig, men det er ingen mennesker som vil ha det vondt, og hadde det vært så enkelt som HI siterer her, at man egentlig ikke vil bli frisk, så hadde man ikke hatt så mange med psykiske lidelser.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. februar 2011 #88 Skrevet 1. februar 2011 Jamen kjære lille venn. Det er klart det er vondt å ha en psykisk lidelse! Ellers hadde det vel ikke hett "lidelse"... Og det er vel noe alle vet, at ingen vil ha det vondt! Men spørsmålet er; hva er verst av to onder? Å fortsette å leve det livet du kjenner, med de lidelser det innebærer, men også med de verktøyene du har utviklet for å klare å leve med det? Eller å starte et nytt liv, der alt er ukjent, der du kanskje mister noe av nettverket ditt, der ting er skummelt og du ikke lengre kan lene deg på en diagnose og få forståelse for alt mulig? Jeg er klar over at jeg kanskje provoserer mange nå, men jeg orker ikke ha på silkehanskene lengre, vi er voksne folk og det må gå an å diskutere dette. Jeg mener aldeles ikke at de som er virkelig syke ikke skal få lov til å være det, men jeg tror mange der kunne fått det bedre hvis de aktivt gjorde noe selv, i stedet for å sitte å si "jeg ØNSKER at jeg hadde det bedre".
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #89 Skrevet 1. februar 2011 Jeg er stygt redd for at mange dessverre tenker som deg HI. Den formen for problemstilling du reiser er farlig og kommer av uvitenhet. Den er farlig fordi den nører opp under fordommer og stigmatisering, samtidig som den har et snev av sannhet i seg for noen. Det store problemet er at du bruker ordene "mange" og "en del". Det gjør hele innlegget fordomsfullt og fordummende.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #90 Skrevet 1. februar 2011 Men hva mener du med verst av to onder? Og ikke ville miste nettverket? Jeg skjønner ikke hva slags nettverk det er snakk om? Som 30-åring er det ikke gøy å være avhengig av terapauter eller andre, og jeg har derfor ikke noe nettverk annet enn familie og venner. Så jeg lurer på hva dere mener med at "verktøyene" og "nettverket" er en utløsende faktor for at mennesker med psykiske lidelser ikke vil bli friske? Mener dere psykisk avdeling? Mener dere psykologen som koster en formue? Eller alle medisinene som ødlegger deg innvendig både organer og psyken? Mener dere alle de legetimene som følger med? Eller mener dere den ydmykelsen det er å sitte å brette ut at man er psykisk ustabil? Eller kanskje uføretrygden som innebærer en gjennomsnitlig halv lønn? Jeg ser ikke hva dere mener, så som hi sier, jeg vil prøve å forstå. - og du ikke lengre kan lene deg på en diagnose og få forståelse for alt mulig? Lene deg på en forståelse som ikke finnes mener du? Det syntes jo fint her inne på dib/bim at det ikke er mye forståelse for folk med psykiske lidelser.......så jeg sier det igjen. Hva er det man higer etter, mener dere, som psykisk syk? Er dette et liv man vil ha? Neppe!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #91 Skrevet 1. februar 2011 Tror ikke folk orker å forklare flere ganger hvorfor Hi har et poeng! Hvis dere ikke skjønner det enda, så får det heller bare være! Trist at man ikke kan diskutere og få mer forståelse rundt psykisk syke, men slik er det vel bare! Kjedelig!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #92 Skrevet 1. februar 2011 Hva er poenget ditt? Hvorfor legger du dette under mitt innlegg?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #93 Skrevet 1. februar 2011 fordi ditt innlegg lå sist, og fordi det ikke nytter å forklare mer! Derfor!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #94 Skrevet 1. februar 2011 Okey, mulig du ikke oppnår det du vil når du legger innleggene dine andre steder enn der de burde være.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #95 Skrevet 1. februar 2011 Jeg tenker ikke slik. De som var der var svært syke mennesker, jeg er helt sikker på at ingen ønsker å ha det slik. De ser og hører ting som ikke er virkelige, de er i sitt stille sinn helt overbeviste om vanvittige ting, ting som for dem er ekte. Det er jo det som er å være psykisk syk, man har brist i virkelighetsoppfatningen. Man klarer ikke tenke rasjonelt, eller man ser og hører ting som ikke eksistere.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #96 Skrevet 1. februar 2011 Jeg har alltid lagt innleggene mine sist... Aldri fått problemer med det før,...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #97 Skrevet 1. februar 2011 HI har ikke et poeng. Det er det vi vil frem til...Ja, mulig i noen få tillfeller, men formuleringen til HI gjør denne diskusjonen fordømmende og sårende for de som går igjennom en psykisk lidelse. Det er som å si at de fleste alenemødre snylter på staten, eller at mange bruker barnehagen for å få fri. Det samme som går igjen her inne, og de samme fordommene som florerer.....
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #98 Skrevet 1. februar 2011 Å herregud, jeg kjenner jeg blir smårar... Formuleringen til HI...ja hva er det hun skriver da? Hovedinnlegget (som så mange her mener er det eneste rette å ta utgangspunkt i)...ordrett, har kun fremhevet enkelte ord: "Tanker angående psykisk syke... 14:21 31.01.2011 TROR dere det er LITT sånn med EN DEL som er psykisk syke at de innerst inne ikke VIL blir friske? Pga: *De er avhengige av oppmerksomheten de får. *De er redde for å miste hjelpen og nettverket de har rundt seg. *De er redde de ikke vil klare alt ansvaret/livet aleine, de vil ikke bli friske for så å feile som en "normal" person. Alle feiler jo, men de må liksom komme over kneika aleine... JEG VET IKKE JEG ALTSÅ, men jeg TENKER at mange kanskje har det sånn, at de innerst inne ikke vil bli helt friske... Andre med slike tanker?" Og så etterspør dere forskning, og gud vet hva andre grunnlag hun har for å komme med slike PÅSTANDER....slike FORDOMMER og at hun har gjort seg opp en MENING... Dere som fremdeles krangler om dette, vær så god, det må da tydeligvis gi dere noen slags tilfredsstillelse å angripe andre mennesker på denne måten. Men nå gidder jeg ikke mer, takker for meg i denne debatten, det får være grenser for hva voksne folk må ha inn med teskje. Og dere skal liksom gi verden et bedre og mer bredspektret og mindre fordomsfullt bilde av psykisk sykdom? HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. februar 2011 #99 Skrevet 1. februar 2011 Dette er forresten meg...glemte den svartens haka...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #100 Skrevet 1. februar 2011 Wow, du snakker om ustabilt innlegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå