Gå til innhold

Tråd for tempere : )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er i forhold til alkohol tror eg ..

Jeg har ikm på fredag eller lørdag.. Like spennende hver Mnd nå om den synker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har IKM imorgen eller torsdag. Er så spent at jeg nesten ikke tør å se på tempen om morgenen. Har litt murringer og frykter at TR dukker opp snart... Fint å ha flere å følge med på her inne :)

Skrevet

I dag kom tanta eller hvertfall begynnende. Men tempen er fremdeles høy ... Men kan være det ikke har kommet skikkelig i gang

Skrevet

ja, det var det jeg mente :D, jeg tempet over tunga, ikke under, det gjorde at den har blitt unøyaktig

Skrevet

CI82 så tempen hadde gått ned ; ) håpe den går opp igjen i morgen

Skrevet

Hvor lenge må en temp holde seg oppe for at man skal tørre å tro på at spiren har satt seg? Hadde EL torsdag 20. jan og den er fortsatt høy. vil ikke håpe for tidlig...

Skrevet

Tempen holder seg høy fra EL til du får mensen igjen. Hvis man er gravid hender det at den stiger til et enda høyere nivå rundt 8-12 dpo.

Metti, håpet mitt er nok ute denne gangen også. Kom litt blod på papiret nå nettopp og har hatt masse murringer idag, så tr kommer nok akkurat på IKM-dagen... Da er det bare å begynne på ny syklus igjen! Kjenner jeg er litt lei nå :(

Skrevet

ci82: Det var leit å høre. Så du hadde så gode temp. så tenkte det klaffet for deg denne perioden, håper neste periode blir bedre:)

Metti: hvordan går det, fått tr?

Er det ved forventet mens at tempen går opp enda et hakk... Eller når egget fester seg i livmoren 8-12 dpo?

Skrevet

Jeg fikk blod på papiret i går og i dag sank temperaturen litt så da regner eg med håpet er ute...

CI82 jeg er også ganske lei nå !! Forstår ikkje hvorfor vi ikke får det til. Jeg har jo tydelig forskjell i før og etter EL så skulle jo tro at eg hadde grei eggløsning.. Ja jeg spotter mye men skulle jo klare bli gravid for det..

På mandag skal eg i forening og der er det ei vennine som er gravid og eg tror ikkje eg klare gå denne gangen.. Det blir rett og slett for tøft...

Om ca to uker får vi svar på sædprøven.. Gruer meg tenk hvis der ikkje er sædceller .. Utrolig nervøs for den. Siden jeg har EL så skulle det gå ann me litt hjelp.

Det var et lite syte innlegg fra meg.. Har det litt tungt for tiden

Skrevet

Det er lov å syte da !!:)!! Selv jeg er lei enda jeg har blitt gravid, hatt en SA og en pp uten å bli gravid og er nå i 2. Merker det på humøret!! Jeg synes det går greit frem til EL , da er liksom håpet der, Men så når EL er over og aksjene er lagt daler humøret. Ser på tempen min at jeg aldri i verden er gravid og jeg kjenner det på meg også. VET at vi akk har begynt men likevel! Når en starter er en jo klar! I tillegg er jeg godt voksen og sæprøven til mannen min var ikke helt topp, jeg kan godt vente men frykten ligger vel i at vi aldri skal få det til!!!

Skrevet

Det er jo der frykten min og ligger... Vi har jo ingen barn fra før så vet jo ikke om vi kan få det til ... Hadde jeg visst at vi fikk det til om 4 Mnd så hadde det ikke vert noe stress men når en ikke vet noen ting...

Jaja er jo mange som prøver opptil et år ; (

Skrevet

Skjønner deg veldig godt!!! Jeg har 3 barn fra før men mannen min har ingen. Heldigvis er det mye hjelp man kan få, vet ikke hvor gammel du er men jeg er 39 så skal vi ha prøverør så blir det privat. Håper vi slipper det. Jeg er helt sikker på at dere kan få det til, du har jo eggløsning :). Og 7pp er egentlig ikke mye sånn i legeverden men det er jo som 7 år for deg, det skjønner jeg. Hva synes du er værst ? før eller etter EL?

Skrevet

Jeg er 28 det er jo egentlig ikkje gammelt men det er jo første vi prøver på og ønsker flere..

Vi er jo allerede i gang med utredning så vil jo finne ut hvis det skulle være noe som hindrer oss..

I desperasjonens time så har eg og sett på privat ivf. Hvis det skulle være noe med sædprøven så kommer eg og til å ønske privat må bare overbevise mannen.. Men det er jo ikkje aktuelt enda

Gullis du ble jo nettopp gravid så skulle jo tro at dere får det til igjen ganske snart...

Forresten du sier at tempene dine er rare. Når du temper over tunga så tror eg du får veldig unøyaktig resultat så har nok me det å gjøre

Skrevet

Ja, det med tempen er nok riktig, burde vel egentlig ikke se på den nå. Du har god tid heldigvis. Dersom sæprøvene ikke skulle være helt topp blir dere jo helt sikkert satt på liste også i det offentlige ganske snart.

Selv om jeg ble gravid så føles det som at det ikke skal skje igjen. Tror man bruker mye følelser i tankene når det kommer til dette temaet. Dessuten så er jo eggene mine såpass gamle at sjansen for en SA er mye større om jeg skulle bli gravid igjen.

MEN innerst inne så vet jeg jo at det er veldig viktig å holde fast i troen og holde motet oppe. Men innimellom er det litt vanskelig. Forøvrig fikk jeg 3 barn på 3,5 år så når det først begynner å rulle så skal du nok rekke å få mer enn nok smårollinger :).

Skrevet

Ja følelsene tar jo helt overhånd i denne prøvetiden !!!

Men det ordner seg nok til slutt for oss begge ; ))

Skrevet

Det gjør de :) Jeg hadde blitt tussete om jeg ikke kunne få følelsene ut her på forumet!! Er ikke lett for mannfolka og skjønne hva vi styrer med ;).

Jeg tror også det ordner seg :)!! Det gjør det!!

Skrevet

Hei alle sammen! Lenge siden jeg har skrevet noe her jeg nå. Gikk over i 3 pp den 15 januar.

Og ser at det desverre ikke har blitt færre tempere på tråden siden sist! Hadde håpet dere var borte alle sammen ;)

Har ikke ofret prøvingen så mye tanker den siste mnd, har så mye annet å gjøre, og det har egentlig vært litt godt! Jeg temper fortsatt, og tar EL tester, og er på dag 20 nå, ingen EL enda, så den kommer nok på dag 29 denne syklusen også, selv om jeg hadde håpet syklusen skulle korte seg ned litt etterhvert!

Grafen min er her:

http://www.fertilityfriend.com/home/320700

Og tempene mine var sååå høye etter tantebesøk! tyder vel kanskje på hormoner i ubalanse enda? =/

Klaffer det ikke denne pp, så kommer vi til å vente en syklus før vi prøver igjen, vil ikke ha barn sent i desember, er født sent i desember selv, og syns det er kjipt! :P

Skrevet

Jeg har prøvd å legge deg til, er litt ny på FF så jeg er ikke helt dreven men tror jeg fikk det til :). Vi er jo veldig likt ja! Jeg ligger en dag før deg i løypa 7dpo, mens du er 6 dpo, merker ingenting jeg, gjør du??

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det å være forhåpningsfull fram til EL. Da synes jeg nesten det er litt gøy og spennende å følge med på tempen og se når jeg har hatt EL. Men fra 3 dpo og utover synes jeg det er helt uutholdelig å vente. Får bare mer og mer håp og så blir jeg kjempeskuffa når tempen daler og tr kommer.

Det er jo mange som sliter mer enn oss, men må få lov til å klage og bekymre oss litt likevel. jeg har ingen barn fra før, sluttet på pillen i april i fjor, hadde SA i juli og er nå i min 5pp etter SA. Føler ikke vi har prøvd ordentlig før de to siste syklusene, da har jeg funnet ut akkurat når jeg har EL og skjønner ikke hvorfor det ikke klaffer. Får vel bare smøre oss med tålmodighet. Vurderer å ta en pasue herfra nå. Men må jo følge litt med på dere andre også :) Lykke til!

Skrevet

Gullis:-)2pp da har jeg addet deg :-)

Skrevet

Jada, våkna i dag og tok tempen. Plutselig hadde den dalt veeeeldig. Var trøtt og i halvsøvne og tenkte at det kanskje var fordi jeg har hatt det ekstra kaldt i natt og kanskje har fryst litt. Tok nok også tempen raskere etter jeg har våkna enn vanlig, og begge deler kan vel være årsak.

MEN så kom jeg på at jeg trodde jeg hadde lest noe om at tempen kan dippe etter EL og måtte jo selvsagt sette igang med grundig søking på nett og joda - det kan visst skje. Konklusjonen er riktignok at dette kan skje uansett, men spenningen øker - får jo nesten høy puls når jeg sjekker temperaturen om dagen ;)

Er jo ennå en drøy uke til IKM for meg og forrige pp bestemte jeg meg for at man ikke kunne kjenne symptomer før IKM, og at ALT jeg kjenner er noe jeg inbilder meg. Det går nesten bra... Har klødd veldig inni håndflaten i går og i dag, og må jo innrømme at dummedummedummedumme meg har lurt på om det kan være noe? haha - jeg må le - vi er gale alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...