Vimemor Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Jeg er førstegangs og vet ikke helt hvordan dette med bekkenet fungerer. Jeg klarer ikke sitte lengre enn noe veldig få minutter. Står jeg for lenge føler jeg at jeg skal gå rett i bakken. Utrolig tungvindt, særlig når det er en stund igjen. Har noen tips som kan hjelpe ?
mayzprit86 jente 08 og gutt 11 Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 har store problemer med bekkenet selv, er andregangs nå å fant ut sist svangerskap og dette at det beste er å ligge på siden å bytte side jevnt.... så bruker jeg bekken belte når jeg er på jobb eller ute å går... Bruker også pute mellom knærne når jeg sover for det holder bekkenet stabilt:-) beste er å kjenne på seg selv hva som fungerer for deg:-) er selv 28+4 i dag.....
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Siden du har en stund igjen ville jeg tatt kontakt med fysioterapeut, kiropraktor eller manuellterapeut for å se om de kan hjelpe. (Hvis du har "skikkelig" bekkenløsning får du dette dekket.) Jeg fikk hjelp av fysioterapeut til å tøye ut setemuskulaturen slik at jeg kunne sitte-det var muskellåsinger som gjorde at halebeinet ble veldig vondt. Men hennes knipeøvelser hjalp ingenting på "gangsperra", så den har jeg egentlig bare levd med- Har endret treningsvaner og kun satset på svømming 1-2 ganger i uka. Man føler seg så lett og smidig i vannet! Den beste hvilestillingen for meg har vært i stressless-lenestol, så det har blitt noen timer hver natt i den i det siste. Har hatt problemer siden uke 20, men syns tden allikevel har gått fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå