Gå til innhold

hvor mange barn er de "greit" å ha??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har to barn fra før ,de samme har min samboer.vi venter nå vårt første sammen,jeg har altid ønsket meg mange barn,da tenker jeg hvertfall 3 gjerne 4..er i midten av 20åra så føler jeg har muligheten til dette.min samboer er enig.møter mye negative holdninger rundt oss som "hvor mange barn skal dere ha??",nå må de være nåk,att du orker..osv... du har jo alt 4barn...men ser ikke på samboers barn som mine...er de galt å ønske seg mange barn? at jeg ikke ser på hans barn som mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med du da syns det er greit at samboeren din ikke ser på dine barn som sine? At du syns det er greit at han ikke tar de med i antall barn han ønsker seg?

 

Hvor mange barn som er greit å ha er jo helt opp til dere. Først av alt burde en jo ta vare på de en har, og jeg syns jo det høres ut som dere gjør det p en veldig tungvint måte med den oppdelingen dere høres ut praktisere. Videre skal en jo ha tid til barna, og en skal ha økonomisk trygghet.

 

Om du ser hans barn som dine eller ei, så har DERE snart 5 barn. Vet ikke hvor gamle dine og hans barn er, men jo eldre de blir jo mer koster det. Regner med dere har gode jobber/utdannelser slik at dere klarer ta vare på å oppfølge barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine barn bor fast hos oss,så han får jo ett mye tettere forhold til dem på den måten.mens hans barn bare er her av og til.Han sier selv at han har to barn hvis noen spør så dette er helt greit,noe annet hadde blitt feil for meg.barna mine har jo en far,og hans barn en mor.forde om min samboer stiller opp til alt på samme måte som med sine egne og mottsat.når de gjelder økonomi er ikke de noe problem,tida er vel knapp i alle familier til tider,god planleggning og forberedelser er vel nøkkelordet for å få en vellykket dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest dere godt kan få et barn til. Fint for barnet deres å ha et helsøsken som alltid er der også, og litt nærmere i alder. Ingen andre har noe med hvor mange barn dere skal ha, det er kun opp til dere å bestemme. Synest det er litt frekt å komme med kommentarer som det. Men sånt må man finne seg i og bare ta det med et smil. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett barn og sambo har 3 barn, vi begge sier at vi har fire barn .. og det femte er på tur! Blir fantastisk å få ett kjærlighetsbarn, men tipper vi stopper m 5 sussebasser i hus! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv stemor til ei jente og har et barn med mannen min og jeg syns det blir veldig feil og si at VI har 2 barn.. Det har vi jo ikke. Han har 1 og vi har 1 sammen. Blir også feil mot stedatteren min og si at hun er min. Hun har jo en mor og trenger ikke at jeg later som hun også er min. Syns ikke det gjør noe at du ikke regner med hans barn når du teller barna (hans barn er jo tross alt ikke dine) men du bør kanskje tenkte på hvor mye arbeid det kan bli for deg hvis det blir mange flere barn. regner med at du også passer på hans barn når de er der så du kan tenke på hvor mange flere barn du orker å passe på? Føler du at dette ikke er noe problem så er det bare å sette igang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det er helt greit å ha akkurat så mange barn som dere selv anser som forsvarlig. Så lenge dere har tid og kjærlighet nok til alle barna så kan dere få så mange barn det måtte passe dere, og ikke alle andre. Jeg blir trist og sint når jeg ser kommentarer som at barn koster penger og jo eldre jo dyrere... Akkurat sånne mennesker er med på å skape ett stygt materialistisk samfunn som gir klasseskiller og masse ubehag for barna!! Om dere har gode jobber og fin utdannelse har da virkelig ikke noe med dere som foreldre å gjøre!!

Selv er jeg i samme situasjon som deg. Jeg har 2 og han har 2, sammen venter vi 1. Å jada, mattestykket blir som så at vi har 5, men jeg har ikke 5, jeg er snart 3 barnsmor og 2 stebarn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Akkurat sånne mennesker er med på å skape ett stygt materialistisk samfunn som gir klasseskiller og masse ubehag for barna!! "

 

Dette handler ikke om klasseskille men det faktum at barn koster! Selv om 2 av barna er bare faren sin skal det jo betales for ting til dem også. I en perferkt verden hadde ikke økonomi betydd noe, men det gjør faktisk det. Og videre har jo utdannelse og jobb MYE å si for økonomien, og helt klart noe for foreldrerollen å gjøre. En klarer seg fint på suppe, grøt og det å ikke la barna delta på noe, men det er også lov å ta visse hensyn før den setter en hel flokk til verden!

 

Å si at de som tenker over dette er "sånne " mennesker som bidrar til klasseskille viser bare hvor lite du har å bidra med i debatten. I min verden er det uforsvarlig å ikke tenke over fremtiden. At du blir sint og trist fordi jeg sier at barn koster er helt på trynet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart de koster å ha barn,alt koster i dagens samfunn.

men de handler også mye om å tenke seg om før enn svir av enn masse penger på unødvendig ting.å bruker enn litt sunt vett,handler når ting er på tilbud og er litt våken ang priser trenger ikke de å ha mange barn ta livet av økonomien din.har enn flere barn blir de litt arvegods etter de store som de mindre kan dra nytten av,alt trenger ikke å være nytt.kommer ann på hvor i landet du bor,de fleste har grei økonomi bare forskjellige måter å disponere pengene på ;) veldig,veldig forskjellig fra familie til familie.noen egner seg best til bare å ha to barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har tre barn, og ønsker flere:o)

Noen er veldig opptatt av at vi har "så mange" eller en hel "flokk", men det får være deres problem. Får ofte spørsmål om når neste kommer.

 

Tidligere hadde jeg ikke venner med barn, men nå har jeg mange venner med 2-6 barn. Å det gjør det litt lettere i og med at da har man litt av samme tenke måte og prioriteringer.

 

Og du er mamma for alltid, ikke bare til fylte 18 år.

 

Klart barn koste, og dess eldre dess større krav setter de, men kjærlighet kommer ikke av å eie en masse, bruke bare litt sunn fornuft. Behov og problem områder endrer seg å alt etter alder og personlighet. (trass, løsrivningsperioder, kjøretøy, alkohol, sykdom, diagnoser ol.)

 

Barna min er det som gjør livet mitt perfekt:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 5 barn tilsammen.

Jeg har 2 fra et tidligere forhold,og han har 2.Sammen har vi 1:-)

 

Og ja,jeg ser på alle som VÅRES barn!Alle blir inkludert!Vi skal ikke ha flere..Viktig å ta vare på de man har mener jeg også som jeg ser andre har skrevet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har ett barn fra før, vi har ett i sammen og ett på vei. Jeg har ett barn, og ett på vei, samt ett stebarn som bor hos oss annenhver helg og en gang i uken.

Hun er ikke min, kommer aldri til å bli det. Hun har en mor og det trenger jeg ikke prøve og være for henne. Det blir for dumt og si at jeg har to barn, for jeg har bare ett.

Barnet til mannen blir alikevel inkludert, selv om jeg ikke kaller det mitt barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg håper virkelig ikke at dere omtaler disse fellesbarna som "kjærlighetsbarn" så særkullsbarna kan høre det. Må være utrolig kjipt å høre... Barn kan jo tolke det slik at mamma eller pappa er mer glad i minstebarnet... Og hvorfor må man ha kjærlighetsbarn bare fordi man bor sammen? Er jo de som har både 3 og 4 "kjærlighetsbarn" med forskjellige partnere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...