Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Har skikkelig lyst til å jobbe i en klesbutikk, men er så redd for at jeg skal drite meg ut med mine nokså dårlige matematiske ferdigheter. Hoderegning er IKKE min sterke side. Er det flere her inne som jobber i butikk som har det sånn? Er vel sånn at man ser på kassen hva man skal gi tilbake av veksel når kunden betaler, er det sånn på alle kasser nå til dags?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 De fleste kasser gir beskjed hva kunden skal ha tilbake:)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Du scanner varen, slår inn summen kunden betaler (om de betaler kontant), og får opp differansen, altså hva de skal ha tilbake. De alle, aller fleste betaler vel med kort. Og etter en stund går det automatikk i det, du blir en mester i hoderegning;)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Sitter av og til i en skranke der jeg må regne ut selv hva kundene skal ha tilbake. Er det et regnestykke jeg er usikker på, tar jeg opp kalkulatoren på dataen og regner det ut der (og håper at kunden ikke legger for mye merke til det!) Er det en dag du er helt bomba i huet og det står den sureste kunden i verden foran deg, kan du si du må sjekke noe og gå på bakrommet og regne det ut med kalkisen på mobilen. Bedre det enn å sitte og si eeehhh... ææhhhh.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Jeg er IKKE god i hoderegning, og står i kasse dagen lang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå